printlogo


کد خبر: 280796تاریخ: 1403/2/2 00:00
سپاه تا رفع مشکلات سیل‌زدگان در کنار مردم سیستان‌وبلوچستان است
امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار سیل‌زده

پس از بارش‌های سیل‌آسا در جنوب کشور و درگیر شدن 2 استان سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان، اغلب سدها در این مناطق سرریز شد؛ بارش‌های فراوانی که به گفته مسؤولان طی نیم قرن اخیر بی‌سابقه است. شدت بارش‌ها طی هفته گذشته خسارات زیادی را بویژه در استان سیستان‌وبلوچستان به بار آورد. در این میان علاوه بر امدادگران هلال‌احمر، سایر نهادها و سازمان‌ها چون سپاه، ارتش و... نیز به یاری سیل‌زدگان شتافتند و کمک‌رسانی‌ها همچنان ادامه دارد، از طرفی سیل‌زدگان نیز از وضعیت اضطرار خارج شده‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر طی چند روز گذشته خبر داد. بابک محمودی با اشاره به عملیات امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از بیست‌وهفتم فروردین تا یکم اردیبهشت اظهار کرد: در این مدت زمان نیاز به انجام عملیات امدادی در ٩ استان (اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان‌وبلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۶ شهرستان احساس شد. وی افزود: امدادگران در ۹۳ عملیات به ۲۵ هزار و ۶۰۵ نفر امدادرسانی کردند، ۲۵۲۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۲۰۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند. محمودی با اشاره به حضور ۲۹۸ تیم امدادی، شامل ۱۲۳۰ امدادگر در عملیات کمک‌رسانی در سیل تصریح کرد: آب جمع‌شده در ۱۷۷ واحد مسکونی تخلیه و 3 اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر برای افراد متأثر از سیل برپا شد. وی گفت: ۵۵۵ دستگاه چادر، ۵۸۳۰ تخته پتو، ۲۹۰۷ تخته موکت، ۸۴۹۱ کیلوگرم نایلون، ۱۸۵ ست بهداشتی و مواد غذایی و.. توزیع شد و امدادرسانی در 4 استان (سیستان‌وبلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان) ادامه دارد.
* بازگشایی ۶۲ راه فرعی و روستایی درسیستان‌وبلوچستان
مدیرکل ستاد بحران سیستان‌وبلوچستان از بازگشایی ۴۷ مسیر روستایی و ۱۵ مسیر اصلی و فرعی در جنوب این استان خبر داد. مجید محبی روز شنبه با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلیمتر در زرآباد سیستان‌وبلوچستان گزارش شد، افزود: در حال حاضر 3 هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین‌آلات در حال کمک‌رسانی در مناطق درگیر سیلاب هستند. وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی مسدود ناشی از سیلاب در جنوب سیستان‌وبلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکنون ۴۷ مسیر بازگشایی شده است. مدیرکل ستاد بحران سیستان‌وبلوچستان گفت: تمام تلاش ما این است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی سیستان‌وبلوچستان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.
* سپاه تا رفع مشکلات سیل‌زدگان در کنار مردم سیستان‌وبلوچستان است
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه تا عادی‌ شدن شرایط در سیستان‌وبلوچستان و رفع مشکلات، در کنار مردم این استان است و کمک‌های امدادی و غذایی را ادامه خواهد داد. سیدحسن مرتضوی با اشاره به اقدامات این قرارگاه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: در این زمینه با همکاری‌های انجام‌شده هزار کیسه آرد، ۲ هزار کنسرو، ۳ هزار بطری آب معدنی، هزار سری اسباب‌بازی، ۳۰۰ بسته سبد کالا، ۲۰۰ کیسه خواب، ۲۰۰ تخته پتو و هزار گالن آب به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان اهدا شده است.

Page Generated in 0/0035 sec