printlogo


کد خبر: 280802تاریخ: 1403/2/2 00:00
اخبار

سرلشکر باقری: 
عصبانیت دشمن از سپاه به‌خاطر اقتدار آن است
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، در پیامی سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب (2 اردیبهشت 1358) و ثبت آن به عنوان روز تأسیس این نهاد انقلابی را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از پیام خود نوشت: نقش‌آفرینی‌های حماسی و مجاهدانه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگامه تشکیل سپاه تا ۸ سال دفاع ‌مقدس و پس از آن، در عرصه‌های مختلف بویژه در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری همواره برای ملت ایران آرامش‌بخش، امیدآفرین و غرورانگیز و برای علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام‌بخش و منشأ تولید ظرفیت و قدرت برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های نظام سلطه و صهیونیسم بوده است که جلوه‌های معنادار آن در سال‌های اخیر در جبهه مقاومت اسلامی منطقه غرب آسیا و در طریق آزادی قدس شریف پدیدار شده است.
سرلشکر باقری افزود: بی‌شک عصبانیت و کینه‌توزی‌های مستمر دشمنان ملت ایران بویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان ناشی از اقتدار و تأثیرگذاری این نهاد انقلابی و با اراده در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم آنان علیه میهن اسلامی است که بر پیشانی آن درخشش عملیات «وعده صادق» در لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و مطالبه ملی در تنبیه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی تبلور ویژه‌ای دارد. 
***
بیانیه سپاه در قدردانی از مردم
«وعده صادق» شکست ترمیم‌ناپذیری برای اشغالگران قدس بود
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق» تشکر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: عملیات «وعده صادق» مصداق بارز وعده الهی بود که آرامش و اطمینان را نصیب ایران و ایرانی کرد و هراس، وحشت و خفت را سهم رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و حامیان خبیث و جنایتکار این موجود پلید و شر مطلق قرار داد. خدای بزرگ را شاکریم که خون‌های پاک شهیدان عالیقدرمان در جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با عملیات تنبیهی رزمندگان غیور و حماسه‌ساز سپاه اسلام ثمر داد و با فروپاشی هیمنه پوشالی و بازدارندگی تزئینی و تارعنکبوتی ارتش صهیونیستی، شکستی تاریخی و راهبردی برای اشغالگران ثبت شد و یوم‌الله دیگری در تاریخ میهن عزیزمان رقم خورد». 
در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: «این پیروزی غرورآفرین ماندگار و معنادار را که تحت الطاف خداوندی و عنایات حضرت ولی عصر(عج) حاصل شد محضر مبارک «امام» و «امت» تبریک گفته و از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های باشکوه شما مردم فهیم و قدرشناس از «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برای تنبیه دشمن صهیونیست در این روزهای جاودانه تاریخی، متواضعانه قدردانی و سپاسگزاری کرده و قاطعانه اعلام می‌کنیم:  مصمم‌تر از گذشته به اردوگاه دشمنان اجازه نخواهیم داد به ساحت قدرت ایمان و همبستگی ملی ایرانیان و سرمایه بازدارندگی کشور که اینک به ارتفاع بلندتر و عظمت والاتر دست یافته است، خدشه‌ای وارد سازند». 
***
محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا به دلیل حمایت از پهلوی
دولت آمریکا با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایت‌های رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و 91 میلیون و 840 هزار دلار محکوم شد.
در پی دادخواهی و طرح دعوای حقوقی ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران (شعبه ویژه رسیدگی‌کننده به دعاوی بین‌المللی)، به‌دلیل مشارکت در تأسیس و گسترش ساواک، همچنین حمایت از رژیم دیکتاتوری پهلوی‎، رای به محکومیت یک میلیارد دلاری دولت آمریکا به پرداخت خسارت مادی، معنوی و تنبیهی در حق ‌خواهان‌ها صادر کرد.  بر اساس مستندات مربوط دولت آمریکا با آگاهی از جنایات غیرانسانی رژیم دیکتاتوری پهلوی علیه ملت ایران طرح تشکیل ساواک را به رژیم پهلوی ارائه داد و سپس با برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای ساواک و کمک به دستگیری اشخاص و سایر موارد مطرح‌شده اقدام به پشتیبانی و کمک به ساواک کرد که در این رابطه نه تنها حق تعیین سرنوشت را برای ملت ایران رعایت نکرده، بلکه با حمایت‌های همه‌جانبه اصول انسانی را با حمایت از جنایات سازمان‌یافته دیکتاتوری پهلوی زیر پا گذارد.
کلیه ‌خواهان‌های این پرونده از مبارزان آزادی‌بخش ایران از حکومت استبدادی و دیکتاتوری رژیم پهلوی بودند که به دلیل مخالفت با این رژیم، توسط ساواک دستگیر شدند و سال‌ها تحت شکنجه‌های غیرانسانی قرار گرفته‌اند.
***
مهلت یک هفته‌ای داوطلبان مرحله دوم انتخابات مجلس برای تبلیغات
داوطلبان مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در فاصله روزهای ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغ دارند. براساس جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات این انتخابات از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و ساعت ۸ روز ۲۰ اردیبهشت به پایان می‌رسد. این انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» روز 21 اردیبهشت برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0078 sec