printlogo


کد خبر: 280816تاریخ: 1403/2/3 00:00
اخبار

«مجنون آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
موسیقی نمایش «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان و طراحی و کارگردانی پیمان خازنی از چهارشنبه 5 اردیبهشت تا 4 خردادماه ساعت ۱۹ در تالار حافظ اجرا می‌شود. این اثر در روزهای پایانی هفته در ۲ سانس اجرا می‌شود. سامان سالور و حمیدرضا ‌علی‌نژاد، تهیه‌کنندگان این نمایش هستند. عمار ‌تفتی، زهره ‌فیروزی، ملیکا ‌شهاب، رز ‌ایزدی، سپیده ‌موسوی، علی ‌تیمورفامیان، آتنا قرائی و سیما ‌نوروزیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. موسیقی «مجنون آن لیلی» را پیمان ‌خازنی ساخته است. رشید ‌کاکاوند (راوی) و هادی ‌فیض‌آبادی، زهره ‌فیروزی و امید نصری خوانندگان این اثر هستند. در خلاصه این اثر آمده است: روزی روزگاری جایی توی این دیر مکافات، همای سعادت بال‌هاشو باز کرد و قصه‌ عشق ساز کرد. به یه مکتب خونه رسید، نظر کرد. رو شونه‌ لیلی نشست، مجنونو در به در کرد اما...
پیمان ‌خازنی (تار)، آتنا قرایی (کوبه‌ای)، ملینا ‌فرجی (سنتور)، آنیتا ‌هراتی (چنگ ارجان و قانون)، حمید ‌اسمعیل‌‌زاده (سه‌تار)، عرفان ‌کنعانی (عود، سیما ‌نوروزیان و امیر نوروزیان (همخوانان)، مهدی مظاهری، احمد امیرخلیلی، امیر ارجینی (ترانه سرایان)، رضا موسوی (مشاور کارگردان)، علی ‌تیمورفامیان (برنامه‌ریز)، سمانه حبیب‌پور (دستیار کارگردان)، ملینا ‌فرجی (سرپرست گروه موسیقی)، رها ‌علینژاد (طراح صحنه) و علی ‌کوزه‌گر (طراح نور) عوامل گروه را تشکیل می‌دهند.
***
جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیندازید
مدیر تماشاخانه سنگلج درباره تخریب ساختمان مجاور این تماشاخانه تصریح کرد: نگران جان سنگلج هستیم.
پریسا مقتدی با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه سنگلج گفت: اواخر سال گذشته مطلع شدیم این ساختمان تخلیه شده و قرار است نوسازی شود، نه اینکه تخریب شود. از همان موقع تماس‌هایی با آقای نادعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر داشتیم، از طریق آقای نظری به وزیر محترم و وزارتخانه اطلاع داده و موضوع توسعه تماشاخانه سنگلج پیگیری شد. وی با ابراز تاسف از اینکه حدود یک هفته قبل متوجه شده‌اند در ساختمان مجاور تماشاخانه به جای بازسازی، تخریب صورت می‌گیرد، ادامه داد: حدود ۷ تا ۱۰ روز پیش متوجه شدیم موضوع نوسازی نیست و دارد تخریب انجام می‌شود. خیلی نگران شدیم. بحث الحاقی‌اش در این مرحله اولویت نبود، بنابراین از طریق مدیر کمیته هنر کمیسیون فرهنگی شورای شهر سرکار خانم مرادزاده، مطلع شدیم تلاش‌هایی شده و ارتباطاتی با شهردار محترم گرفته شده است.
مقتدی درباره پیگیری‌های روزهای گذشته توضیح داد: طی روزهای گذشته مجددا به آقای نادعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیرکل هنرهای نمایشی اطلاع دادیم. عکس و فیلم‌هایی را تهیه کردیم و طی نامه‌نگاری‌هایی که انجام داده‌ایم اعلام نگرانی کردیم که این تخریب دارد انجام می‌شود. در جریان هستم که مدیرکل محترم نیز مکاتباتی با وزیر داشته‌اند. 
***
حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کورت کورت فرانسه، میزبان فیلم کوتاه «تنگه» به‌ نویسندگی و کارگردانی مقداد جلالی خواهد بود. این رویداد فرهنگی و هنری از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه کشور فرانسه است که با هدف گسترش زبان سینمایی، نمایش آثار آینده‌نگر و انتخاب برترین فرم‌های بصری معاصر، هر ساله با حضور بیش از 10 هزار مخاطب علاقه‌مند به هنر و سینما، در ناحیه پنتان شهر پاریس برگزار می‌شود. «تنگه» با تکیه بر رئالیسم جادویی و خلق موتیف‌های بصری، روایتی است از ۲ پسر نوجوان که از راهی غیرمعمول برای کسب ثروت تلاش می‌کنند. بابک کریمی، صمد آذرخش، سینا ابراهیمی و نیکان جعفرآقایی بازیگران این فیلم هستند.
این اثر پیش از این، تجربه حضور در چهل‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فلیکرز رود آیلند آمریکا، هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنو، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا، بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوم زبلیزنیای لهستان و بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل رم را به دست آورده است.
سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوت کورت به دبیری ماتیو آمالریک، بازیگر و کارگردان فرانسوی، از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ با حمایت وزارت فرهنگ، مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) و انستیتو فرانس به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.
***
انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
در حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد. متن حکم محمد خزاعی به این شرح است:
«نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به استناد ماده ۶ آیین‌نامه جایزه پژوهش به موجب این حکم به عنوان دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می‌شوید. اهتمام برای شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده سینمای ایران اسلامی، معرفی پژوهش‌های برتر سینمایی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری محققان و پژوهشگران اندیشکده‌ای علمی کشور با عنایت ویژه به اسناد و قوانین بالادستی در این رویداد مهم علمی مورد انتظار است».
قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.

Page Generated in 0/0058 sec