printlogo


کد خبر: 280830تاریخ: 1403/2/3 00:00
اخبار

7 استان میزبان اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور
رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از مهم‌ترین اردوها با توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: در این اردوها امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان تامین می‌شود. عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اردوهای راهیان نور متناسب با نیاز سنی دانش‌آموزان طراحی می‌شود، افزود: افتتاحیه این اردوها مهرماه و اختتامیه آن در شهریورماه برگزار می‌شود. ۷ استان میزبان این برنامه هستند که در استان‌های زمینی شامل خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و کردستان و همچنین استان‌های دریایی از جمله بوشهر و هرمزگان، اردوها برگزار می‌شوند. رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تفاوتی در میزبانی استان‌ها وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به موقعیت‌های فصلی، استان‌هایی که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند، میزبان دانش‌آموزان خواهند بود. عزیزی با اشاره به اینکه در طول یک سال اردوهای راهیان نور برقرار است، گفت: خود استان‌ها انتخاب می‌کنند که چه تعداد سهمیه اعزام شوند. وی با بیان اینکه ۲۴۳ هزار نفر تا پایان اسفندماه گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: بیشترین میزبانی در استان‌های جنوبی خوزستان و در استان‌های شمال و شمال غرب، ایلام، کردستان و کرمانشاه است و با توجه به موقعیت یادمان‌ها، دانش‌آموزان استان مورد نظر را انتخاب می‌کنند.
***
حوادث جوی ۱۳ قربانی گرفت
رئیس سازمان اورژانس کشور، از مرگ ۱۷۸ و مصدومیت ۱۲۳۲ نفر در حوادث هفته گذشته خبر داد. جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس کشور در هفته گذشته گفت: هفته گذشته از ۲۵ تا ۳۱ فروردین‌ماه، ۵۰۹ حادثه ویژه در سامانه ۱۱۵ به ثبت رسید که نسبت به هفته قبل آن، شاهد کاهش ۲۱ درصدی این حوادث بودیم. همچنین در هفته گذشته ۱۶۴حادثه ترافیکی و ۳۴۵ حادثه غیرترافیکی داشتیم که هر کدام نسبت به هفته قبل آن کاهش ۳۸ و ۹ درصدی را نشان می‌دهد. طی این مدت در مجموع ۶۸ درصد حوادث از نوع غیرترافیکی بود. رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تعداد مصدومان حوادث نیز گفت: در این مدت، ۱۳۹۴ نفر نیز در حوادث مصدوم یا بیمار شدند و ۱۷۸ نفر هم جان خود را از دست دادند. ۱۲۳۲ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند که ۶۸ درصد آنان معادل ۸۳۷ نفر در حوادث ترافیکی آسیب دیده بودند. همچنین ۱۶۲ نفر در محل حادثه خدمات درمانی دریافت کرده‌ بودند که۱۱۰ نفر آنان در تصادفات زخمی شده بودند. وی همچنین با اشاره به حوادث جوی هفته گذشته گفت:‌ متاسفانه در جریان حوادث جوی هفته گذشته، ۱۳ نفر فوت شده و ۱۷ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
***
استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد و گفت: آزمون مربوط 14 اردیبهشت برگزار می‌شود و این افراد مهرماه راهی مدارس می‌شوند. صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالی است که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش‌آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود. وی ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود. ستاری‌فرد با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد، حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است. وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش‌و‌پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش‌آموزان استفاده کنیم. مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش‌آموز آموزش دیده‌اند، گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده‌اند و در مدارس به هم‌مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

Page Generated in 0/0058 sec