printlogo


کد خبر: 280840تاریخ: 1403/2/3 00:00
اخبار

رئیسی امروز عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
رئیس‌جمهور به دعوت رسمی همتایان پاکستانی و سریلانکایی خود، صبح امروز عازم اسلام‌آباد و سپس کلمبو می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود بامداد امروز در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، عازم اسلام‌آباد می‌شود. مقصد بعدی وی نیز سریلانکاست.
وی در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست‌وزیر پاکستان، با «شهباز شریف» دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ۲ کشور را برگزار خواهد کرد.
رئیس‌جمهور در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس‌جمهور سریلانکا سفری یک روزه به کلمبو پایتخت این کشور در جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس‌جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از «ابرپروژه چندمنظوره اومااویا» شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.
***
سخنگوی وزارت دفاع در صحن مجلس:
نظام دفاعی کشور دانش‌پایه است
سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه نظام دفاعی کشور دانش‌پایه است، گفت: سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند. سردار « رضا طلایی‌نیک» سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع اظهار کرد: طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را دانشمند شهید فخری‌زاده به عنوان رئیس سازمان سپند، پیش از شهادت با همفکری مجموعه‌ای از همکاران و جمعی از نمایندگان دوره فعلی مجلس طراحی کرد. سخنگوی وزارت دفاع افزود: در حوزه نیروهای مسلح و بخش دفاعی رویه این است که زمانی که یک ضرورت راهبردی و بنیادی پیش می‌آید و لازم است ساختاری ایجاد شود، باید اذن فرماندهی کل قوا اخذ شود و با این اخذ آن ساختار تأسیس می‌شود. 
وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشکیل سازمان جدیدی اذن بدهند، می‌فرمایند بعدا سیر قانونی آن را نیز طی کنید، بر همین اساس ۱۴ سال قبل اذن از رهبر انقلاب برای تشکیل این سازمان گرفته و ۶ سال قبل اساسنامه موقت این سازمان تصویب شد. 
سردار طلایی‌نیک گفت: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل‌ شدن دشمنان ما این است که نظام دفاعی کشورمان دانش‌پایه است. 
***
دریادار سیاری:
پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خطوط قرمز قاطع و سخت است
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پیامی نوشت: ارتش و سپاه هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را قاطع، سخت و پشیمان‌کننده پاسخ داده و خواهند داد.
در بخشی از متن پیام امیر دریادار حبیب‌الله سیاری خطاب به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران آمده است: بی‌تردید امروز گذشت ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه‌جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت‌کننده اراده خلل‌ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت شده‌اند.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش همچنین عنوان کرد: ارتش و سپاه نقش بی‌بدیلی در مبارزه با گروه‌های تروریستی بویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش، همچنین خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا کردند.
امیر سیاری اضافه کرد: وحدت ارتش و سپاه، نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بویژه در راس آنان رژیم کودک‌کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان‌کننده پاسخ داده و خواهند داد.
***
تبلیغ، خرید و فروش سلاح جرم‌انگاری شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند هر شخص درباره قاچاق، تحصیل، حمل، نگهداری، اختفا، خرید، فروش، ساخت، متصل کردن قطعات (مونتاژ)، تعمیر یا استفاده از سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری یا قطعات موثر یا مهمات آنها و مواد تحت کنترل مبادرت به آموزش یا تبلیغ کند به مجازات حبس درجه ۶ محکوم می‌شود. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صحن مجلس در جریان رسیدگی به طرح یک‌فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، مواد ۳ و 4 این قانون را تصویب کردند. در صورت تکرار و نیز در مواردی که سلاح غیر مجاز باشد یا تعمیرات فوق همراه با اضافه کردن قطعه موجب تقویت سلاح شود، مجازات مرتکب یک درجه تشدید می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec