printlogo


کد خبر: 280845تاریخ: 1403/2/3 00:00
در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه نورشمس 14 فلسطینی به شهادت رسیدند
مجاهدان طولکرم
* در جریان مقاومت مبارزان فلسطینی در نورشمس 9 نظامی اسرائیلی زخمی شدند

گروه بین‌الملل: در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه «نورشمس» طولکرم در کرانه باختری تاکنون 14 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. به نظر می‌رسد شهر طولکرم در کرانه باختری به مرکزی جدید برای مقاومت علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده و بعد از شهرهای جنین و نابلس این شهر هم شروع به مقاومت در برابر اسرائیل کرده است. 
در پاسخ به فراخوان حماس برای اعتصاب عمومی در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نورشمس در طولکرم و به شهادت رساندن 14 فلسطینی، ساکنان بیشتر شهرهای کرانه باختری از روز یکشنبه دست به اعتصاب سراسری زده‌اند. ساکنان کرانه باختری با محکوم کردن جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در اردوگاه نورشمس، در شهرهای «رام‌الله»، «نابلس»، «جنین» و «الخلیل» دست به اعتصاب سراسری زدند. 
در همین حال گردان‌های القدس - تیپ جنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پادگان سالم، پاسگاه نظامی دوتان و شهرک‌های مراو، مافو دوتان و شاکید را هدف قرار دادیم. جهاد ما ادامه دارد و سلاح‌های ما در همه عرصه‌ها مستقر است. فراخوان حماس برای اعتصاب در کرانه باختری پس از شهادت ۱۴ فلسطینی در جریان حمله 3 روزه نظامیان رژیم اشغالگر به اردوگاه نورشمس در شهر طولکرم در شمال کرانه باختری صورت گرفت. طبق گزارش خبرگزاری سما، حماس در این بیانیه اعلام کرد: ما از مردم خود در کرانه باختری می‌خواهیم به اعتصاب روز یکشنبه پایبند باشند و همه میدان‌ها و نقاط رویارویی را به زبانه‌ای از آتش در برابر رژیم اشغالگر تبدیل کنند و اسلحه‌های افراد آزاده به سمت نظامیان و شهرک‌نشینان جنایتکار نشانه برود. 
در بیانیه حماس آمده است: جنایات صهیونیست‌ها امنیت را برای اشغالگران به همراه نخواهد داشت و مقاومت مردم ما نسل به نسل تا پیروزی و آزادی ادامه خواهد داشت. حماس در ادامه تهدید کرد جنایات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها نیز بدون پاسخ نخواهد ماند. این جنبش در این باره اضافه کرد: راهی برای مجازات این شبه‌نظامیان جنایتکار پیدا خواهد شد. در همین راستا، جنبش فتح نیز خواستار اعتصاب در استان‌های شمال کرانه باختری در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه نورشمس شد. فتح همچنین خواستار وحدت فلسطینی‌ها و همبستگی آنها با اهالی نوار غزه شد. 
اتحادیه معلمان کرانه باختری نیز اعتصاب در تمام مدارس را اعلام کرده است. جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: جنایات کابینه افراطی صهیونیستی در طولکرم و کرانه باختری، ادامه تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه و ادامه تلاش‌های ناامیدانه دشمن برای ریشه‌کن کردن اراده مقاومت از دل ملت فلسطین است. این جنبش «سکوت و ناتوانی بین‌المللی» را محکوم کرد و «دولت آمریکا و متحدان غربی آن را مسؤول جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و سراسر فلسطین اشغالی دانست. 
جنبش مجاهدان فلسطین همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: سیاست تشکیلات خودگردان و سپس روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی، همان چیزی است که ارتش دشمن و کابینه‌های تروریستی آن را به ادامه جنایات علیه مردم ما تشویق می‌کند. این جنبش از اهالی کرانه باختری، قدس و ساکنان عرب سرزمین‌های اشغالی خواست آتش انتفاضه همه‌جانبه را در برابر فاشیسم و وحشیگری صهیونیست‌ها شعله‌ور کنند. گردان‌های شهدای الاقصی نیز در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن ایست‌های بازرسی کرانه باختری در چارچوب نبرد «توفان الاقصی» در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین خبر داد. 
طبق این بیانیه رزمندگان گردان‌های شهدای الاقصی توانستند با یاری و توفیق خداوند صبح روز یکشنبه ایست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی را با گلوله‌های سنگین هدف قرار دهند و تلفات مستقیمی را به نظامیان این رژیم وارد کنند. این گردان‌ها در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: عملیات ما ادامه دارد و این یک انقلاب تا پیروزی است. نظامیان رژیم صهیونیستی به مدت 3 روز اردوگاه نور شمس در طولکرم را اشغال کرده و مرتکب جنایات جدید شدند. وزارت بهداشت غزه در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد پیکر ۱۳ شهید به بیمارستان «ثابت ثابت» منتقل شد و تعداد شهدای این اردوگاه در جریان جنایت 3 روزه صهیونیست‌ها به ۱۴ نفر افزایش یافت. این وزارتخانه در این باره اعلام کرد از ابتدای جنگ غزه ۴۸۳ فلسطینی در جریان حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. 
در همین راستا، خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی اعلام کرد نیروهای اشغالگر پس از محاصره‌ای 3 روزه در شرایط بسیار سخت، از بخشی از اردوگاه نور شمس عقب‌نشینی کردند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز  در بیانیه‌ای از پایان عملیات خود در اردوگاه نورشمس خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد در جریان درگیری‌ها با مبارزان فلسطینی در نورشمس ۹ نظامی آن مجروح شده‌اند. سازمان امور اسرای فلسطین نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه تاکنون 8 هزار و ۳۴۰ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده است. 
از زمان آغاز عملیات فلسطینی توفان الاقصی در 7 اکتبر (۱۵ مهر 1402)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی، همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از 7 اکتبر تاکنون خبر داده است. حملات اسرائیل به طولکرم باعث ویرانی زیادی در زیر ساخت‌های این شهر شده است. جرقه انتفاضه در طولکرم با شهادت یک کودک فلسطینی زده شد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد قیس فتحی نصر‌الله کودک فلسطینی در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به طولکرم در کرانه باختری به ضرب گلوله به شهادت رسیده است که همین موضوع باعث خشم فلسطینی‌ها شد و آنها برای اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمدند. به گزارش سایت خبری المیادین، نیروهای اشغالگر پس از هجوم همه‌جانبه 3 روزه که زیرساخت‌ها، برق، آب، شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی، تخریب اموال شهروندان و متعاقب آن کشتار خونسردانه را به دنبال داشت، از بخشی از اردوگاه «نور شمس» واقع در طولکرم در مرکز کرانه باختری عقب‌نشینی کردند. نظامیان رژیم اشغالگر در این 3 روز از ورود تیم‌های درمانی به داخل اردوگاه برای مداوای مجروحان جلوگیری و بولدوزرهای این رژیم هم اقدام به تخریب کامل زیرساخت‌های این اردوگاه کردند. 
از سوی دیگر روزنامه هاآرتص نوشت آنچه به نام «اداره اراضی اسرائیل» شناخته می‌شود، مناقصه‌ای را برای ایجاد یک شهرک جدید متشکل از ۱۰۴۷ واحد در نزدیکی شهرک «جبل ابوغنیم» (هار حوما) در جنوب قدس اشغالی اعلام کرد. اعلام مناقصه تنها ۳ ماه پس از تصویب این پروژه صورت گرفت، دوره‌ای که هاآرتص ادعا می‌کند در مقایسه با دوره‌هایی که برای شروع اجرای چنین پروژه‌هایی قبل از جنگ غزه طول کشید، یک رکورد محسوب می‌شود. 
این روزنامه به نقل از انجمن‌های ضدشهرک‌سازی صهیونیستی نوشت: کمیته‌های برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر تاکنون ۱۷ پروژه شهرک‌سازی در قدس و اطراف آن شامل ۸ هزار و ۴۳۴ واحد ارائه کرده‌اند. به رغم اعلام سازمان ملل مبنی بر اینکه شهرک‌سازی جنایت جنگی محسوب می‌شود، همچنین هشدار ایالات متحده - حامی اصلی تل‌آویو - که گسترش شهرک‌سازی‌ها با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با جنگ در غزه، به دنبال تسریع در روند شهرک‌سازی در کرانه باختری است. سازمان فلسطینی «مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی» ماه میلادی گذشته اعلام کرد رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین تصرف اراضی را در کرانه باختری در ۳۰ سال گذشته انجام داده است و ادعا می‌کند این اراضی دولتی است. این نهاد اعلام کرد مناطق تصرف‌شده توسط رژیم اشغالگر تحت عنوان اراضی دولتی شامل اراضی غور اردن در شمال کرانه باختری و زمین‌های شهرک‌های «العیزریه» و «ابودیس» در شرق قدس در مجموع به ۱۰ هزار و ۶۴۰ دونم (یک دونم برابر با هزار مترمربع) می‌رسد.

Page Generated in 0/0053 sec