printlogo


کد خبر: 280855تاریخ: 1403/2/4 00:00
اخبار

«اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» که در بخش مسابقه فستیوال «CMS» در کشور هندوستان، با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، چین، کانادا، هند، سوییس، پاکستان، آلمان و اندونزی رقابت می‌کرد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در بخش «سینمای آینده» این جشنواره شد.
این جایزه شامل تندیس طلایی و مبلغ ۲۵۰ روپیه هند است که به کارگردان و تهیه‌کننده اثر تعلق می‌گیرد.
در این جشنواره فیلم‌هایی به رقابت پرداختند که موضوعاتی چون وحدت یا صلح جهانی را محور اصلی فیلمنامه‌های خود قرار دادند؛ آثاری که راهکارهایی را برای کودکان و نوجوانان و رسیدن به امنیت و آینده‌ای مطمئن برای الهام بخشیدن به نسل‌های مختلف ارائه می‌دهند، فیلم‌هایی که تنها به بازار فروش و سرگرم کردن کودکان نمی‌اندیشند و با دیدگاهی جهانی، به ارزش‌های اخلاقی و تاثیرگذار بر آینده کودکان و نوجوانان نیز توجه دارند.
جشنواره بین‌المللی کودکان «سینه مونته سوری» (CMS)، از ۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر لاکنو هند برگزار شد و هیات موسس و دبیر جشنواره در سال ۲۰۲۴، با شعار «درود بر جهان»، اندیشه و آموزه‌های اخلاق‌شناس و حقوقدان بزرگ هند، «مهاتما گاندی» را سرلوحه اهداف این جشنواره قرار دادند.
***
بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
صفا آقاجانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی در ناحیه کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد.
سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفت‌وگوی تلفنی با این هنرمند باسابقه کشورمان از سلامتی کامل او خبر داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارد و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود است.
صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است. آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایشنامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. نخستین تجربه تصویری او، بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» بود که سال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.
***
همخوانی مخاطبان در کنسرت خواننده پاپ
علیرضا طلیسچی پس از اجرای ۲۹ فروردین‌ماه در هتل اسپیناس پالاس، شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه نیز طی ۲ سانس میزبان مخاطبانش در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران بود.
از نکات قابل توجه کنسرت‌های طلیسچی می‌توان به همخوانی مخاطبان در اجرای تمام قطعات اشاره کرد که شور و هیجان این اجراها را چند برابر می‌کند. همچنین او با برگزاری ۲۱ نوبت اجرا، پرکارترین خواننده فروردین‌ماه در حوزه برگزاری کنسرت به شمار می‌رود.
«زندگی جونم»، «تو فکر می‌کنی کی‌ای»، «نفس کی بودی تو»، «ای داد بر من»، «دیوونه دوست‌داشتنی»، «لیلا»، «یه دریا نریم»، «دل به دل»، «قاف» و «سختگیر»، «به تو چه»، «پاقدم» و «بی‌پناهی» از جمله قطعات انتخابی طلیسچی برای اجرا در این کنسرت‌ها بودند.
اعضای ارکستر این خواننده پاپ را محمد عارف (گیتار نایلون)، پارسا رفیع (گیتار الکتریک)، نیما اشکباری (بیس)، امیرحسین آزموده (پرکاشن)، ادوارد دانیال‌زاده (درامز) و مسیح منتظری (گیتار الکتریک) به رهبری امیر بهادر دهقان نوازنده کیبورد تشکیل می‌دادند.
کنسرت طلیسچی ۲۹ فروردین‌ماه در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس و دوم اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
***
بزرگداشت مقام معلم با پویش رادیویی «یک جمله زیبا به آموزگارم»
رادیو سلامت با هدف ارج نهادن به مقام شامخ معلم، پویش «یک جمله زیبا به آموزگارم» را با مشارکت دانش‌آموزان سراسر کشور راه‌اندازی کرده است.
محمد یوسفی، مدیر فضای مجازی رادیو سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار رادیوی ایرنا، درباره برپایی پویش‌های متعدد در این شبکه رادیویی بیان کرد: رادیو سلامت در مناسبت‌های مختلف از شنوندگان دعوت می‌کند تا با شرکت در پویش‌های شبکه، تعامل‌شان با رادیو افزایش یابد. شبکه سلامت از پیشنهادهای مخاطبان برای راه‌اندازی پویش‌های دیگر نیز بهره می‌برد.
وی با اشاره به دیگر پویش‌های این شبکه در سال جاری گفت: از ابتدای سال پویش‌های مختلف همچون پویشی برای روز قدس را برگزار کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم مخاطب همیشه همراه ما باشد، ضمن اینکه تعداد آثار ارسالی برای پویش‌ها بسیار قابل توجه است.
مدیر فضای مجازی رادیو سلامت با اشاره به برپایی «پویش یک جمله زیبا به آموزگارم» عنوان کرد: با اینکه تنها چند روز از آغاز پویش گذشته اما اقبال مردم بسیار خوب بوده و آثار ارسالی نشان می‌دهد مردم همیشه به مقام شامخ معلم توجه می‌کنند و برایشان ارزشمند است. از سوی دیگر بستر دریافت آثار ارسالی مردم در پایگاه مجازی رادیو سلامت فراهم شده که مرتب و به‌موقع رصد و بهینه‌سازی می‌شود تا شرکت‌کنندگان بدون کوچک‌ترین مشکل آثار خود را ارسال کنند.
وی ادامه داد: فایل‌های صوتی ارسال شده به این پویش در برنامه زنگ تفریح و تصاویر ارسالی در رادیو نمای سلامت پخش می‌شود. این پویش به منظور تشکر و قدردانی از مقام آموزگاران که نقش بسزایی در تربیت نسل آینده دارند در فضای مجازی رادیو سلامت برپا شده است.

Page Generated in 0/0057 sec