printlogo


کد خبر: 280862تاریخ: 1403/2/4 00:00
اخبار

کنعانی: اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: ایران مبتنی بر حق ذاتی خود اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و 2 مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را که مستقیم علیه حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند، مورد هدف قرار داد. ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه را انجام شد، حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم؛ یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم. وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یا هیچ طرف دیگری مسؤولیت این موضوع را قبول نکرده است، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام‌کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست نیافت و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود. کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش‌کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت. 
***
اسلامی: ایران به یکی از قطب‌های مورد اعتماد تولید انواع رادیودارو تبدیل شد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سازمان انرژی اتمی سعی کرده‌ایم از نقطه آغاز تا پایان از تکنولوژی‌های روز دنیا نظیر هوش مصنوعی در انجام فرآیندها استفاده کنیم.  محمد اسلامی  با اشاره به اینکه در این مسیر کشورهای جهان با جمهوری اسلامی ایران همکاری نداشتند و همه دستاوردهای به دست آمده با تکیه بر تحقیقات درون‌زا در کنار همراهی و حمایت‌های بی‌نظیر مقام معظم رهبری به ‌دست آمده است، افزود: اکنون یکی از افتخارات ایرانیان در حوزه فناوری‌های هسته‌ای مربوط به موضوع تولید انواع رادیوداروهاست به ‌طوری‌که آثار و نتایج به ‌دست آمده در این حوزه، ایران را به یکی از قطب‌های قابل قبول و مورد اعتماد تبدیل کرده است. وی در ادامه با اشاره به تولید انواع رادیوداروهای تشخیصی و درمانی توضیح داد: رادیوداروها در فرآیندی که سازمان انرژی اتمی ایران طی کرده، از جایگاه خوبی برخوردارند به ‌طوری‌ که اکنون قادر به برطرف کردن کل نیاز کشور در این بخش هستیم. 
***
حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد
منبع امنیتی عراق اعلام کرد پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار هدف حمله هوایی قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت. این منابع خاطرنشان کردند سامانه «سی رام» پس از حمله هوایی در داخل پایگاه آمریکایی فعال شد، بدون اینکه هیچ گونه خسارت یا تلفاتی گزارش شود. در ساعات اولیه بامداد دیروز پس از هدف قرار گرفتن پایگاه فرودگاه «خراب الجیر» با موشک‌هایی، شاهد آماده‌باش و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی بودیم. از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند. این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شد. 
***
در حمله حزب‌الله یک فرمانده گردان ارتش صهیونیستی هلاک شد
حمله ترکیبی پهپادی - موشکی چند روز پیش حزب‌الله لبنان به «عرب العرامشه» در شمال فلسطین اشغالی همچنان تلفات می‌گیرد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد «دور زیمل» افسر ارتش که طی حمله پهپادی چند روز قبل حزب‌الله به عرب العرامشه (واقع در شمال فلسطین اشغالی) زخمی شده بود، روز یکشنبه بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسید. این افسر ارتش رژیم صهیونیستی، فرمانده یک گروهان از گردان ۸۱۰۳ ارتش این رژیم بود. حزب‌الله لبنان چهارشنبه گذشته حمله‌ای را با موشک و پهپاد به مقر تازه‌تأسیس فرماندهی گردان شناسایی رژیم اشغالگر در عرب العرامشه انجام داد. بنا به نوشته منابع عبری‌زبان، در این حمله ترکیبی ۱۸ نفر از نظامیان ارتش زخمی شدند که وضعیت جسمانی برخی از آنان وخیم است. 
***
گاف جدید بایدن
رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا در تازه‌ترین گاف و لغزش زبانی خود، از حامیانش خواست «آزادی را به جای دموکراسی» در انتخابات نوامبر انتخاب کنند. به گزارش ایسنا، محافظه‌کاران این گاف و لغزش‌های زبانی دیگر از سوی رئیس‌جمهور آمریکا را اثباتی بر این مساله می‌دانند که بایدن ۸2 ساله برای اداره امور کشور مناسب نیست. به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بایدن در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا در حالی که از رای‌دهندگان آمریکایی می‌پرسید آیا به او در انتخابات نوامبر رای می‌دهند یا به دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا)، یکسری واژگان را به کار برد که به واکنش حضار انجامید. وی گفت: «آیا آماده‌اید تا اتحاد را به جای تفرقه انتخاب کنید؟ شرافت را به جای ویرانی؟ حقیقت را به جای دروغ‌؟ آزادی را به جای دموکراسی؟ اینجا آمریکاست». وقتی بایدن از عبارت «آزادی به جای دموکراسی» استفاده کرد، با خنده حضار روبه‌رو شد و اینفلوئنسرها و کارشناسان محافظه‌کار به آن واکنش نشان دادند. یکی از این کارشناسان محافظه‌کار در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وقتی مردم نگران کاهش قدرت ادراک رونالد ریگان در پایان دوره دوم ریاست جمهوری او بودند، اصلا شبیه به الان بایدن نبود. به آینه نگاه کنید و صادقانه از خود بپرسید آیا این همانی است که شما می‌خواهید او را برای 4 سال دیگر مسؤول امنیت، اقتصاد و کشور ما کنید؟»

Page Generated in 0/0054 sec