printlogo


کد خبر: 280929تاریخ: 1403/2/5 00:00
درباره کشف گورهای جمعی در غزه
غرب مادر هولوکاست است

سارا هوشمندی: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تا امروز که 200 روز از آغاز جنگ می‌گذرد بر کسی پوشیده نیست و مدارک و شواهد فراوانی در این زمینه وجود دارد؛ تا جایی که آفریقای جنوبی به همراه چند کشور دیگر بر پایه این شواهد و مدارک پرونده‌ای را به جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری لاهه باز کرده‌اند. 
یک -  عمق و گستره جنایات صهیونیست‌ها در غزه هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. در تازه‌ترین مورد، کشف چند گور جمعی در ۲ بیمارستان شفا و ناصر در جنوب غزه که حاوی صدها جسد بود، پرونده سیاه صهیونیست‌ها در این جنگ را سیاه‌تر کرد.
کشف این گورهای جمعی و بررسی اولیه اجساد نشان می‌دهد اغلب شهدا زنان و کودکان هستند و شناسایی هویت برخی اجساد از سوی خانواده‌های‌شان نشان می‌دهد بیشتر آنها در حالی ‌که در بیمارستان بستری بوده‌اند توسط نظامیان وحشی ارتش صهیونیستی قتل‌عام شده‌اند. این نشان‌دهنده این مساله است که صهیونیست‌هایی که با پروپاگاندا سعی داشتند جنایت بمباران بیمارستان معمدانی را انکار کنند، حتی به بیماران بی‌دفاع روی تخت‌های بیمارستان هم رحم نمی‌کنند.
سخنگوی دفاع مدنی غزه اخیرا اعلام کرد پس از خروج نظامیان صهیونیست از برخی مناطق غزه، بیش از 2 هزار فلسطینی ناپدید شده‌اند که این مساله گمانه‌زنی‌ها درباره وجود گورهای‌جمعی بیشتر را افزایش داده است.
دو- جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را می‌توان با جنایات برخی حامیان این رژیم مثل کانادا، آمریکا، فرانسه و نسل‌کشی صرب‌ها علیه مسلمانان و داعش در عراق و سوریه مقایسه کرد. 
ژوئن 2021 کشف گورهای ‌جمعی از بومیان کانادا که اغلب آنها کودک بودند در نزدیکی 4 مدرسه شبانه‌روزی در استان‌های مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان خبرساز شد و جنایت فجیع سفیدپوستان مهاجر علیه سرخ‌پوستان و بومیان کانادایی را برملا کرد.  مدارس مذکور به صورت مشترک میان دولت و کلیسای کاتولیک کانادا اداره و کنترل می‌شدند؛ همین امر هرگونه ادعای دولت کانادا مبنی بر بی‌اطلاعی از جنایت علیه کودکان بومی در این مراکز را عملا رد می‌کند.
تحقیقات نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد هدف دولت کانادا از تاسیس مدارس مذکور علاوه بر رویکرد نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز این کشور، نابود کردن جوامع بومی و دستیابی به نیروی کار ارزان بود.
جنایات ارتش ایالات متحده در ویتنام، عراق و افغانستان که هر روز ابعاد تازه‌تری از آنها برملا می‌شود از دیگر مواردی است که می‌توان آن را با جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مقایسه کرد. 
جنایات فرانسه و انگلیس در آفریقا و آسیا در خلال دوران استعمار که موجب کشتار صدها هزار نفر و نابودی و فقر مطلق برخی مستعمرات شد، از دیگر جنایاتی است که حامیان رژیم صهیونیستی در طول تاریخ مرتکب شده‌اند. کشتار 800 هزار روآندایی که اخیرا فرانسه را مجبور به عذرخواهی رسمی کرد و اعزام صدها هزار الجزایری به جبهه‌های جنگ‌های اول و دوم جهانی تنها گوشه‌ای از این جنایات است و مطمئنا در آینده جنایات بیشتری از آنها افشا خواهد شد. 
جنگ بوسنی و هرزگوین و کشتار مسلمانان توسط صرب‌ها بویژه فاجعه «سربرنیتسا» و جنایت اسپایکر که در آن تروریست‌های داعشی بیش از 2 هزار دانشجوی نخبه عراقی را در پایگاهی در تکریت قتل‌عام کردند ـ که سردار شهید سپهبد «حاج‌قاسم سلیمانی» از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جنایات تاریخ یاد کردند ـ از موارد معاصر است که می‌توان آن را با جنایات تروریست‌های صهیونیست در غزه مقایسه کرد.
سه- جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در حالی رقم می‌خورد که رسانه‌های غرب تلاش می‌کنند به صورت آگاهانه و عمدی بر آنها سرپوش بگذارند و از اهمیت آنها بکاهند. درست مثل کشتار بومیان کانادا که به دلیل سانسور شدید رسانه‌ای خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد و ابعاد آن به صورت دقیق و شفاف مشخص نشد. در غزه هم اگر برخی خبرنگاران مستقل و رسانه‌های منطقه نبودند، ممکن بود این جنایات اسرائیل برای همیشه مخفی بماند. شاید به همین دلیل باشد که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت سازمان‌یافته خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد و دفتر الجزیره را در کرانه باختری تعطیل کرده است. 
صهیونیست‌ها با کمک رسانه‌های غربی توانسته‌اند ماجرای هولوکاست را به خورد جهانیان دهند و با ساخت صدها فیلم و سریال آن را به ابزاری برای مظلوم‌نمایی خود تبدیل کنند؛ در حالی ‌که هولوکاست مردم غزه همین الان در مقابل چشم جهانیان در حال وقوع است و چیزی درباره آن نمی‌گویند و این وظیفه رسانه‌های آزاده جهان را سنگین‌تر می‌کند.
بله! این دقیقا همان تمدن غرب است؛ دستانش به خون میلیون‌ها انسان بیگناه آلوده است، از گروهک تروریست داعش حمایت می‌کند و به تروریست‌های صهیونیست پول و سلاح می‌دهد تا نسل‌کشی کنند و همزمان مدعی ارزش‌های حقوق بشری است.

Page Generated in 0/0062 sec