printlogo


کد خبر: 280934تاریخ: 1403/2/6 00:00
اخبار

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقای سطح کیفی اینگونه نمایش سنتی ایرانی، نخستین جشنواره نمایش خیمه‌شب‌بازی را برگزار می‌کند. مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی با توجه به استقبال گسترده علاقه‌مندان تمدید شد و هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.
نخستین جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره به میزبانی خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند. آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل‌شده را به همراه سایر مدارک به آدرس بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶، کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا، از طریق پست یا به صورت حضوری ارسال کنند.
نخستین جشنواره سراسری خیمه‌شب‌بازی ایران ۲۸ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.
 
***
 
اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند
طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند.
محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد موسوی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، جاوید کیانی معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مجید عسگری رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و فرزاد قائمی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
 
*** 
 
اعلام پرفروش‌ترین سینماهای کشور  در فروردین
تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینماهای کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.
۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینماها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.
پردیس سینمایی «کورش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در فروردین‌ماه قرار گرفتند.
 
***
 
«نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
تازه‌ترین اجرای زنده ارکستر «نوای آفتاب» در سال ۱۴۰۳ طی یک کنسرت بی‌کلام پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. امین سالمی، رهبر ارکستر «نوای آفتاب» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳، سی‌ویکم خرداد و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد.
وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم. همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند، ‌توانایی‌های خود ارکستر و اعضای ارکستر نیز دیده شود، چرا که عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرد و آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.
سالمی یادآور شد: ارکستر «نوای آفتاب» سال ۱۴۰۲ در ۲ مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه «نوای آفتاب مهر» تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.
به گفته سالمی، قطعات اجرا تنظیم و آماده شده و تمرینات ارکستر «نوای آفتاب» از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره نحوه بلیت‌فروشی، سالن اجرای کنسرت و قطعات اجرایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0057 sec