printlogo


کد خبر: 280964تاریخ: 1403/2/6 00:00
چرخش سامانه‌های بارشی به سوی شرق کشور

با فعال شدن سامانه بارشی جدید در کشور، طی روزهای گذشته استان‌های اصفهان، یزد و کرمان با بارش‌های سیل‌آسا مواجه شدند. شدت بارندگی‌ها در این مناطق باعث وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر شد و نیروهای امدادی در حال کمک‌رسانی به مردم این مناطق هستند. 
بارش‌ها طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی  طی ۲ روز آینده در مناطق شرق کشور اتفاق می‌افتد. بر اساس اعلام این سازمان، پنجشنبه برای شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. جمعه نیز در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است. بر پایه این گزارش، شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. 
همچنین در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. یکشنبه در ارتفاعات استان‌های خوزستان و ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود. 
همچنین طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی پنجشنبه 6 اردیبهشت (امروز) خلیج‌فارس  و تنگه هرمز مواج 
است.

Page Generated in 0/0062 sec