printlogo


کد خبر: 280967تاریخ: 1403/2/6 00:00
اخبار

توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل‌زده جنوب
مدیرعامل بنیاد برکت از توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد. محمد ترکمانه با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان‌وبلوچستان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسؤولان استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به خانواده‌ها جبران خواهد شد. همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است. همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت، بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم نیز توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است. گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی کار تخلیه آب در مناطق سیل‌زده در حال انجام است. در حال حاضر بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند. 
 
***
 
فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه  در ۳۳ دستگاه‌
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه جذب هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تعیین‌تکلیف شده است، گفت: برای اعلام فراخوان جدید جذب در اردیبهشت در حال برنامه‌ریزی هستیم. یاسین کیخا با اشاره به ذکر آماری درباره جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی یک سال اخیر اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۰، تاکنون ۳ فراخوان از سوی بنیاد ملی نخبگان جذب اعلام شده است. فراخوان اول و دوم در سال ۱۴۰۱ اعلام و حدود ۷ هزار نفر ثبت‌نام کردند. وی افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، ارزیابی و معرفی به کانون‌های ارزیابی در سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی انجام شد و در نهایت پرونده ۱۳۷۰ نفر در مجموع تایید شد. در حال حاضر بیش از 1000 نفر تعیین‌تکلیف و به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده‌اند و برای تعدادی هم کد استخدامی صادر شده است. کیخا ادامه داد: بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان با حدود ۳ هزار و ۲۱ کدشغل از ۱۸ دستگاه اجرایی اعلام شد که ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت‌نام و تایید نهایی پرونده خود شدند. وی با اعلام اینکه در حال برنامه‌ریزی هستیم که فراخوان چهارم جذب را اردیبهشت‌ماه اعلام کنیم، گفت: قرار است در این فراخوان علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار بیایند و در مجموع جذب نخبگان برای ۳ هزار کدشغل در ۳۳ دستگاه انجام خواهد شد.
***
 
انهدام  ۲۱ باند زورگیر و قاپ‌زن  در تهران
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ‌زن خبر داد. سردار علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس آگاهی، ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ‌زن در قالب ۲۱ باند دستگیر شدند. وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مال‌باختگان می‌شود. سردار ولیپورگودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتما با پابند الکترونیک رصد خواهند شد. وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمان بوده که در سایر استان‌ها هم راه‌اندازی شده و به منظور کاهش جرم است که امیدواریم در نهایت باعث رضایتمندی مردم شود. وی در ادامه گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم. سردار ولیپورگودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر موثر خواهد بود. وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتما اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.
 
***
 
نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبوردهای پایتختت
همزمان با ۵ اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس، پویش فرهنگی به مناسبت این روز در پایتخت اجرا شد. عملیات پنجه عقاب در ایران، معروف به عملیات طبس؛ نام عملیاتی نظامی بود که توسط نیروی دلتای نیروی زمینی ایالات متحده در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده در سفارت ایالات متحده در تهران انجام شد. این عملیات، نخستین تجربه عملیاتی نیروی دلتا بود. طی این عملیات، ۶ هواپیما و ۸ بالگرد نیروهای مسلح آمریکا برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران، وارد حریم هوایی ایران شدند. در حین این عملیات، ۳ بالگرد دچار نقص فنی شده و در نهایت، عملیات با کشته شدن ۸ نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ۵۳ و باقی‌ماندن ۵ بالگرد سی‌اچ۵۳ در ایران به پایان رسید. نیروهای آمریکایی با ۵ هواپیمای باقیمانده، خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز و جزیره مصیره در عمان، رساندند. همچنین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنرهای ایرانی - اسلامی با محوریت سعدی با بیش از ۱۰۰ اثر جمعه 7 اردیبهشت‌ به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در موزه خوشنویسی ایران برپا خواهد شد. در این نمایشگاه آثار برگزیده اساتید بنامی همچون میرعماد، آیدین آغداشلو، قباد شیوا، نورالدین زرین‌کلک، عباس اخوین و غلامحسین امیرخانی به نمایش در خواهد آمد.
 

Page Generated in 0/0054 sec