printlogo


کد خبر: 281044تاریخ: 1403/2/9 00:00
اخبار

کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی سهمیه داد
توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد، اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد. توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه‌های فردی به آنها داده می‌شود. توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوتنامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. 6 تا 8 ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند. ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی‌طرف در بازی‌های المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند. 
***
روز درخشان نمایندگان پاراتیراندازی ایران در کره‌جنوبی
بانوان ملی‌پوش تیراندازی جانبازان و توان‌یابان در ماده تپانچه بادی بانوان موفق به کسب مدال طلا و برنز شدند. به گزارش فارس، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی، بانوان ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P2، کلاس SH1، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع 8 نفر نهایی راهی فینال شدند. در فینال که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با 239.7  امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت‌آف با کسب214.8  امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با 148 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. همچنین ️محمدرضا میرشفیعی، نماینده کشورمان در رقابت‌های ماده تپانچه بادی آقایان P1 در مرحله مقدماتی با ایستادن در جایگاه سوم راهی مرحله فینال شد و در این مرحله با کسب 234.8 امتیاز در رده دوم ایستاد و به مدال نقره رسید. در این ماده نمایندگانی از کشورهای هند و کره‌جنوبی به ترتیب اول و سوم شدند. پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید. این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود. 
***
اتفاقی که مورایس را به تشیع مشرف کرد
کمتر کسی انتظار داشت ژوزه مورایس در ساعات پایانی یک روز تعطیل چنین نظراتی را متوجه خود کند. سرمربی مشهور و پرتغالی سپاهان پس از یک دوره دشوار در این باشگاه اصفهانی، برگ جدیدی از زندگی ورزشی و شخصی خود را در ایران ورق زد. او در پاسخ به سوال یک خبرنگار اهوازی در نشست مطبوعاتی تیمش پس از پیروزی برابر استقلال ملاثانی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، خبر از تشرف خود به دین اسلام و مذهب تشیع داد تا حتی شکست پر سر و صدای پرسپولیس تحت تاثیر این مساله قرار گیرد. ژوزه یک مربی شناخته‌شده در سطح جهان است که سال‌ها به عنوان دستیار مورینیو در رختکن‌های بزرگی مثل اینتر، چلسی و رئال مادرید تردد داشته و در سال‌های سرمربیگری نیز هدایت تیم‌های بزرگی نظیر الهلال و پوهانگ استیلرز را بر عهده داشته و حضورش در ایران از همان ابتدا با استقبال فوق‌العاده هواداران سپاهان همراه بود. او البته در سال دوم حضورش در ایران و در حالی که همه چیز به سود او و تیمش به نظر می‌رسید، مغلوب اتفاقاتی شد که فقط در ایران رخ می‌دهد و اینچنین موقعیت طلایی تیمش در صدر جدول لیگ را از دست داد؛ اتفاقی که باعث واکنش تند برخی جریان‌های هواداری سپاهان علیه این سرمربی شد و در یکی دو بازی خانگی او مورد حمله شخصی برخی افراد قرار گرفت؛ تا جایی که مجبور شد در این باره در نشست مطبوعاتی واکنش نشان بدهد. مساله‌ای که درباره مورایس گفته می‌شد تصمیم او به ازدواج با یک دختر ایرانی بود که برخی جریان‌های هواداری این موضوع را عامل دلمشغولی سرمربی سپاهان و افت تیم فوتبال این باشگاه می‌دانستند؛ در حالی که مورایس در این مدت به دنبال این بود تا مقدمات ازدواج شرعی خود را با همسرش فراهم بیاورد، اتفاقی که در حال حاضر رخ داده و با گرویدن مورایس به دین اسلام عقد شرعی بین این دو نیز جاری شده تا سرمربی پرتغالی در اصفهان جایی که شهر و مأمن اوست اقدام به تشکیل خانواده جدید کند. در این مسیر نقش بخش فرهنگی باشگاه سپاهان هم پررنگ بوده که در تمام طول مسیر همراه مورایس بوده و سعی کرده تا اقدامات مورد نیاز به بهترین شکل ممکن انجام شود. همچنین آنها زمان اعلام این خبر را با توجه به حساسیت‌هایی که درباره مرد پرتغالی سپاهان ایجاد شده بود به خود او واگذار کرده بودند تا هر وقت تمایل داشت تصمیم خود را فاش کند. نکته جالب در مسیر تحقیق مورایس برای تشرف به دین اسلام، ارتباط خوب این مربی با مردم اصفهان و دریافت مهر و محبت از سوی آنهایی است که حالا آرام آرام تبدیل به هموطنان این سرمربی پرتغالی می‌شوند. او در سفرهای مختلفی که به سراسر ایران داشته بیش از هر چیز موضوع مهربانی و آغوش باز ایرانیان برای فردی مثل او را در ذهن دارد و به این ترتیب ایران تبدیل به موطن دوم او شده است. 

Page Generated in 0/0069 sec