printlogo


کد خبر: 281052تاریخ: 1403/2/9 00:00
اخبار

رئیس پلیس فتای فراجا خبر داد
عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبر داد. سردار وحید مجید در این‌ باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی، 2 طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست. وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی درباره رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این 2 حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد. رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این 2 پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.
***
صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسرژنومیکس، تاکید کرد: صندوق نوآوری بر دانش‌بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد. دکتر محمدصادق خیاطیان با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری  در حوزه سلامت، از جمله کنگره کنسرژنومیکس، تصریح کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد و صندوق نوآوری و شکوفایی هم آماده تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تایید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارتاپ قرار می‌گیرند. دکتر مصطفی زمانیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی  نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند می‌توانند در  مدل‌های تامین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت بویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند. 
در ادامه این نشست، پرویز کرمی، دبیر کمیته تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس گفت: امسال برای نخستین بار در کنار موضوع و اهداف علمی کنگره کنسرژنومیکس، تلاش شده برای شکل‌دهی زیست‌بوم پیشگیری و شخصی‌سازی درمان و شبکه‌سازی در آن اقدام شود. دومین کنگره کنسرژنومیکس درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، 2 تا 4 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار می‌شود.
***
نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرات ائمه بقیع(ع) برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. به گزارش تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از 5 روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد حضرت رسول الله(ص)، و حضرات ائمه بقیع(ع) و شهدای احد، جمعه‌شب در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند. زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به ‌نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند. عمره‌گزاران در حالی به‌سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند. گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این 2 کاروان نخستین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند. بنابر این گزارش، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب 2 کاروان 85 نفره (170 نفر) از 2 استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند. زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌ مدت 5 روز در مدینه منوره و 5 روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود. عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

Page Generated in 0/0048 sec