printlogo


کد خبر: 281062تاریخ: 1403/2/9 00:00
اخبار

آغاز به کار نمایشگاه  ایران اکسپو ۱۴۰۳
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ 
- بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی ایران - با سخنرانی رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، روز گذشته آغاز به کار کرد. افتتاحیه این نمایشگاه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی رئیس جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسؤولان و نمایندگان کشورهای میهمان برگزار شد. 
در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانی از کشورهای مختلف دنیا حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد. در این نمایشگاه ۵ روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در 7 گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن ۳ هزار و ۵۰۰ جلسه «بی‌تو بی» ‌با حضور ۵۰ هیات عالی‌رتبه برگزار شود. در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی بی‌تو بی ‌بین بازدیدکننـدگان خارجـی و شرکت‌های ایرانــی، گردهمایی‌های صنعت‌محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگــزاری وبینارهــای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایـران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایـع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم‌افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود. نرم‌افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی‌تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.
***
عرضه ۳۸ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی در اسفندماه
مرکز آمار ایران اعلام کرد وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور اسفند ۱۴۰۲ در مجموع 38.482 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است. بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند ۱۴۰۲، گوشت گاو و گوساله با 19.819 تن، 51.5 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گوسفند و بره با 15.092 تن، بز و بزغاله با 2.418 تن و سایر انواع دام با 1.153 تن، به ‌ترتیب 39.2 درصد، 6.3 درصد و 3.0 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۵ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۱۷ درصد، برای بز و بزغاله ۱۶ درصد، برای گاو و گوساله ۱۵ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۸ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ۴۰ درصد افزایش داشته است. همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (بهمن) حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.
***
روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
در ادامه فروکش کردن قیمت ارز در بازار غیررسمی، دیروز در بازار فردوسی تهران قیمت فروش نقدی دلار به ۶۲۵۰۰ تومان کاهش یافت. در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کردند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید. معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند. در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است. فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

Page Generated in 0/0050 sec