printlogo


کد خبر: 281063تاریخ: 1403/2/9 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی:
تحریم‌های ایران به نتیجه نخواهد رسید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.
رئیسی افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته‌ایم و باز نیز می‌توانیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشوری پیشرفته و فناور است، افزود: برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل تولید هستیم.
رئیسی با بیان اینکه باید مسأله تجارت با ارزهای ملی گسترش یابد، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود. امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور، منطقه و جهان شود.
***
اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به‌ منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، موثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیات دولت رسید.
وی افزود: این اساسنامه که به تأیید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز (دیروز شنبه) برای اجرا ابلاغ شد.
***
۳ قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، ۲ قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:
۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه‌ به داوری.
***
تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین به حلقه اتصال میان آزادی‌خواهان سرتاسر جهان تبدیل شده است،‌ به‌طوری که روز گذشته در دانشگاه‌های ایران تجمعات فراوانی در حمایت از اقدام دانشجویان و اساتید دانشگاهی آمریکا شکل گرفت. دانشگاهیان دانشگاه تهران در جریان این همصدایی با استادان و دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، شعارهایی ضد رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار جهانی سر دادند و در پایان بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تهران قرائت شد.
سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین دکتر محمدمهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، جمعی از اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه تهران و مسؤولان بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان در این اجتماع حضور داشتند. سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع تجمع‌کنندگان، خیزش عظیم دانشگاهیان در قلب آمریکا و اروپا را نویدبخش امت واحده جهانی دانست که حول محور عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی در حال شکل‌گیری است. استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: امروز حرکت بزرگی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شکل گرفته است، نشان می‌دهد جبهه جدیدی با عنوان جبهه دانش و آگاهی و معرفت در مقابل جبهه جهالت و نادانی شکل گرفته است.
***
واکنش وزارت امور خارجه به اعمال تحریم علیه نیروهای مسلح
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام ۳ کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را بشدت محکوم و از همراهی معدود کشورها در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.
ناصر کنعانی گفت: پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده اما اقدام ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!
وی افزود: تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند.
کنعانی تاکید کرد: آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

Page Generated in 0/0063 sec