printlogo


کد خبر: 281085تاریخ: 1403/2/10 00:00
اخبار

داوران بخش سینمای «اقوام» مشخص شدند
یک هیات 7 نفری متشکل از سینماگران، داوری بخش فیلم‌های سینمایی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را بر عهده دارند. محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی این جشنواره را داوری می‌کنند. اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشوربیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق. نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی - هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود. بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.
***
رد شایعات درباره برکناری رئیس سازمان سینمایی
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعاتی را که در رابطه با برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی مطرح شده، رد کرد. در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر برکناری و تودیع محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی از سمت خود منتشر شده بود که در نهایت مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب توئیتی به این شایعات پایان داد و تودیع یا تغییر محمد خزاعی را رد کرد. مهدی سموعی با انتشار یک توئیت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شنبه در شورای زیرساخت وزارت فرهنگ، محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه پشت بلندگو گفت: «خزاعی کارهای نیمه‌تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید؛ تمام. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم».
***
آغاز بلیت‌فروشی نمایش «آنها دروغ می‌گویند»
پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «آنها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در سایت تیوال آغاز شد. هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان بازیگران این نمایش هستند. طراحی گریم این پروژه بر عهده بهنام معیریان است و ارکسترموسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کند. حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و مریم نراقی نیز مجری طرح پروژه است. «آنها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید. این نمایش از ۲۷ اردیبهشت در ۲ سانس ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
***
«مونالیزا» صاحب اتاق اختصاصی می‌شود
به گفته مدیر موزه «لوور» در پاریس، ممکن است «مونالیزا»، مشهورترین پرتره جهان به یک اتاق مختص خود منتقل شود. «گاردین»‌ نوشت: «لورنس دس کارس»، مدیر موزه «لوور» در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های فرانسوی اعلام کرد با جابه‌جایی «مونالیزا»، بسیاری از بازدیدکنندگان موزه که اغلب برای تماشای این نقاشی به «لوور» می‌آیند، بازدید بهتری را تجربه خواهند کرد. «لوور»‌ با میزبانی از نزدیک به ۹ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳، محبوب‌ترین موزه جهان محسوب می‌شود. به گفته مدیر این موزه،‌ ۸۰ درصد بازدیدکنندگان یعنی ۲۰ هزار نفر روزانه از میان جمعیت عبور می‌کنند تا بتوانند نگاهی به لبخند اسرارآمیز «مونالیزا»‌ بیندازند و شاید در مقابل آن سلفی بگیرند.
***
کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
چاپ ششم کتاب «سقوط اسرائیل» اثر مهدی حمدالفتلاوی و ترجمه و تحقیق محمدباقر ذوالقدر در ۱۹۰ صفحه منتشر شد. این کتاب با توجه به آیات افساد بنی‌اسرائیل، احادیث بیشتری را در تفسیر آن آیات و درباره قضیه فلسطین مورد توجه قرار داده و سقوط اسرائیل را بشارت داده است. سقوط اسرئیل در 5 فصل شامل «امت اسلام؛ تسلیم یا پایداری»،  «فرجام اسرائیل در کتاب و سنت»، «مقدمات سیاسی سقوط اسرائیل»، «نوید قرآن بر نابودی اسرائیل» و «سقوط اسرائیل» به رشته تحریر درآمده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0059 sec