printlogo


کد خبر: 281098تاریخ: 1403/2/10 00:00
اخبار

رصد کمبودهای دارویی با راه‌اندازی سامانه برخط سراسری
معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد. دکتر ناصر هیراد با بیان اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص درباره کمبودهای دارویی اظهارنظر و ارقام مختلفی را درباره آن اعلام می‌کردند، گفت: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد. وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.  وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است. به گفته وی، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تامین به صورت ویژه با 2 روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده، ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد.
***
تهدیدهای میانسالی جمعیت ناگوار است
بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه پیری جمعیت در هر جامعه‌ای خطرآفرین است، گفت: تهدیدهای میانسالی جمعیت هم ناگوار است و جامعه اگر جوان نباشد، انگیزه و امید در آن از بین می‌رود و دیگر پویا نیست. به گزارش ایرنا از روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، اتابک نادری درباره رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت و لزوم توجه به ساختار جمعیت کشور اظهار داشت: حرکت رو به جلو در این زمینه از سوی جامعه نخبگانی باید انجام شود و از بالا به پایین سیاست‌ها تزریق شود، همچنین طراحی و بستر‌سازی زیرساخت‌ها در این عرصه بسیار اثرگذار است. نادری با اشاره به تغییر ذهنیت نسل‌های کنونی همچون بسیاری از کشورهای غربی، گفت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن، می‌توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد و در عرصه فرهنگ، بخشی از کار انجام می‌شود اما در عرصه‌های دیگر بخش‌های اقتصادی هم نیاز به کار داریم. دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان، اردیبهشت سال جاری با شعار «سهم من از جوانی ایران» برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.
***
بیمه شدن کارگران ساختمانی در اردیبهشت امسال
کارگران ساختمانی دیگر دغدغه بیمه شغلی ندارند، چرا که سازمان تامین اجتماعی حامی آنهاست و این قشر جامعه را بیمه می‌کند. در این باره مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدن ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در این ماه خبر داد. میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: مطابق اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی باید تعدادی از کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم. وی با بیان اینکه این ماه ۱۰ هزار نفر از این کارگران را در سراسر کشور تحت پوشش قرار می‌دهیم، اظهار کرد: روند بیمه شدن بقیه کارگران ساختمانی هم در مراحل بعدی انجام خواهد داشت. 

Page Generated in 0/0055 sec