printlogo


کد خبر: 281108تاریخ: 1403/2/10 00:00
اخبار

وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص‌یافته به دیوارکشی در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس‌جمهور دستور آن را صادر کرد البته این منابع مربوط به یک سال نیست، بلکه مربوط به کل طرح است. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس‌جمهور بر این موضوع دارد، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.
وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب بویژه مرزهای شرق اولویت دارد.
***
پیام تبریک رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم‌ ملی فوتسال
رئیس‌جمهور در پیامی پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم‌ ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‌دوست شد، تبریک گفت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم‌ ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند قدردانی می‌کنم.
 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی جداگانه قهرمانی تیم‌ ملی فوتسال کشورمان در آسیا را تبریک گفت.
***
تداوم کمک‌رسانی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
امیر دریادار دوم حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان کنارک، نیروی دریایی ارتش برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، با هدف کمک به مردم سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان وارد عرصه شد. فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگردها و خودروهای تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای رفع نیازهای اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودرو به صعب العبورترین روستاها که امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، منتقل کنیم. وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به روستاهای صعب‌العبور انجام شده که این پروازها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریایی نبوت ارتش و در همکاری با خودروهای تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه‌سیدالشهدا(ع)‌ جهت انتقال کمک‌ها و نیاز‌های مردم به نقاط صعب‌العبور بوده است.
***
حمایت نمایندگان مجلس از فراجا در اجرای «طرح نور»
علی کریمی فیروزجایی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی دیروز ضمن قرائت بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» گفت: این بیانیه به امضای ۱۶۰ نماینده مجلس رسیده که همچنان تعداد امضاها در حال افزایش است. در بخشی از این بیانیه آمده است:
۱- انتظار می‌رود مسؤولان محترم دولتی و قضایی با هم‌افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.
۲ - انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مومنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.
 ۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی - اسلامی داشته‌اند، امروز نیز باید همه با هم‌افزایی، فضایی مومنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست کنیم.
***
افزایش تعداد نمایندگان رأی نیاورد
در جلسه دیروز صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه، با این طرح مخالفت شد.
در این باره مهر نوشت: تاکنون موضوع افزایش تعداد نمایندگان در چندین دوره مجلس پیگیری شده؛ در مجلس هشتم دولت لایحه‌ای را برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که در نهایت به دوره نهم مجلس منتقل شد و از آنجا که دولت مسیر لایحه خود را ادامه نداد، این موضوع در قالب طرحی در صحن مجلس مطرح شد که با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد. مجلس دهم نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و طرحی را تدوین کرد که بر اساس آن تعداد نمایندگان در ۲۷ استان افزایش یابد که نمایندگان در آن مقطع نیز با آن طرح مخالفت کردند.
این موضوع در مجلس یازدهم نیز پیگیری شد و از آنجا که ۲۰ سال است تعداد نمایندگان افزایش نیافته است، طرح افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین و پیگیری شد اما در نهایت پرونده افزایش تعداد نمایندگان در مجلس یازدهم هم به جایی نرسید و باید دید تکلیف این موضوع در مجالس آینده چه می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec