printlogo


کد خبر: 281128تاریخ: 1403/2/11 00:00
۱۵ نظامی اسرائیلی در کمین نیروهای مقاومت در نوار غزه کشته و زخمی شدند
کمین مرگبار

گروه بین‌الملل: طبق اعتراف رسمی صهیونیست‌ها، در کمین نیروهای مقاومت در غزه 4 نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند و 11 نفر هم زخمی شدند که این کمین در هفتمین ماه جنگ برای صهیونیست‌ها دردناک است و نشان می‌دهد حماس و گروه‌های مقاومت کماکان به صورت زنده و پویا در حال مقاومت در برابر اسرائیلی‌ها هستند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از وقوع یک حادثه «سخت» در غزه خبر دادند که منجر به کشته شدن 4 سرباز ذخیره از لشکر ۹۹ و مجروح شدن شدید 11 نفر دیگر شد. المیادین به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داد در عملیات مقاومت فلسطین در مجاورت ایست بازرسی «نتزاریم» که شمال و جنوب غزه را جدا می‌کند، این سربازان صهیونیست کشته و زخمی شدند. این رسانه‌ها اشاره کردند تعدادی از سربازان با هلیکوپتر از محل منتقل شدند و برخی دیگر همچنان در حال مداوا در میدان بودند. این در حالی است که گردان‌های القسام اعلام کرد مقر فرماندهی اشغالگران در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه را با خمپاره‌های سنگین بمباران کرده است. 
این گروه مقاومت همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد مجاهدانش با استفاده از مواد منفجره و موشک‌های جنگنده‌های 61F که توسط اشغالگران به سمت غیرنظامیان شلیک شده بود اما منفجر نشده بود، نیروهای مکانیزه صهیونیست را در خیابان السکه در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه فریب داده و در کمین مین قرار دادند. سخنگوی ارتش اشغالگر نیز اوایل یکشنبه اعلام کرد نیروهای لشکر ۹۹ «ماموریت‌های نظامی و تهاجمی خود را در نوار غزه آغاز کردند». منابع خبری دیگر هم اعلام کردند شمار نظامیان کشته شده در کمین المغراقه در مرکز غزه به 4 نظامی افزایش یافته است. 
این چندمین کمین پرتلفات حماس علیه نیروهای اسرائیلی در غزه است. این حملات یک نکته بسیار مهم در بر دارد و آن اینکه مقاومت پویا و سرزنده کماکان در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم در جنگ است. در همین ارتباط «اسرائیل زیف» ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو عبری‌زبان «ریشت کان» به پیامدهای عملیات نظامی ارتش این رژیم علیه رفح پرداخت. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، زیف که پیش از این فرمانده عملیات ارتش رژیم صهیونیستی بوده، تاکید کرد: شهر رفح مکانی بسیار سخت و متراکم برای عملیات نظامی است. بدون تردید حماس در آنجا برای ما کمین‌های استراتژیک قرار داده تا فاجعه‌ای برای اسرائیل ایجاد کند، علاوه بر آنکه حساسیت‌های مصر و آمریکا درباره این منطقه نیز وجود دارد. قرار است وارد عملیاتی شویم که خطرات بیشتری نسبت به آنچه در دیگر مناطق غزه انجام دادیم، ما را تهدید می‌کند. 
وی افزود: اگر فرآیند عملیات را کامل کنید، باید جایگزین خوبی داشته باشید تا اداره رفح را به آن واگذار کنید، در چنین شرایطی موفق به نابودی حماس می‌شوید اما اگر شرایط مانند خان‌یونس و دیگر مناطق نوار غزه پیش رود و رفح نیز دچار خلأ شده و از آنجا خارج شویم، حماس به آنجا بازخواهد گشت، پس این کار ما بی‌فایده است. ژنرال صهیونیست ادامه داد: تکرار این تجربه در رفح به معنای آن است که از موارد مشابه درس نگرفته‌ایم؛ این ناامید‌کننده است و من با آن مخالفم. این رفتار سیاسی نخست‌وزیر است که با فشار اسموتریچ و بن‌گویر در حال انجام است. به نظر من نخست‌وزیر بسیار ضعیف است. وی در برابر فشارهای بن‌گویر و اسموتریچ تسلیم است. آنها رفتارهایی در تعارض با استانداردهای امنیتی دارند و بر همین مبنا تصمیم‌گیری می‌کنند. 
از سویی «شیمی شیفر» تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت تاکید کرد: هیچ دلیل منطقی برای ادامه جنگ در غزه وجود ندارد و زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود. شیفر تصریح کرد: پس از گذشت بیش از 200 روز از جنگ، نتانیاهو و گانتس به ما وعده می‌دهند که نبرد در رفح به شکست حماس منجر خواهد شد اما چنین چیزی ممکن نیست و خلاصه بگویم ما اکنون برای پایان جنگی که از تاسیس اسرائیل بی‌سابقه بوده و موجب آوارگی 100 هزار اسرائیلی شده، باید بهای مطلوب را بپردازیم و اسرای‌مان را به هر بهایی شده، از غزه بازگردانیم. وی گفت: به همین خاطر می‌گویم بس است! ما باید دولت شرور نتانیاهو را که با نپذیرفتن مسؤولیت فاجعه 7 اکتبر ما را به سمت پرتگاه نابودی پیش می‌برد، کنار بگذاریم. 
این در حالی است که بر اساس گزارش این شبکه، ۳۰ سرباز از گروهان چتربازان ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی، دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کرده‌اند. این کانال عبری توضیح داد سربازان از دستور آماده‌سازی سر باز ‌زده و به فرماندهان خود اطلاع داده‌اند به آنها نخواهند پیوست چون «دیگر قادر به جنگیدن نیستند». به گزارش این کانال، «فرماندهان نظامی قصد ندارند پرسنل ذخیره را مجبور کنند» در عملیات شرکت کنند. این شبکه عبری‌زبان ادعا کرد مشارکت نکردن آنها «به شکاف عملیاتی منجر نمی‌شود»، در حالی که این گزارش اشاره کرد این مساله «وضعیت فرسودگی‌ای را که نیروهای ذخیره پس از ماه‌ها درگیری از آن رنج می‌برند» نشان می‌دهد. فرمانده گروهان درباره ده‌ها نامه سربازان خود که در آنها تمایل نداشتن‌شان برای شرکت در عملیات نظامی در رفح را ابراز کرده‌اند، ادعا کرد این کار را انجام نمی‌دهد چون عاشق جنگ است، بلکه «چون تعدادی صهیونیست در اسارت هستند لازم است این کار را انجام دهد و به این دلیل که از نظر او، آنها در بحبوحه جنگ ماهیتی برای اسرائیل هستند، این حمله مهم است و این مساله دردناک و دشوار خواهد بود». در این میان رسانه‌های عبری‌زبان بر تهاجم ارتش اسرائیل به رفح تمرکز کرده‌اند، زیرا این پرونده پس از تصویب طرح رفح برای چهارمین بار پس از پرداختن به شروط آمریکایی توسط تل‌آویو، شاهد شتاب زیادی در حوادث بوده است. در گزارشی که روز چهارشنبه توسط سازمان رادیو تلویزیون دولتی اشغالگران و جزئیات آن توسط «i۲۴ News» منتشر شد، آمده است هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و رونن بار، رئیس شین‌بت چهارشنبه گذشته در قاهره با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر درباره تدارکات پیشرفته ارتش اسرائیل برای عملیات نظامی زمینی در رفح دیدار کردند و مصری‌ها از هجوم تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی به سینا بیم دارند. به گفته این کانال رسمی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از فرار ساکنان غزه از طریق محور فیلادلفیا آماده می‌شود. اوایل روز یکشنبه، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اشغالگران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را تهدید کرد در صورت موافقت با پیشنهاد مصر برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس و توقف تهاجم به رفح در جنوب نوار غزه، دولت را منحل خواهد کرد.

Page Generated in 0/0054 sec