printlogo


کد خبر: 281139تاریخ: 1403/2/11 00:00
اخبار

شناسایی ۱۲ هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری اراذل و اوباش و همچنین عوامل خرید و فروش سلاح گرم در فضای مجازی خبر داد. سردار وحید مجید گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند. وی در ادامه افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳۰۰۰ مورد تمرکز کردیم و پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضایی بدهیم. رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه را داشتند. مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود کرده و دیگر پاسخگو نبودند. وی با اشاره به اینکه قدرتنمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش که در جهت ایجاد رعب و وحشت، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند توسط پلیس شناسایی شدند. بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
***
امدادرسانی به بیش از ۶ هزار نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به ارائه خدمات امدادی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۶ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی، از تداوم امدادرسانی در ۳ استان کشور خبر داد. بابک محمودی افزود: از چهارم تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند. وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۹۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۶ هزار و ۲۲۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۳۰۱ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد. محمودی ادامه داد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۱ کیلوگرم نایلون، هزار و ۱۹۶ قوطی کنسروجات،۵۴۰ کیلوگرم برنج، ۹۴۴ تخته پتو، ۴۴۳ تخته موکت، ۳۴۹ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۹۸ دستگاه چادر بین متأثران از سیل توزیع شد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیروهای این جمعیت در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان‌وبلوچستان گفت: ۲۱۲ تیم عملیاتی متشکل از ۸۳۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشته و به متأثران امدادرسانی کردند.
***
تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور»
فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی از نمایندگان مجلس به دلیل صدور بیانیه‌ای در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد. «علی کریمی‌فیروزجایی» عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز در صحن مجلس اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و بویژه از هیات‌رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد. گفتنی است در جلسه علنی روز یکشنبه 9 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد.

Page Generated in 0/0050 sec