printlogo


کد خبر: 281149تاریخ: 1403/2/11 00:00
اخبار

سکوها با وزارت راه همکاری کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه «دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند» گفت: در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این 2 سایت شد. اقبال شاکری درباره هشدار وزارت راه و شهرسازی به سایت‌های دیوار و شیپور، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل با وزارت راه و شهرسازی هماهنگی‌های خوبی برای مقابله با سوداگرhk بازار مسکن انجام شده است. وی ادامه داد: از جمله سوداگرd ihd بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و... ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند و املاک خودشان را بفروشند. شاکری افزود: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده تمام آگهی‌های مسکن که در هر پلتفرمی منتشر می‌شود حتما باید با سامانه املاک و اسکان ارتباط داشته باشد و کد مخصوص از این سامانه دریافت کنند. بر این اساس با انتشار آگهی، یک کد رنگی مبنی بر تاییده سامانه املاک صادر می‌شود. وی با بیان اینکه هنوز دیوار و شیپور با وزارت راه  و شهرسازی همراهی نکرده‌اند،‌ تاکید کرد: در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این 2 سایت شد. عضو کمیسیون عمران مجلس درباره مزیت‌های احراز هویت مالک یا موجر در سکوهای ارائه‌کننده آگهی‌های مسکن، اظهار کرد:‌ با این کار جلوی آگهی جعلی قیمت‌ساز گرفته می‌شود، بنابراین در آگهی‌‌های اجاره حتما باید از طریق سامانه املاک و اسکان احراز هویت شود، نه از طریق آگهی. شاکری یادآور شد: شورای نگهبان یک اشکال جزئی به طرح ساماندهی بازار اجاره و مسکن گرفته که امروز یا فردا آن را در صحن مطرح و بررسی می‌کنیم. امیدواریم امسال این طرح تصویب،‌ تبدیل به قانون و در بازار مسکن اجرا شود.
***
حفاری ۶ حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران آغاز شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری، از آغاز عملیات حفاری ۶ حلقه چاه توسعه‌ای با استقرار و آغاز به‌ کار دستگاه حفاری ۹۲ فتح در میدان‌ مشترک یادآوران خبر داد. عبدالکریم علی‌محمدی گفت: پیرو قرارداد امضاشده با شرکت مهندسی و توسعه نفت  به‌عنوان مجری توسعه میدان نفتی یادآوران، دستگاه حفاری ۹۲ فتح عملیات حفاری نخستین حلقه چاه از مجموع ۶ چاه توسعه‌ای واگذارشده به این شرکت را آغاز کرد. وی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت نفت در تأکید بر شتاب‌بخشی توسعه میدان‌های مشترک، تأمین و استقرار 2 دستگاه حفاری دیگر در دستورکار این شرکت قرار دارد که هم‌اکنون تمهیدهای انتقال دستگاه حفاری ۲۸ فتح به این میدان مشترک با کشور عراق در دست انجام است. معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری مدت قرارداد حفاری این ۶ حلقه چاه را ۲۴ ماه اعلام کرد و گفت: حفاری چاه‌های توسعه‌ای در این میدان به‌ صورت کلید در دست (EPDS) انجام می‌شود و همزمان با عملیات حفاری و خدمات مهندسی، پشتیبانی و تأمین کالا و مواد از سوی شرکت ملی حفاری ایران ارائه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در تلاش هستیم کار حفر و تکمیل چاه‌ها زودتر از موعد مقرر انجام و تحویل کارفرما شود. علی‌محمدی افزود: در این مقطع عملیات حفاری تا عمق ۴ هزار و ۸۰۰ متری و با هدف برداشت از لایه فهلیان انجام می‌شود. بر اساس این گزارش، میدان یادآوران از میدان‌های مشترک ایران با عراق است که در ۷۰ کیلومتری شمال آبادان و ۶۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز در استان خوزستان قرار دارد و نفت تولیدی آن از لایه‌های سروک، کژدمی (بورگان)، گدوان و فهلیان است.
***
«عجله ندارم» از تپسی حذف شد
از ابتدای هفته جاری، گزینه «عجله ندارم» به دستور قضایی از اپلیکیشن تپسی حذف شده است. به ‌نظر می‌رسد با توجه به تمرکز ماه‌های اخیر نهاد‌های نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین، در حال‌ حاضر رویکرد این نهاد‌ها به‌سمت حذف گزینه‌هایی است که باعث هرگونه تغییر قیمت می‌شوند.
در به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن «تپسی»، گزینه «عجله ندارم» حذف شده است. کاربران با این گزینه می‌توانستند در ازای انتظار بیشتر، با قیمت کمتری تاکسی اینترنتی بگیرند. تپسی اعلام کرده گزینه «عجله ندارم» را با دستور قضایی، از اپلیکیشن خود حذف کرده است. پیش‌تر گزینه «عجله دارم» به دستور سازمان تعزیرات از تاکسی‌های اینترنتی حذف شده بود.
گزینه «عجله ندارم» دی‌ ۱۴۰۲ به تپسی اضافه شده بود و با انتخاب آن، در ازای انتظار بیشتر برای قبول سفر، ۱۵ درصد از هزینه عادی سفر کاسته می‌شد؛ امکانی که در مقابل گزینه «عجله دارم» در اختیار کاربران این تاکسی اینترنتی قرار داده شده بود و تپسی مدعی بود «این گزینه در فاصله کوتاهی از رونمایی، با استقبال خوبی مواجه شده است».
حالا روابط ‌عمومی تپسی درباره علت حذف این گزینه گفته است: «از ابتدای هفته جاری، گزینه «عجله ندارم» به دستور قضایی از اپلیکیشن تپسی حذف شده است. به‌نظر می‌رسد با توجه به تمرکز ماه‌های اخیر نهاد‌های نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین، در حال‌ حاضر رویکرد این نهاد‌ها به‌سمت حذف گزینه‌هایی است که باعث هرگونه تغییر قیمت می‌شود».  اسفند ۱۴۰۲، «احمد اصانلو»، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، سرویس‌های اسنپ و تپسی را تهدید کرد اگر گزینه «عجله دارم» را حذف نکنند، پرونده‌های‌شان تا صدور حکم پیگیری می‌شود. سازمان تعزیرات این قابلیت را مصداق گران‌فروشی دانسته بود و مقاومت تاکسی‌های اینترنتی در برابر این تهدید، چندان نپایید.

Page Generated in 0/0053 sec