printlogo


کد خبر: 281195تاریخ: 1403/2/12 00:00
اخبار

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
رئیس‌جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد. رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
 
***
 
قالیباف:
اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان مطمئن باشند اراده دولت و مجلس شورای اسلامی اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است چون هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دیروز مجلس در پاسخ به تذکر آصفری، نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دریافت کرد. وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی فروردین‌ بوده به طور قطع در اردیبهشت‌ رفع شده و باید انجام شود. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.
 
***
سرلشکر سلامی: 
سپاه و بسیج مدافع حقوق کارگران هستند
فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار کارگران و مدافع حقوق و مطالبات بحق آنها خواهند بود.
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است: ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آفرینشگر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند. آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستادند. پاک‌ترین و شریف‌ترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریم‌ها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پرتلاش کارگر بود.
سردار سلامی در بخش دیگری از پیام خود می‌افزاید: تقدیم 14 هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه و آله است. 
بازوی کارگر بوسه‌گاه نبی مکرم اسلام است. در نگاه امام بزرگوار(ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند. حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای همواره حامی و پشتیبان کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی‌ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلای حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه‌ای درخشان داشت. 
۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین «شهید عزیز عبدالحسین برونسی» که نشانگر و مظهر فضایل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نام‌گذاری شده و 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند. سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات بحق شما خواهند بود.
 
***
 
پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه شرق این نیرو از سایت شهید علایی گناباد بازدید کرد و توان رزم و آمادگی دفاعی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه‌های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.
امیر سرتیپ الهامی در جمع فرماندهان و کارکنان این سایت پدافندی گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: این پیام را به مردم شریف کشور عزیزمان می‌دهیم که فرزندان جان‌برکف‌شان در نیروی پدافند هوایی ارتش با تمام توان از مرزهای هوایی کشور حراست و پاسداری می‌کنند.
جانشین نیروی پدافند هوایی افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح بویژه پدافند هوایی سرافراز امنیت خوبی در تمام مرزهای هوایی کشور برقرار است.
امیر سرتیپ الهامی در پایان از اقدامات قابل توجه و جهادیِ این سایت پدافندی در حوزه طرح‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد.
 

Page Generated in 0/0061 sec