printlogo


کد خبر: 281206تاریخ: 1403/2/13 00:00
اخبار

سامان احتشامی در رودکی کنسرت برگزار می‌کند
سامان احتشامی، نوازنده پیانو و عمران فروزش نوازنده تمبک روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه کنسرت مشترکی را در تالار رودکی تهران برگزار می‌کنند.
احتشامی از آهنگسازان و نوازندگان پیانو محسوب می‌شود که پس از کسب مهارت‌های مختلف آموزشی زیرنظر هنرمندانی چون جواد معروفی، محمد سریر و اسماعیل‌ امین موید فعالیت خود را در حوزه موسیقی آغاز و پس از حضور در رویدادها و جشنواره‌های مختلف موسیقایی که به عنوان هنرمند برگزیده نیز انتخاب شد، سال ۱۳۷۱ با انتشار آلبوم «باغ به باغ» خود را به جامعه مخاطبان معرفی کرد.
این هنرمند که تحصیلات عالی خود را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به پایان رسانده، طی این سال‌ها علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه آموزش نوازندگی، در حوزه برگزاری کنسرت، تولید آلبوم و اخیرا برنامه‌های مختلف رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی حضور چشمگیری داشته است.
***
«میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود
فیلم «میان ستاره‌ای» کریستوفر نولان به مناسبت دهمین سالگرد ساخته شدن این حماسه علمی - تخیلی دوباره در سینماها اکران می‌شود. این فیلم که سال ۲۰۱۴ اکران شد و در سطح جهانی ۷۳۱ میلیون دلار فروش کرد با بازی متیو مک‌کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین و مت دیمون ساخته شده و داستان در آینده‌ای دیستوپیایی روایت می‌شود که در آن گروهی از فضانوردان باید به دوردست‌های فضا سفر و یک سیاره جدید برای استعمار بشر پیدا کنند.
پارامونت پیکچرز اعلام کرد این فیلم ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ به سینماها بازخواهد گشت. این فیلم به صورت ۷۰ میلیمتری آیمکس که فرمت مورد علاقه نولان است همچنین روی صفحه‌های دیجیتال نمایش داده می‌شود.
***
انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کوثر»
فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کوثر» توسط بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش، با هدف تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی مبتنی بر تبیین مولفه‌های فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زنان در تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، این رخداد فرهنگی - هنری با هدف‌گذاری در زمینه‌هایی چون پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابیگری زنان، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های زنان، الگوسازی شخصیت‌های موفق علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایثارگر، تقویت فعالیت‌های جهادی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه زنان و ایجاد بانک اطلاعاتی چهره‌های شاخص زنان نخبه کشور انجام می‌شود.
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کوثر» تیر ۱۴۰۳ در تهران با دبیری ناصر باکیده و با همکاری شهرداری تهران، سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.
***
جوابیه دفتر توسعه کتاب  به گزارش «وطن امروز»
در پی انتشار گزارشی با عنوان «چرا کتاب‌های مروج همجنس‌بازی از وزارت ارشاد مجوز انتشار گرفته‌اند؟» که 9 اردیبهشت ماه در «وطن امروز» منتشر شد، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جوابیه‌ای برای روزنامه ارسال کرده است. در بخشی از این جوابیه آمده است:
آثار نام برده شده در اواخر دهه 90 برای اولین‌بار با اصلاحیه‌های فراوان مجوز گرفته‌اند و در سال‌های اخیر بارها تجدید چاپ شده‌اند؛ دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی بعد از بررسی کلیه نسخه‌های منتشره این کتاب‌ها، برای معدود ناشرانی که به‌رغم ابلاغیه‌های دفتر توسعه و مجوز اعلام وصول (مجوز چاپ و توزیع اثر) در چاپ‌های بعدی سهواً یا عمداً فایل‌های اصلاح نشده را منتشر کرده‌ بودند، تشکیل پرونده تخلفات داده و برخی نسخه‌های اصلاح‌نشده توسط ناشر را جمع‌آوری و معدوم کرده است. این آثار به 5 عنوان هم نمی‌رسد در حالی ‌که در سال بیش از 100 هزار عنوان کتاب مجوز می‌گیرند. تعمیم این عدد به یک فرآیند نظام‌مند و مستقر جفا در حق فعالان فرهنگی است. همچنین با تکیه بر مصوبات ستاد ساماندهی بازار نشر و کتاب و همراهی قوه قضائیه برخورد با کتاب‌های فاقد مجوز در محیط‌ها، سکوها، سایت‌ها و... آغاز شده است. 
دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی بر اساس ماده چهارم قانون مصوبه اصلاحی ضوابط و سیاست‌های نشر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 89 وظیفه بررسی آثار تولیدی ناشران را دارد و بر این اساس در دولت سیزدهم تاکنون بیش از 228 هزار عنوان کتاب معادل بیش از 64 میلیون صفحه کتاب را با قوانین تطبیق داده است. اکثریت اعضای جامعه فرهنگی ایران اعم از پدیدآورنده و ناشر شریف‌تر از چنین ادعاهایی است. چنانچه تخلفی هم در جایی صورت بگیرد، امکان‌های نظارتی و برخورد با تخلفات در ساختار فرهنگی کشور پیش‌بینی شده است. در آستانه نمایشگاه کتاب از آن رسانه محترم دعوت می‌شود، امیدآفرینی و تشویق مردم شریف ایران اسلامی به کتابخوانی را مورد توجه قرار دهند.

Page Generated in 0/0078 sec