printlogo


کد خبر: 281213تاریخ: 1403/2/13 00:00
دور دنیا

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک خبرگزاری روس اعلام کرد مدیرکل این نهاد بین‌المللی هفته آینده به ایران سفر می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۶ تا ۷ ماه مه (۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به این کشور سفر می‌کند. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند. پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی‌مابین مذاکره می‌کنند. به گفته وی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید. گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند. 
***
دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
در حالی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام عملیات رفح اصرار دارد، یک مقام آمریکایی گفت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، مخالفت واشنگتن با حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه را که میزبان آوارگان فلسطینی است، مورد تاکید قرار داد. به گفته مقام آمریکایی، بلینکن به نتانیاهو گفته واشنگتن بدون طرح حمایت از غیرنظامیان با حمله زمینی به رفح مخالف است. بلینکن همچنین گفته راه‌های دیگری به جز عملیات گسترده در رفح برای برخورد با گردان‌های حماس وجود دارد. وبگاه واللا وابسته به رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت: نتانیاهو به بلینکن اطلاع داده هرگز توافقی که متضمن درخواست پایان جنگ باشد، نمی‌پذیرد. این وبگاه به نقل از مقامات آورده است: نتانیاهو همچنین گفته اگر حماس بر این خواسته تاکید دارد و آن را کنار نگذارد هرگز توافقی وجود نخواهد داشت و اسرائیل به رفح حمله خواهد کرد. این در حالی است که خبرنگار الجزیره گزارش داد از بامداد  دیروز در حملات و گلوله‌باران رژیم صهیونیستی به شهر رفح، 4 فلسطینی از جمله ۲ کودک و یک زن شهید شدند.
***
۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است. سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است. در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند. یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان نخستین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی توفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است. 
***
خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از خسارت ۳۳ میلیارد دلاری واردشده به این باریکه در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر داد. «اسماعیل الثوابته»، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه به الجزیره گفت: رژیم اشغالگر بیش از ۱۵ بخش اشتغال در غزه را هدف قرار داده است. این مقام غزه اعلام کرد: ۹۵ درصد مؤسسات اقتصادی در غزه به دلیل حملات اسرائیل از کار افتاده‌اند. وی همچنین افزود: خسارات مستقیم اولیه جنگ در نوار غزه بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بوده است. الثوابته ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در نوار غزه در طول 3 ماه اول جنگ شغل خود را از دست دادند. وی همچنین گفت: از کشورهای سراسر جهان و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم از کارگران نوار غزه حمایت مستقیم کنند.
***
تظاهرات دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی در پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا در لاهور تجمع و حمایت ایالات‌متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. تظاهرات‌کنندگان برای نشان‌ دادن همبستگی خود با فلسطینیان، چفیه بر گردن انداخته و نسل‌کشی ساکنان غزه توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کردند، جنایاتی که با حمایت تمام‌عیار ایالات متحده ممکن شده است. این تظاهرات توسط «جمعیت دانشجویان پیشرو» سازماندهی شد و طیف گسترده‌ای از دانشجویان، کنشگران سیاسی و اجتماعی، شخصیت‌های دانشگاهی، هنرمندان و شهروندان عادی در آن حضور داشتند و همگی خواستار عدالت و آزادی برای فلسطین بودند. سخنگوی جمعیت دانشجویان پیشرو گفت: «تهاجم اسرائیل جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، از جمله ۵۰۰۰ دانش‌آموز و ۳۰۰ مدرس.  این حملات همچنین زیرساخت‌های آموزشی غزه را از بین برده است». تظاهرات‌کنندگان همچنین از دولت پاکستان خواستند در مجامع حقوقی جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به پاسخگویی کند، از جمله با شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری، حمایت از جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» و حمایت از تظاهرات دانشجویی در داخل و خارج از پاکستان.

Page Generated in 0/0063 sec