printlogo


کد خبر: 281274تاریخ: 1403/2/16 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از 3 روز دیگر
به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، والدین کودکانی که 6 سال آنها تمام و کار سنجش‌شان انجام شده، می‌توانند از ۱۹ اردیبهشت برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند. حمید طریفی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت شرایط پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از ۱۹ اردیبهشت فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش‌و‌پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها مشخص کرده است، افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت‌نام پایه اول این نوآموزان، والدین آنها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.
 
***
 
دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
بر اساس اعلام پلیس، یکی از سربازان مجروح حمله گروهک‌های معاند به مرز بانه، به نام ستوان دوم «جلال اعتماد» به شهادت رسید. بر اساس اعلام پلیس، در ساعت پایانی 12 اردیبهشت سال جاری، بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، یکی از کارکنان وظیفه به شهادت رسید. در جریان این حمله، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند. ستوان دوم «جلال اعتماد» یکی  از مرزبانان غیور هنگ مرزی بانه که در درگیری با گروهک معاند به‌شدت مجروح شده و در بیمارستان شهرستان بانه مورد عمل جراحی قرار گرفته بود، روز شنبه به دلیل شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید «اعتماد» متأهل و اهل شهرستان قروه بود که از وی یک فرزند دختر خردسال به یادگار مانده است.
 
***
 
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
استاندار تهران با اشاره به نام شهرستان‌های غرب و جنوب شرق استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد. علیرضا فخاری، استاندار تهران درباره تشکیل 2 استان غربی و شرقی تهران اظهار کرد: 2 منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این 4 شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند. وی گفت: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. فخاری ادامه داد: بر اساس سرشماری‌ای که از گذشته داریم، در غرب استان تهران نزدیک به 3 میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.
 
***
 
کاهش کودکان کار در پایتخت
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است. ناصر امانی در رابطه با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت طی مدت اخیر اظهار کرد: بنده بر اساس آنچه در 2 محله‌گردی اخیر مشاهده کردم، در بازدیدی که از محلات در اسفند سال قبل و فروردین امسال داشتم، مردم از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان رضایت داشتند. امانی با اشاره به فعالیت کودکان کار در سطح شهر نیز گفت: حضور کودکان در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است. امیدواریم ساماندهی کودکان کار نیز به نتیجه برسد و شاهد فعالیت هیچ کودکی در سطح شهر تهران نباشیم.
 

Page Generated in 0/0052 sec