printlogo


کد خبر: 281316تاریخ: 1403/2/17 00:00
اخبار

دعوت رئیس‌جمهور برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای
سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک با استانداران اظهار کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام داد و اقتدارآفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می‌خواهد آزاد و مستقل زندگی کند، بود و فقط می‌خواهد اتکال به خدا داشته باشد.
وی افزود: حقیقتا این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت‌های جهانی، جزو قدرت‌های مطرح جهانی قرار داد. این افتخار، اقتدار و عزت آفرید و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.
رئیسی گفت: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه‌روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می‌کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیانا اگر ناکامی‌هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه‌ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوش‌شان 
می‌آید.
رئیس‌جمهور گفت: آنچه دولت را می‌تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه  اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران)، هم ناظران (شورای نگهبان) و هم عموم ‌مردم همت کردند و انتخاب باشکوهی براساس ۴ اصل مورد تاکید رهبر انقلاب برگزار شد.
وی گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان‌دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.
 
کمک ۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق»
سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) به عملیات توفان ‌الاقصی، عملیات «وعده صادق»، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم صهیونیستی و وضعیت کنونی این رژیم اشغالگر پرداخت و گفت: مهم‌ترین دستاورد این عملیات این است که پوشالی بودن اسرائیل نمایان شد. پایه‌های ارتش اسرائیل به عنوان نیرویی که به این شکل پرمدعا و این ارتش دروغگو که طی این ۷۰ سال ادعا می‌کرد من بی‌حریفم؛ من کسی بودم که ارتش مصر را شکست دادم، ارتش اردن را شکست دادم، ارتش سوریه را شکست دادم، فروریخت؛ رژیم جعلی‌ای که در سال‌های اخیر هم مأموریت دارد علیه ما رجزخوانی کند. این نکته بسیار مهمی است.
وی افزود: چیزی که برای فرماندهان ارتش اسرائیل آزاردهنده و مایه کابوس‌شان است، همین شکننده‌بودن‌شان است و کابوس آزاردهنده برای فرماندهان اسرائیل این است که اینها می‌گویند فقط هزار و ۱۰۰ نفر به ما حمله کردند و ما را به این شکل به هم ریختند؛ حماس ۳۰ هزار رزمنده دارد؛ اگر ۱۰ هزار نفر از این رزمندگان بار دیگر غافلگیرانه به ما حمله کند، به همراه ۱۰ هزار نفر از رزمندگان حزب‌الله لبنان و ۲ یا ۳ هزار نفر از این جوانان کرانه غربی، کار اسرائیل تمام می‌شود. تازه این رقم بخش کوچکی از قوای آنهاست.
سردار رشید گفت: 2 عملیات توفان ‌الاقصی که توسط حماس انجام شد و «وعده صادق» که اقدام نظامی مستقیم ایران علیه رژیم صهیونیستی بود، به ‌وضوح نشان داد اسرائیل بشدت آسیب‌پذیر است. دیگر هیچ چیز به قبل از توفان‌الاقصی و اقدام مستقیم نظامی جمهوری اسلامی برنمی‌گردد. هر شکل از پاسخ رژیم برای رهایی از باتلاقی که در آن گرفتار شده، باعث فرورفتگی بیشترش خواهد شد. محورهای مقاومت دست برتر را دارند و افق ۱۰ سال آینده محور مقاومت دیدن دارد. تاریخ از نو بازخوانی خواهد شد.
وی تاکید کرد: همه با هراس به کمک اسرائیل آمدند. آمریکا با حمایت کامل و گلچینی از قدرت‌های ناتو بویژه انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه، لایه‌های دفاعی متعددی در برابر قدرت تهاجمی موشکی و پهپادی ایران ایجاد کردند و در جغرافیایی به وسعت حداقل یک میلیون کیلومتر مربع بر فراز فضاهای عراق، اردن، شمال عربستان، دریای سرخ، شرق مدیترانه، قبرس و فلسطین اشغالی آرایش دفاعی گرفتند و به‌رغم این دیوارهای دفاعی در حمایت از رژیم صهیونیستی، موشک‌های پرقدرت ایران از سپرهای دفاع موشکی عبور کرد و 2 مرکز نظامی نواتیم و شلاخیم را در هم کوبید.
این فرمانده ارشد نظامی گفت: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویری از این 2 پایگاه نظامی را به دنیا نشان بدهد؛ اگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و سنتکام به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمدند، قطعا ۸۰ درصد پرتابه‌های ایران، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را در هم می‌کوبیدند.
سرلشکر رشید تصریح کرد: ایران، این عملیات تهاجمی را در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی علیه فرماندهانش در کنسولگری و سفارت ایران در دمشق انجام داد که به درخواست دولت سوریه در آنجا مستقر شده‌اند؛ عملیات تهاجمی «وعده صادق» را بخشی از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برعهده داشت که این بخش کوچک، تنها ۲۰ درصد توان تهاجمی خود را به کار گرفت و در مقابل، آمریکا، ناتو، سنتکام و رژیم صهیونیستی با ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگنده و سامانه‌های متعدد ضد موشکی مستقر بر ناوهای آمریکا در مدیترانه و دریای سرخ و سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی با هراس به دفاع برخاستند و آن بخش کوچک نیروی هوافضای سپاه با ۸۰ درصد توان تهاجمی خود آماده بود تا بنا به دستور موج‌های بعدی حمله را آغاز کند.

Page Generated in 0/0069 sec