printlogo


کد خبر: 281326تاریخ: 1403/2/17 00:00
اخبار

آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان دیروز اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای یکپارچگی سازمانی، شفافیت حداکثری، نظارت هوشمند و انضباط مدیریتی به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های فرهنگیان، «سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان» تحت عنوان «پنجره» امروز  آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی تصریح کرد: این سامانه، نخستین اقدام برای دستیابی به سیستم‌های کنترل هوشمند و از مهم‌ترین زیرساخت‌های نوین و فناورانه برای مدیریت و نظارت همه‌جانبه و داده‌محور فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان محسوب می‌شود و به طور دقیق‌تر، این سامانه پنجره‌ای برای نظارت مستمر و آنلاین بر جریان اطلاعات و اسناد عملکردی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه است. وی افزود: هدف از طراحی و تولید این سامانه، ساماندهی و حفظ اسناد و اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه صندوق، حفظ و توسعه شفافیت و آگاهی، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران (فرهنگیان)، نظارت موثر بر حسن اجرای قوانین و مقررات، تسهیل فرآیند تهیه و افشای اطلاعات، ایجاد هماهنگی بین واحدهای درون‌سازمانی و گام مثبتی در جهت پیشگیری از وقوع مشکلات است. مدیرعامل صندوق با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی اظهار داشت: پنجره محصولی است که به صورت کاملاً بومی و اختصاصی، توسط شرکت دانش‌بنیان پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان طراحی و تولید شده است. 
 
ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، نجم‌الدین شریعتی، مجری - کارشناس رسانه ملی با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت‌شناختی کشور گفت: ما این روزها بیش از هر چیز نیاز به فراهم‌آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند. وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان افزود: در کنار همه مسائل اقتصادی، نیاز داریم ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعارهای مناسب در عرصه فرزندآوری اظهار کرد: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت‌خاطر داشته باشند، این امنیت‌خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود، بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند. دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار «سهم من از جوانی ایران» برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat. ir مراجعه کنند. 
 
پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت جوان نخبه مازندرانی
وزیر کشور به مناسبت درگذشت جوان نخبه علمی مازندرانی، سید‌اسماعیل نصراللهی، پیام تسلیت صادر کرد. احمد وحیدی در پی درگذشت تالم‌بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده‌یاد سیداسماعیل نصراللهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت. 

Page Generated in 0/0050 sec