printlogo


کد خبر: 281340تاریخ: 1403/2/17 00:00
اخبار

کاپیتان ایپسویچ تاون پشت فلسطین و علیه اسرائیل درآمد
کاپیتان تیم تازه صعودکرده به لیگ برتر انگلیس، پرچم فلسطین را در حمایت از مردم غزه بالا برد. «ما اینجا با 30 هزار تماشاگر خوشحالیم که صعود کردیم ولی مردم فسلطین در یک فاجعه بزرگ به سر می‌برند»؛ این حرف‌های حمایتی سام مرسی، کاپیتان ایپسویچ تاون در جشن صعود به لیگ برتر انگلیس بود. رژیم صهیونیستی در 7 ماه جنگ علیه غزه بیش از 34 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند. به گزارش فارس، پیش از این فوتبالیست‌های سرشناس دیگری مثل محمد صلاح، محمد الننی، پل پوگبا و سادیو مانه هم به حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس پرداخته بودند.
موج حمایت از فلسطینی‌ها در مقابل جنایات اسرائیل در جهان این روزها به دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و اروپا نیز رسیده است. نشریه فیگول مصر در این باره نوشته است: سام مرسی، کاپیتان ایپسویچ تاون مشهور به «پسران تراکتور» با پرچم فلسطین در جشن قهرمانی چمپیون شیپ حاضر شد و صعود به لیگ برتر انگلیس را با حمایت از مردم فلسطین جشن گرفت. کاپیتان مسلمان و محبوب ایپسویچ تاون معتقد است جهان باید برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اقدام کند و «نباید این فاجعه انسانی و نسل‌کشی ادامه یابد». 
 
کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
سرمربی تیم فوتبال پورتو نوع بازی مهدی طارمی برابر چاوز را مورد تمجید قرار داد. پورتو در سی‌ودومین بازی‌اش در لیگ برتر پرتغال در خانه چاوز با 3 گل پیروز شد. مهدی طارمی، مهاجم پورتو زننده گل سوم تیمش در دقیقه 73 از روی نقطه پنالتی بود و همچنین گل دوم پورتویی‌ها را در دقیقه 1+45 ساخت. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در نشست خبری پس از بازی برابر چاوز با اشاره به درخشش مهدی طارمی گفت: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد 10 ساله دارد. این برای من مهم‌ترین چیز است. احمقانه است که از چنین بازیکن باکیفیتی تا ماه ژوئن استفاده نکنیم، به این دلیل که فصل آینده به تیم دیگری می‌رود. وی افزود: بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانند بروند. آنهایی که قرارداد 4 ساله دارند اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند. فوتبال امروز اینگونه است و این فقط مربوط به پورتو نیست. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آنها می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام
بگذاریم.
سرمربی پورتو اظهار داشت: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آنها بچه‌های من هستند. با این حال هر بازیکنی که بیشترین تلاش را در تمرین دارد و می‌تواند بازیکن مهمی در زمین باشد، شانس بازی خواهد داشت. 
مهدی طارمی فصل آینده برای تیم اینترمیلان قهرمان ایتالیا به میدان خواهد رفت. 
 
بارسلونا باخت و رئال مادرید را قهرمان کرد
باخت شاگردان ژاوی هرناندس در داربی کاتالونیا ضربه‌ای مضاعف به آنها زد و قهرمانی رقیب دیرینه‌شان در لالیگا را مسجل کرد. با شکست بارسلونا در خانه خیرونا در هفته سی‌و‌چهارم لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید برای سی‌و‌ششمین بار قهرمان لالیگا شد. رئال‌مادرید صدرنشین عصر شنبه با پیروزی خانگی برابر کادیس در آستانه قهرمانی قرار گرفته بود و توقف بارسلونای رده دومی، تیم مادریدی را قهرمان می‌کرد. این اتفاق هم رخ داد و بارسلونا در داربی کاتالونیا با وجود شروعی بهتر نسبت به رقیب همشهری، بازی را با نتیجه 4 بر 2 واگذار کرد و به این ترتیب اختلاف 2 تیم در فاصله 4 هفته به پایان لیگ به 13 امتیاز افزایش یافت تا جبران آن برای بارسایی‌ها غیرممکن و به این ترتیب سی‌و‌ششمین قهرمانی تیم کارلو آنچلوتی در تاریخ لالیگا مسجل شود. همچنین خیرونا برای نخستین‌بار در تاریخ خود سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرد. 

Page Generated in 0/0054 sec