printlogo


کد خبر: 281344تاریخ: 1403/2/17 00:00
دور دنیا

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهان
معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.  جواد کریمی‌ثابت صبح روز یکشنبه 16 اردیبهشت در نشست خبری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای 2024 گفت: این کنفرانس،‌ نشان‌دهنده بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور است؛ سال گذشته در جریان دیدار کارکنان صنعت هسته‌ای با مقام معظم رهبری، ایشان بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند که این موضوع در سازمان انرژی اتمی ایران هدف‌گذاری شد. وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، انجمن هسته‌ای ایران  پس از 29 دوره کنفرانس هسته‌ای در سطح ملی، شرایط را برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست که در این زمینه شاهد استقبال بسیار خوب داخلی و خارجی برای حضور در کنفرانس هستیم. کریمی‌ثابت ادامه داد: 50 دانشمند از 5 قاره جهان میهمان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستند. بیش از 80 سخنران از دانشگاه‌ها، صنعت ‌هسته‌ای ایران و نیز خارج از کشور در 16 میزگرد علمی و پنل‌های تخصصی به سخنرانی می‌پردازند. 
 
بارزانی به تهران آمد
«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در رأس هیأتی عالی رتبه از مقامات اقلیم، وارد تهران شد. ناظم دباغ، نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران، دیروز درباره سفر رسمی «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی عالی رتبه از جمله شیخ جعفر شیخ مصطفی معاون رئیس اقلیم کردستان، مصطفی سید قادر معاون رئیس اقلیم کردستان، دلشاد شهاب مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، فوزی حریری رئیس دیوان و عبدالله آکرهای مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران ظهر امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت) وارد تهران شد. وی در ادامه سخنانش افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسؤولان ارشد ایرانی، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی کند. 
 
اذعان ارتش اسرائیل به شلیک 65 موشک توسط حزب الله
در ادامه حمایت‌های حزب‌الله از مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی، منابع خبری گزارش دادند حزب‌الله با ده‌ها موشک، شهرک‌های اسرائیلی واقع در منطقه «اصبع الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) را هدف قرار داده است. در پی این حملات، صدای آژیرهای خطر از این شهرک‌ها شنیده شده است. برخی منابع، تعداد موشک‌ها را بالغ بر 50 عدد اعلام کرده‌اند. نیروهای حزب‌الله همچنین چندین موشک به سمت پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه شلیک کردند. هنوز آماری از تلفات احتمالی در میان صهیونیست‌ها منتشر نشده است. «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد 65 موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است. مقاومت لبنان صبح دیروز ساعتی پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور، شهرک صهیونیست‌نشین کریات‌ شمونا را موشک‌باران کرد. در پی حمله دیروز اسرائیل به یک منطقه مسکونی در جنوب لبنان و به طور مشخص میس‌الجبل 4 نفر از اعضای یک خانواده لبنانی به شهادت رسیدند. مقاومت در این حملات، با بیش از 30 موشک، منطقه اصبع الجلیل را هدف قرار داد. 
 
استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
پلیس نیویورک با استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا و به پرواز درآوردن پهپادی که فیلم‌ها و عکس‌های دانشجویان معترض را در تلفن‌های همراه آنان نشان می‌داد، به تسخیر یکی از ساختمان‌های این دانشگاه توسط معترضان به جنگ غزه پایان داد. بر اساس این گزارش، تسخیر یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی معترضان حامی فلسطین در حالی است که پهپادهای شناسایی پلیس بر فراز آسمان این دانشگاه به پرواز درآمد و دانشجویان معترض را شناسایی کرد و تصاویر آنها را در تلفن‌های همراه‌شان پخش کرد. همچنین نیروهای گارد پلیس مقابل در ورودی دانشگاه به صف ایستاده و اتوبوس‌های زندان را برای دستگیری و انتقال دانشجویان معترض به زندان آماده کردند. این در حالی است که مقامات دانشگاه، رهبران دانشجویان معترض را که بیش از 2 هفته است در محوطه دانشگاه چادرهای اعتراضی خود را برپا کرده‌اند، به یک جلسه دعوت کردند، در حالی که جلسه قبلی آنان بی‌نتیجه پایان یافته بود. در همین حال، پلیس ده‌ها نفر از جمله 30 دانشجو، 6 فارغ‌التحصیل و 2 کارمند دانشگاه را به اتهام ورود غیرقانونی دستگیر و چادرهای معترضان در این ساختمان را جمع‌آوری کرد. 
 
امیرعبداللهیان: 
فشارها بر اسرائیل احتمال آتش‌بس در غزه را افزایش داده است
وزیر امور خارجه گفت: در فضایی قرار داریم که احتمال آتش‌بس جنگ در غزه نسبت به گذشته افزایش یافته و علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشارهای افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی بر رژیم اسرائیل است. حسین امیرعبداللهیان افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار نشست کشورهای اسلامی در آفریقا قرار داشت؛ در نشست کارشناسان و وزرای خارجه بحث‌هایی در سطح سران و وزرای خارجه شرکت‌کننده مطرح شد. امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در فضایی قرار داریم که احتمال آتش‌بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش یافته است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشارهای افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی بر رژیم اسرائیل دانست. 

Page Generated in 0/0061 sec