printlogo


کد خبر: 281371تاریخ: 1403/2/18 00:00
اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص
تداوم خدمات رایگان بیمه‌ای دهک‌های یک تا 5

دهک‌های یک تا 5 همچنان از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند و سایر بیمه‌شدگان نیز مشمول تخفیف ویژه حق بیمه دولت می‌شوند. مدیرعامل بیمه سلامت تاکید دارد افراد فاقد بیمه هرچه سریع‌تر برای پوشش بیمه سلامت مراجعه کنند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عمر ۲ ساله صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، از اعتبار ۹ همتی برای این صندوق در سال جاری خبر داد. محمدمهدی ناصحی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود که سال گذشته به ۷ همت رسید. وی ادامه داد: میزان بودجه تخصیص‌یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است. ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است. 
وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند. وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۳ بیماری در سامانه‌ها بارگذاری شده‌ است. سازمان بیمه سلامت و معاون درمان در نظر دارند بخش عمده‌ای از بیماری‌ها را در سامانه‌ها بارگذاری کنند. ما در نظر داریم با گسترش نسخه الکترونیکی در بخش سرپایی، خدمات بدون پرداخت از جیب مردم ارائه شود و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیش از ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج فقط ۵ بیماری از خدمات حمایتی برخوردار بودند. پس از ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بسته‌های حمایتی برای بیماران ارائه می‌شود. بسته‌های حمایتی ارائه شده بسته‌های غنی به حساب می‌آیند و مدام در حال بازنگری هستند. 
وی همچنین درباره ۱۰ بیماری خاصی که مشمول خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان هستند، توضیح داد: تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، ام‌اس، بیماری‌های متابولیک، ای‌بی، سرطانی‌ها، بیماران مزمن روان، پیوندی‌ها و اوتیسم تحت حمایت صندوق قرار دارند. وی با بیان اینکه داروهای گران‌قیمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: داروهای گران‌قیمت بیماران SMA، هموفیلی و سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. همچنین بسته‌های مربوط به این بیماران در حال تکمیل است، به نحوی که با توجه به میزان اعتبارات بتوانیم بیشترین پوشش حمایتی را داشته باشیم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۵ دهک جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند، گفت: اگر شماره موبایل ثبت‌شده در پرونده افراد در سامانه وزارت رفاه معتبر باشد، موضوع بیمه شدن آنها به اطلاع آنها رسیده است. برخی افراد دهک‌های پایین جامعه از موضوع بیمه شدن خود مطلع نیستند که این امر به دلیل غیر معتبر بودن شماره موبایل آنها در سامانه وزارت رفاه است، همچنین پوشش بیمه‌ای این دهک‌ها همچنان ادامه دارد.

Page Generated in 0/0055 sec