printlogo


کد خبر: 281377تاریخ: 1403/2/18 00:00
اخبار

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت: هزینه آماده‌سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. مهرداد بذرپاش با بیان اینکه مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی‌ای ندارند. ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمام آنها به پایان رسیده است. وی افزود: عملیات آماده‌سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است. وی با بیان اینکه هزینه‌های عملیات آماده‌سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم. وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند. بذرپاش با اعلام اینکه در حوزه  صنعت‌شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است، از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.
***
مجوز صادرات ۱۷ هزارتن گوشت مرغ مازاد صادر شد
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه بخش عمده ذخایر از محل تولید داخل تامین می‌شود و دیگر نیازی به واردات نداریم، گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، مجوز صادرات ۱۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد از دیروز صادر شد. علیرضا پیمان‌پاک درباره وضعیت تولید و خرید مازاد و صادرات گوشت مرغ تولید داخل، اظهار داشت: خرید تضمینی مرغ در حال انجام است، به طوری که بخش عمده ذخایر از محل تولید داخل تامین می‌شود و دیگر نیازی به واردات نداریم. وی گفت: اکنون ۶۰ هزار تن ذخیره‌سازی انجام شده و قرار است این رقم به ۸۰ هزار تن برسد؛ در صورتی که با مازاد ذخایر روبه‌رو شویم به موازات آن برنامه صادرات را دنبال می‌کنیم. پیمان‌پاک با اشاره به اینکه برای صادرات ۲ تا ۳ هزار تن گوشت مرغ برنامه‌ریزی داریم، گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مجوز صادرات ۱۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد با کمک تشکل‌ها، اتحادیه مرغ گوشتی و زنجیره‌ها صادر شد تا بتوانیم با ایجاد بازارهای صادراتی، صادرات به کشورهای اطراف داشته باشیم. قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم دارد، تولید مرغ را افزایش دهد و ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی به طور مستمر انجام شود تا دیگر شاهد به‌هم‌ریختگی بازار مرغ نباشیم، زیرا طی ۷ تا ۸ ماه گذشته تعادل و تنظیم بازار را شاهد هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را استمرار دهیم.
***
رشد ۳۰ درصدی اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از رشد ۳۰ درصدی اعتبارات طرح‌های استانی تملک دارایی‌ها به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال خبر داد. داوود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: با هدف تمرکززدایی در بودجه، اعتبارات طرح‌های استانی تملک دارایی‌های ثابت با ۳۰ درصد رشد از ۱۲۰ به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان رسید. معاون رئیس‌جمهور افزود: همچنین با افزایش تعداد طرح‌های استانی ویژه از ۳۸۷ به ۹۵۹ طرح، امکان نظارت استانداران بر اجرای طرح‌ها افزایش یافت.
***
سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان
وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیات وزیران گزارش داد. جواد اوجی در نشست هیات دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌ بودن این پالایشگاه گفته بود دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که سال گذشته ۱۲ همت سودآوری داشته است. وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به روزانه ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدرو کراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت. وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده، تنها در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

Page Generated in 0/0055 sec