printlogo


کد خبر: 281378تاریخ: 1403/2/18 00:00
اخبار

سرلشکر ایزدی: پدافند غیرعامل نیازمند یک دفاع چندلایه و هماهنگ است
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است، بر عمقی، چند لایه بودن و هم‌افزایی پدافند سایبری تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، جلسه شورای معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سرلشکر مصطفی ایزدی، فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و جمعی از معاونان وی برگزار شد.
در این جلسه سردار ایزدی با تاکید بر رو به رشد بودن پدافند غیرعامل گفت: تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور یک ظرفیت قانونی مهم و ارزشمند در مسیر ارتقای پایداری ملی کشور بویژه در عرصه دفاع سایبری است و سازمان باید از این ظرفیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد. فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به توفیقات کشور در عملیات دفاعی مشروع «وعده صادق» گفت: در عرصه پدافند غیرعامل باید یک دفاع یکپارچه، چندلایه و هماهنگ و هم‌افزا بین بخش‌های کشوری و لشکری شکل گیرد. وی تاکید کرد: یکی از دلایلی که گروه‌های مقاومت توانسته‌اند در برابر رژیم صهیونیستی که ادعای قدرت نظامی دارد، توانمندی‌های خود را حفظ کنند، رعایت الگوها و ضوابط پدافند غیرعامل است. سرلشکر ایزدی در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه تهدید را باید همیشه جدی گرفت، گفت: نظام دفاع سایبری کشور باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، آسیب‌پذیری‌های احتمالی را به حداقل رسانده و تهدیدات را بی‌اثر کند و در این رویکرد حفاظت از زیرساخت‌ها در اولویت است.
***
اسلامی: ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی عصر دیروز در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد. وی افزود: امروز که بویژه دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایدار تلاش خواهیم کرد.
اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوب و شمال کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی همچنین بیان داشت: برای تحقق این برنامه (20 هزار مگاوات برق هسته‌ای) سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به عنوان عاملیت پیش‌برنده، پیش‌بینی شده است. از موسساتی که امکان سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشند استقبال می‌کنیم. اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به لزوم توسعه منابع انسانی برای تحقق برنامه‌های هسته‌ای کشور گفت: نکته دیگر این است که در گسترش فعالیت‌های هسته‌ای توسعه منابع انسانی انجام خواهد شد. به یاری خدا، حداکثر تا ۲ ماه آینده، نخستین مرکز آموزشی بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای را در اصفهان افتتاح خواهیم کرد و این مرکز را به قطب نیروی انسانی برنامه‌های حال و آینده هسته‌ای کشور تبدیل خواهیم کرد.
***
فرمانده نیروی زمینی ارتش: هیچ گروه و سازمانی قادر به تهدید ایران نیست
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با عنایت فرمانده معظم کل قوا، تلاش راسخ و سستی‌ناپذیر نیروهای مسلح و عزم جزم و اراده‌ کوبنده‌ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ گروه و سازمانی قادر به تهدید نظام اسلامی و منافع ملی کشور نیست. امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بیست‌وششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، گفت: حضور تمام شما دانشجویان دانشگاه‌های افسری را امری خجسته می‌دانم، چرا که شما با حضور خود در این مکان مقدس، پای در جغرافیایی نهاده‌اید که شاهد بزرگ‌ترین دلاوری‌ها، عظیم‌ترین حماسه‌ها و جانانه‌ترین ایستادگی‌ها در دفاع از این مرز و بوم بوده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: بخش جدی و مهمی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی با جانفشانی‌های بی‌مانند و سرسختانه‌ سربازانی شکل گرفته است که با اخلاص و حسن‌نیت، دست به ساخت بزرگ‌ترین و شجاعانه‌ترین رویداد تاریخ‌ معاصر ایران و جهان زدند. امیر حیدری با بیان اینکه اعضای کنونی هیات‌رئیسه‌ معارف جنگ شهید صیادشیرازی از نسل همان دلیرمردانی هستند که سرسختانه در مقابل دشمنان ایستادگی از خود نشان داده‌اند، اظهار کرد: تمام اساتید، جانبازان و گردانندگان هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی، از جمله کسانی هستند که هم در راه حراست از انقلاب و نظام اسلامی پایداری کردند و هم در جهت تداوم بخشیدن به راه بزرگانی نظیر شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای گرانقدر 8 سال دوران دفاع‌مقدس کوشیده‌اند.
***
حیرت مأموران موساد از قدرت حماس و شخصیت یحیی سنوار
مردخای کیدار، افسر بازنشسته موساد در یک برنامه تلویزیونی گفت: «یحیی سنوار» اسرار ما را می‌داند، طرز فکر ما و امور روانی ما را می‌داند. او چپ و راست ما را به بازی گرفته است! باید بفهمیم او چطور آدمی است و چه طرز فکری دارد؟ کسانی هستند که می‌گویند او اصلا انسان نیست!
ایدی کوهین، تحلیلگر صهیونیست و از عوامل موساد نیز گفت: رسانه در دست «یحیی سنوار»  است و تریبون جهان عرب را در دست دارد؛ یک سخنگو به نام ابوعبیده دارد که ستاره دنیای عرب شده است. سنوار در این فکر است که چطور با اسرائیل بازی کند و ما را فریب دهد!

Page Generated in 0/0057 sec