printlogo


کد خبر: 281393تاریخ: 1403/2/19 00:00
اخبار

پروانه نمایش آبی روشن صادر شد
سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) اعلام کرد پروانه نمایش فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا صادر شد. نکته قابل توجه این است که پیش از این سیدمحمدحسین میری به عنوان تهیه‌کننده این اثر معرفی شده بود اما حالا این پروانه به تهیه‌کنندگی ابوذر شریفی‌اقدم صادر شده است.
در این فیلم سینمایی بازیگرانی مانند مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی و دیگر بازیگران به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: کشف یک فیروزه کمیاب زندگی یونس را که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند.
***
آکتور ایرانی، با دوبله آلمانی در شبکه فرانسوی
«آکتور» ساخته نیما جاویدی برای نخستین بار در تاریخ سریال‌سازی ایران قرار است با دوبله فرانسوی و آلمانی توسط پلتفرم و کانال آرته به صورت گسترده در اروپا پخش شود. فصل اول این سریال ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) در کانال تلویزیونی و پلتفرم آرته به نمایش درخواهد آمد. بنا بر اعلام سایت آرته، پخش این سریال با بازی نوید محمدزاده و احمد مهرانفر در جدول نمایش کانال آرته برای پخش در پربازدیدترین ساعت شبکه در طول هفته قرار گرفته است. آرته یکی از معروف‌ترین شبکه‌های تلویزیونی فرانسوی - آلمانی در اروپاست که به شبکه فرهنگ اروپا معروف است.
***
۲ طرح بلند و کوتاه سینمایی خروجی نخستین رویداد کودکان غزه
نویسندگان ۱۰ طرح و ایده برگزیده مرحله اول رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» انتخاب شدند. در این مرحله که موارد انتخاب شده از میان بیش از ۳۰۰ طرح و ایده توسط گروه داوری، شامل داریوش یاری، حامد باشه‌آهنگر و نصرت‌الله تابش انتخاب شدند، متقاضیان روز دوشنبه با حضور در محل بنیاد فارابی به تشریح آثارشان پرداخته و در نهایت به یک طرح بلند و ۲ طرح کوتاه سینمایی رسیدند.
رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» با هدف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین» در ۲ بخش طرح فیلمنامه بلند و کوتاه داستانی، دی‌ماه گذشته با برنامه‌ریزی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان طراحی و برگزار شد.
***
خارشتر به ایرانشهر رسید
نمایش «خارشتر» نوشته‌ هدی‌ آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایران‌شهر اجراهای خود را آغاز می‌کند. در این نمایش هدی آهنگر، لیلا بلوکات، هامون سیدی، الهام شعبانی، یزدان فتوحی، وحید کریمی و اتابک نادری به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه این نمایش آمده است: از ۱۵۰ سال پیش تاکنون نام تمام عناصر ذکور خاندان خان باباخانی نادر است. همه آنها به بیماری تکرر ادرار مبتلا هستند و سر بزنگاه باید بروند خلا...!
***
«آوای ابرها» در ایتالیا
انیمیشن کوتاه «آوای ابرها»، محصول مرکز فیلم جوان سوره، به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی در دومین حضور بین‌المللی، به هشتمین دوره جشنوارهTrame Iindipendenti International Film Festival ایتالیا راه یافت.
انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» روایتی میان ۲ انفجار از بمب‌های ویرانگر رژیم صهیونیستی بر سر کودکان مظلوم غزه با الهام از شعر غسان کنفانی است که پخش بین‌المللی آن را مرکز بین‌الملل سوره بر عهده دارد.
این جشنواره از ۱۴ مه ‌تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ تیر سال جاری در شهر پیزای کشور ایتالیا برگزار می‌شود.
***
ویژه‌برنامه «نورا» از نمایشگاه کتاب روی آنتن می‌رود
ویژه‌برنامه «نورا» به تهیه‌کنندگی علیرضا صادقی، همزمان با آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با موضوع کتاب و کتابخوانی از امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت تا شنبه ۲۹ اردیبهشت از شبکه امید پخش می‌شود.
این ویژه‌برنامه برای دومین سال متوالی با رویکرد ترویج کتابخوانی و از محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب با طراحی جدید و به عنوان ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید روی آنتن این شبکه می‌رود.
«نورا» با اجرای سینا هوشمندی و سردبیری سیده مریم موسویان همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۰ روی آنتن شبکه امید می‌رود.
***
پس از 8 سال «۸۷ متر» از شبکه یک پخش می‌شود
«کیانوش عیاری» با اعلام تعیین ‌تکلیف مجموعه «87 متر»، در یک برنامه رادیویی خبر از پخش این مجموعه از شبک یک سینما پس از 8 سال داد.
پیش‌تر قرار بود این سریال مرداد سال ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک برود که این اتفاق رخ نداد و سال پیش مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم از احتمال واگذار شدن این سریال به پلتفرم‌ها خبر داده بود.
در خلاصه داستان «۸۷ متر» آمده است: علیرضا پوردوانی به همراه همسر، ۲ دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است.

Page Generated in 0/0058 sec