printlogo


کد خبر: 281402تاریخ: 1403/2/19 00:00
اخبار

پوگبا قربانی خانواده سلبریتی آمریکایی؟
پل پوگبا که پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت‌های متوالی حالا با محرومیتی طولانی مواجه شده که ممکن است دوران فوتبالش را به پایان برساند، احتمالا یکی از قربانیان یک داروی مشکوک آمریکایی است. ستاره فرانسوی و قهرمان جهان به خاطر آزمایش مثبت دوپینگ در نخستین بازی‌اش برای یوونتوس در فصل جاری فوتبال ایتالیا، با محرومیتی سنگین روبه‌رو است. در حالی که پوگبا برای فرجام‌خواهی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در ادعایی جالب و جنجالی، فاش کرد یکی از افراد نزدیک به خانواده سلبریتی آمریکایی معروف به کارداشیان، قرص افزایش تستوسترون را که منجر به مثبت شدن آزمایش دوپینگ این بازیکن فرانسوی شده، به او معرفی کرده است. شخص مزبور پیش‌تر در کنار دیوید بکام و کریستیانو رونالدو هم دیده شده بود. 
***
تاج: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند شود
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش کشور، جای تیم‌ ملی فوتبال ایران در این مراسم را خالی دانست اما اذعان کرد با توجه به قهرمانی فوتبال ساحلی و فوتسال کشورمان در آسیا و مقام سوم ساحلی‌بازان ملی‌پوش در جام‌جهانی اخیر، حال فوتبال ما خوب است. مهدی تاج با اشاره به اینکه فدراسیون تحت مدیریت او در ماه‌های اخیر بهترین نتایج را در بین ورزش‌های گروهی کشورمان کسب کرده، به قرار گرفتن تیم‌ ملی فوتسال مردان ایران در جایگاه چهارم رنکینگ جهانی و رتبه هشتم تیم‌ ملی فوتسال بانوان در جهان اشاره کرد. همچنین وی درباره پاسخ به دستور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش مبنی بر تخلف رخ داده علیه بانوان حاضر در یکی از ورزشگاه‌های لیگ برتر گفت: «آقای وزیر نامه‌ای به ما زدند که ما جواب دادیم، چون نگران وضعیت فرهنگی باشگاه‌ها بودند. ما به دستور ایشان اقدامات مؤثری انجام دادیم. 8-7 جلسه مختلف با مدیران هلدینگ خلیج ‌فارس داشتیم و سپس با مدیران بانک‌ها نشست‌هایی را داشتیم. امروز هم بار دیگر با خلیج‌فارس جلسه داشتیم. با بقیه باشگاه‌ها هم جلسه داشتیم و به همه اعلام کردیم اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند، ممکن است ورود آنها را منع کنیم». رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد منع ورود بانوان اصلا موضوعیت ندارد ولی حضور آنها در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد و باشگاه مسؤولیت آن را بپذیرد. 
***
پاداش یک میلیاردی برای صعود والیبال به المپیک
هر چند صعود تیم‌ ملی والیبال ایران به المپیک 2024 پاریس در آخرین فرصت باقیمانده یعنی مسابقات لیگ جهانی، ماموریتی تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد اما فدراسیون والیبال دست کم با وعده قصد دارد ملی‌پوشان را ترغیب کند. رئیس فدراسیون والیبال در پایان تمرین دیروز تیم‌ ملی که زیر نظر مائوریسیو پائز، سرمربی برزیلی جدید ایران برگزار شد، وعده پاداش یک میلیارد تومانی به هر یک از ملی‌پوشان برای کسب سهمیه المپیک 2024 از طریق مسابقات لیگ ملت‌ها را مطرح کرد. سیدمیلاد تقوی در این دیدار که با حضور سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری و اصحاب رسانه برگزار شد، تصریح کرد: «همگی با غیرت کنار هم هستید. می‌دانم که رویداد سختی پیش رو است اما من به این تیم ایمان دارم. برای من حضور در المپیک آمال و آرزو نیست اما مردم می‌‌فهمند که شما جنگیدید».
***
تصحیح غلط تاریخی «پرویز خان» توسط جواد خیابانی
عابدزاده قبل از دهداری دروازه‌بان ملی بود
 گزارشگر فوتبال به تصحیح یک غلط تاریخی درباره احمدرضا عابدزاده، سنگربان پیشین تیم‌ ملی پرداخت. جواد خیابانی با اشاره به فیلم سینمایی در حال اکران «پرویز خان» نوشت: «صحبت درباره نسلی از بازیکنان تیم‌ ملی که توسط پرویز دهداری راه افتخار را پیدا کرده‌اند داغ است، فیلمی که اگرچه چندان به تاریخ وفادار نیست اما تلاشی مثبت برای داستان‌پردازی در فوتبال ایران انجام داده است». 
او سپس با روایت مستنداتی از فوتبال ایران در دهه 60 مدعی شد داستان ارائه شده در این فیلم درباره چگونگی کشف احمدرضا عابدزاده چندان منطبق بر حقیقت نیست. 
بر این اساس احمدرضا عابدزاده نه تنها در زمین‌های خاکی اصفهان توسط مرحوم پرویز دهداری کشف نشده بود، بلکه بسیار پیش از مقطعی که در فیلم «پرویزخان» به عنوان یک دروازه‌بان گمنام به تصویر کشیده می‌شود، در جام قدس 1364 به عنوان آینده سنگربانی اصفهان جانشین رسول کربکندی، دروازه‌بان نامدار این شهر شده بود. عابدزاده پیش از آن نیز در مسابقات باشگاه‌های اصفهان با تیم تام به قهرمانی رسیده بود. سپس در بهمن همان سال در جریان یک دیدار دوستانه با تیم‌ ملی رومانی در تهران، درون دروازه تیم‌ ملی «ب» ایران با سرمربیگری  فریدون عسگرزاده ایستاده بود؛ تیمی که چهره‌های درخشان فوتبال ایران چون بیژن طاهری، مهدی و مرتضی فنونی‌زاده، نادر محمدخانی، مجتبی محرمی، مهدی ابطحی، حسن انصاریفر، نادر دست‌نشان، سیاوش بختیاری‌زاده، سیامک رحیم‌پور و سیروس قایقران در آن بازی می‌کردند. 
این در حالی است که دهداری تازه بهار 1365 سکان تیم‌ ملی را از عسگرزاده تحویل گرفت.

Page Generated in 0/0066 sec