printlogo


کد خبر: 281409تاریخ: 1403/2/19 00:00
اخبار

شیشه دودی خودرو ۵۰۰۰۰ تومان جریمه دارد
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا از جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهایی که شیشه دودی دارند، خبر داد. سرهنگ محمد حسن ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: شیشه دودی همچنان جریمه دارد و مبلغ جریمه آن هم 50 هزار تومان است. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا یک خودرو برای داشتن شیشه دودی در روز فقط یک بار جریمه می‌شود یا امکان دارد بیشتر جریمه شود، گفت: بله امکان اینکه فردی در یک روز، چند بار به دلیل داشتن شیشه دودی جریمه شود، وجود دارد. رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا تصریح کرد: فردی که استمرار به تخلف داشته باشد باید طبق قانون با او برخورد و جریمه شود؛ در واقع استمرار در تخلف به معنای بی‌قانونی فرد متخلف است. 
***
مرگ ۶ نفر بر اثر صاعقه در کشور
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مرگ 6 نفر به دلیل اصابت صاعقه از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت خبر داد. بابک یکتاپرست در این‌باره گفت: از ابتدای سال تا کنون، سیل در میان سایر حوادث طبیعی، بیشترین سهم را در تعداد فوتی‌ها داشته است و تعداد فوت‌شدگان مربوط به سیل ۳۵ نفر بوده است. در سیل‌های امسال، ۴۱ شهروند نیز مصدوم شدند. سخنگوی اورژانس کشور توفان را یکی دیگر از عوامل طبیعی مصدومیت شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: ۲۴ نفر از شهروندان بر اثر توفان مصدوم شدند و خوشبختانه هیچ مورد فوتی گزارش نشده است. یکتاپرست افزود: از ابتدای سال تاکنون 6 نفر بر اثر ریزش کوه مصدوم شدند. وی به دیگر عوامل جوی همچون گرد و غبار پرداخت و تصریح کرد: یکهزار و ۶۹ نفر از شهروندان بر اثر گرد و غبار و مشکلات تنفسی ناشی از آن راهی بیمارستان شدند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور به مقایسه آماری مصدومان به نسبت سال گذشته پرداخت و افزود: کل مصدومان مربوط به حوادث جوی به نسبت سال گذشته در زمان مشابه، رشد ۹۷ درصدی داشته است. همچنین آمار فوتی‌های حوادث جوی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد 2 برابری داشته است‌. 
***
دادستان مرکز استان هرمزگان ترخیص روغن‌های آلوده را تکذیب کرد
دادستان مرکز استان هرمزگان ادعای یک خبرنگار مبنی بر ترخیص 44 هزار تن روغن آلوده از بندر شهید رجایی را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم، عارف اکبری در جمع خبرنگاران در جنب مخزن‌های نگهداری روغن‌های وارداتی در بندر شهید رجایی، ادعای یک خبرنگار مبنی بر ترخیص 44 هزار تن روغن آلوده از این بندر را تکذیب کرد. وی گفت: سازمان غذا و دارو آزمایش‌هایی را روی روغن‌های وارداتی انجام داد، برخی از محموله‌ها که از نظر سلامت و کیفیت مشکلی نداشتند اجازه ترخیص یافتند و یک محموله 44 هزار تنی که فاقد سلامت و استانداردهای لازم و تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو بود، اجازه ترخیص نیافت و همچنان در مخزن‌ها است. اکبری افزود: روغن‌های ترخیص شده هیچ مشکلی نداشتند و مطمئن باشید اگر حتی یک هزارم درصد هم مشکل داشتند به هیچ وجه اجازه ترخیص نمی‌یافتند. وی تأکید کرد: ما مستند قانونی داریم که روغن‌های ترخیص‌شده هیچ مشکلی ندارند. دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین اظهار کرد: سازمان غذا و دارو و گمرک که نهادهای دولتی هستند از همان 2 سال قبل که محموله روغن‌ها به کشور آمد، مانع ترخیص روغن‌های آلوده شده‌اند و این ادعا که دولت این روغن‌ها را ترخیص کرده است، صحیح نیست. اکبری در پایان گفت: این 44 هزار تن روغن از نظر سازمان غذا و دارو قابلیت مصرف انسانی ندارند و به همین دلیل از 2 سال قبل تاکنون اجازه ترخیص نیافته‌اند اما روغن‌های ترخیص‌شده هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.

Page Generated in 0/0064 sec