printlogo


کد خبر: 281422تاریخ: 1403/2/19 00:00
رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از ۱۵۱۷ نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ورزش ایران :
هزینه برای ورزش سرمایه‌گذاری است

مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ با پیام تقدیر رهبر انقلاب و در حضور رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران برگزار شد. در مراسم صبح دیروز در سالن اجلاس سران تهران که با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی همراه بود از ۱۵۱۷ ورزشکار المپین، قهرمان جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمان آسیا و مدال‌آوران پارالمپیکی تجلیل به عمل آمد. این مراسم با قرائت پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از اقدامات ورزشکارانی که در بعد فرهنگی در سال ۱۴۰۲ صحنه‌های ماندگاری را در ورزش کشور رقم زدند، آغاز شد. سپس رئیس‌جمهور به ایراد سخنانی با محوریت اهمیت سرمایه‌گذاری در ورزش پرداخت. سید ابراهیم رئیسی، ورزش را امری ضروری خواند و توسعه ورزش را توسعه سلامت، امید، نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه دانست. وی افزود: «قهرمانان پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند. حقیقتا ایستادن قهرمان بر سکوی قهرمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران دل مردم را شاد می‌کند و این شادی بسیار ارزشمند است و قیمت ندارد. مردم شاد می‌شوند وقتی عزیزی بر سکوی قهرمانی قرار می‌گیرد. از اینجاست که باید بر گسترش ورزش قهرمانی تاکید کرد و زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش قهرمانی را فراهم کرد تا قهرمانان ما دغدغه‌ای جز حضور در میادین و قهرمان شدن نداشته باشند. تمام خواسته‌ها و الزامات و اقتضائات ورزش قهرمانی باید فراهم شود». رئیس‌جمهور همچنین بر اهمیت ورزش همگانی و ورزش بانوان که افتخارات بزرگی در این سال‌ها آفریدند و حضورشان باعث افتخار است تاکید کرد. رئیسی سپس گفت: «ورزش ما امتیازش این است که با فتوت و مردانگی همراه است و با ارزش‌های دینی و ارزش‌های الهی بین قهرمانان همراه است. این زیبایی وصف‌ناپذیری به قهرمانی می‌دهد. احساس مسؤولیت برای یک قهرمان و یک ورزشکار ما امر بسیار مهمی است. این احساس مسؤولیت‌پذیری نسبت به جامعه مسلمین و نسبت به مظلومان همان روحیه‌ای است که تختی‌ها و شهدای با فضیلت ورزش به ما آموختند». حجت‌الاسلام رئیسی همچنین بالاترین سکوی قهرمانی را از آن کسی دانست که مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر به مسابقه با ورزشکاران این رژیم کودک‌کش نشده است. وی گفت: «این بالاترین سکوی قهرمانی است که یک حضور الهام‌بخش برای عصرها و نسل‌هاست. قهرمانی و ورزش ما همراه با داشته‌های عقیدتی است و فریاد کشیدن بر سر ظالم و ستمگر است. اینها به ورزش و قهرمانی معنا می‌دهد که بسیار حائز اهمیت است». وی اهمیت  جلوه «ما می‌توانیم» در ورزش را چنین توصیف کرد:« کسانی که به هر دلیلی اعم از ناتوانی جسمی و نبودن برخی امکانات مشکلاتی دارند با اراده می‌آیند و قهرمان ملی می‌شوند. اینها جلوه‌های توانستن است و ما می‌توانیم را معنا می‌کند. همچنان که شهدا در میادین نبرد به ما آموختند ما می‌توانیم. شما هم در عرصه‌های مختلف توانایی‌تان را ثابت کرده‌اید».
رئیس قوه مجریه در رابطه با بحث واگذاری باشگاه‌ها گفت: «این از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که باید طرح‌های ورزشی توسط خود قهرمانان به سرانجام برسد و دولت هم حمایت کند. این را همیشه در جلسات تاکید کرده‌ام. کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است». وی همچنین به طرح آمایش سرزمینی توسعه تجهیزات ورزشی در مناطق مختلف پرداخت. از نظر رئیس جمهور تولیدات ورزشی و اقتصاد ورزش هم باید در کنار همه موارد مورد توجه قرار گیرد  و اقتصاد در خدمت ورزش باشد. 
سیدابراهیم رئیسی در پایان اظهار کرد: «آقای وزیر به افزایش اعتبارات برای ورزش اشاره کردند که من هم تاکید دارم به این موضوع. هزینه کردن برای ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است. لذا هزینه برای ورزش هر چقدر افزایش پیدا کند و مدیران نظارت کنند درست هزینه شود، یک وظیفه ملی است که بر عهده دولت است تا نشاط و شادابی در کشور بیشتر شود».
بعد از این سخنان، در مراسم تقدیر از مدال‌آوران، مهدی الفتی که به تازگی موفق به کسب سهمیه تاریخی ژیمناستیک ایران در المپیک 2024 پاریس شده، به نمایندگی از سایر ورزشکاران بیانیه‌ای را قرائت کرد.
ملیحه صفایی، ملی‌پوش تیم شطرنج نابینایان و کم‌بینایان نیز در این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: از اینکه به عنوان یک زن مسلمان ایرانی توانسته‌ام سهم کوچکی در غرورآفرینی و تقویت هویت ملی کشورم در کاروان سرافراز فرزندان ایران در بازی‌های پارآسیایی هانگژو داشته باشم به خود می‌بالم».

Page Generated in 0/0048 sec