printlogo


کد خبر: 282434تاریخ: 1403/2/22 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان فلسطین به خط عبری
طرح عبری جدید دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با طرحی مقایسه‌ای از نتانیاهو و هیتلر روز گذشته رونمایی شد. این دیوارنگاره میدان فلسطین تهران که متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است، به نمایش طراحی‌هایی با موضوع فلسطین و ضدصهیونیستی به زبان عبری اختصاص دارد.
با شهادت بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در چند ماه گذشته، از جدیدترین طرح دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با شعار هیتانیاهو رونمایی شده است.
***
پخش برنامه امتداد از شبکه 4 سیما
برنامه تلویزیونی «امتداد»، محصول مرکز سیمرغ، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری و سردبیری سیدعرفان حسینی از روز گذشته پخش خود را از شبکه ۴ سیما آغاز کرد.
این برنامه گفت‌و‌گومحور به میزبانی رامین پورمند که در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید شده است، هر هفته روزهای جمعه ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود. همزمان با مشخص شدن زمان پخش «امتداد»، از لوگو و تیزر این برنامه که طراحی و ساخت آن به ترتیب برعهده میثم گلبابایی و محمد جعفری بوده است، رونمایی شد.
***
کارگردان ایرانی به سیفژ پیوست
سهیل موفق که در حیطه کودک و خانواده ساخت آثاری همچون پاستاریونی و شکلاتی را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون نیز فیلم سینمایی نوروز از او بر پرده سینما است به عضویت سیفژ درآمد.
سیفژ (CIFEJ) نخستین بار سال ۱۹۵۵ تحت نظارت یونسکو در بروکسل تأسیس شد و هدف اصلی آن ترویج تولید فیلم‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری با تنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، آموزنده و در عین حال سرگرم‌کننده بویژه برای کودکان و جوانان است.
***
افتتاح نمایشگاه نقاشی با محوریت بناهای تاریخی
نمایشگاه نقش‌نگاره رویا با ارائه بیش از ۵۰ اثر از هنرمندان عرصه نقاشی و هنرهای تجسمی با محوریت بناهای تاریخی در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه تهران افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور رسول وطن‌دوست، مشاور عالی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، مجید منتظر ظهوری رئیس اداره موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران و مریم دل‌افکن مدیر خانه هنر دل‌افکن برگزار شد، مشاور عالی قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ترویج و اشاعه آثار تاریخی و بناهای معماری، ثبت سالانه یک الی 2 اثر در میراث جهانی را یک ظرفیت مهم برای کشور خواند و این نمایشگاه را گام مهمی در ترویج بناهای تاریخی دانست. این نمایشگاه از ۲۰ اردیبهشت بازگشایی می‌شود و تا ۲۴ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان در سالن کمال‌الملک باغ موزه نگارستان است.
***
مروری بر مجموعه عکس «از کرانه‌های آراز»
نشست «مروری بر مجموعه عکس از کرانه‌های آراز» به مناسبت هشتادمین سالروز تولد حبیب فرشباف، توسط رسانه مُصوّر امروز (یکشنبه 23 اردیبهشت) در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در این برنامه جمعی از عکاسان و متخصصان ارتباطات تصویری دیدگاه‌های خود را درباره عکس‌های حبیب فرشباف بیان می‌کنند و در پنل نقد و بررسی نیز آثار او با حضور خود عکاس مورد بررسی قرار می‌گیرد. حبیب فرشباف در دهه ۴۰، به عنوان یکی از معلمان پیشرو در روش‌های آموزشی به شمار رفته و به ‌صورت داوطلبانه در روستاهای دورافتاده برای خدمت معلمی می‌رفته است.
***
بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت
علی‌اکبر توفان‌پناه، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که از چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود، به کما رفت. این بازیگر، فعالیت بازیگری‌اش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.
او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم‌هایی چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و... از فعالیت‌های وی پس از انقلاب است.
علی‌اکبر توفان‌پناه پیش از انقلاب در ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.
***
سینماگران به غرفه سازمان سینمایی خواهند آمد
سازمان سینمایی با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب تخصصی در حوزه سینما، در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب میزبان علاقه‌مندان کتاب‌های سینمایی است.
مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با ۲۲ عنوان کتاب، انجمن سینمای جوانان ایران با ۱۶ عنوان و بنیاد سینمایی فارابی با ۱۲۰ عنوان کتاب شامل ۱۰۰ عنوان از آثار قدیمی و ۲۰ عنوان جدید در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند. غرفه سازمان سینمایی کشور با هدف عرضه آخرین کتاب‌های منتشرشده از سوی مراکز تابعه سازمان سینمایی به علاقه‌مندان حوزه کتاب ارائه شده و با برنامه‌ریزی انجام شده امسال، جمعی از هنرمندان سینما نیز در مدت برگزاری نمایشگاه در این غرفه حضور خواهند داشت.

Page Generated in 0/0058 sec