printlogo


کد خبر: 282442تاریخ: 1403/2/22 00:00
اخبار

ورزشگاه میزبان جام‌جهانی غرق در سیل
ورزشگاهی که میزبان مسابقات جام‌جهانی در برزیل بود، پس از بارش شدید باران در روزهای اخیر آسیب زیادی دید. به گزارش ایسنا، سیل باعث ویرانی گسترده در جنوب برزیل شده و دست‌کم ۱۰۰ کشته بر جا گذاشته است. ورزشگاه بیرا ریو واقع در پورتو آلگره و خانه باشگاه اینترناسیونال نیز در پی این حادثه زیر آب رفت و تا یک ماه آینده هیچ دیداری در این ورزشگاه برگزار نخواهد شد. این استادیوم ۵۰ هزار نفری میزبان ۵ بازی جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود.
***
رئال‌مادرید به «ومبلی» رسید
تیم فوتبال رئال‌مادرید با برتری برابر بایرن مونیخ راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود رئال‌مادرید به پایان رسید. ۲ قدرت فوتبال اروپا در این دیدار در حالی رودرروی هم قرار گرفتند که دیدار رفت در آلمان با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسیده بود و در این مسابقه اندیشه‌های توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ حاکی از آن بود که این تیم برای دفاع از دروازه پا به میدان گذاشته است و باواریایی‌ها قصد داشتند با بهره‌گیری از شم بالای گلزنی هری کین بتوانند از ضدحملات و تک‌موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند، نهایت استفاده را ببرند اما در سوی مقابل، کارلو آنچلوتی شاگردانش را با سیستمی هجومی به میدان فرستاد تا مادریدی‌ها با استفاده از ستاره‌هایی چون بلینگام، وینیسیوس جونیور و رودریگو بتوانند در همان نیمه اول کار را تمام کنند و از حریف خود پیش بیفتند اما این اتفاق رخ نداد و رئالی‌ها به واسطه دفاع منسجم بایرن و درخشش مانوئل نویر در گلزنی ناکام بودند و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم باز هم بازیکنان رئال‌مادرید صاحب توپ و میدان بودند اما این مانوئل نویر بود که یک‌تنه برابر آنها مقاومت کرد و چند نوبت مانع فرو ریختن دروازه تیمش شد. در حالی که مقاومت بایرنی‌ها برای بسته نگه داشتن دروازه‌شان ادامه داشت، آنها در دقیقه 69 در موقعیت ضدحمله قرار گرفتند که در نتیجه آن آلفونسو دیویس پشت محوطه جریمه رئال صاحب توپ شد و با یک حرکت و ضربه تماشایی موفق شد گل اول بازی را برای بایرن‌مونیخ به ثمر برساند، البته این پایان کار نبود و دقیقه ۸۸ عجیب‌ترین اتفاق بازی رقم خورد؛ مانوئل نویر که در طول بازی درخشان عمل کرده بود، قصد داشت با پرتاب دست توپ را به بازیکن خودی برساند اما اشتباه او موجب شد رئالی‌ها در میانه‌های میدان صاحب توپ شوند و وینیسیوس شوت قدرتمندی را روانه دروازه نویر کرد تا این دروازه‌بان با دفع اشتباه و ناقص، باعث شود در محوطه ۶ قدم خوسلو صاحب توپ شود و دروازه بایرن را باز کند. در حالی که به نظر می‌رسید کار به وقت‌های اضافه خواهد کشید، دقیقه ۲+۹۰ یک بار دیگر خوسلو توانست با پاس دقیق رودیگر دروازه نویر را باز کند تا به این ترتیب این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود کهکشانی‌ها به پایان برسد و رئال‌مادرید در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری برسد و راهی دیدار نهایی شود.
***
تماس رئیس‌جمهور فرانسه با رئال‌مادرید درباره امباپه
رئیس‌جمهور کشور فرانسه درباره ستاره خط حمله پاری‌سن‌ژرمن که در آستانه انتقال به رئال‌مادرید قرار دارد، درخواست مهمی از مدیران تیم بعدی او داشته است. امانوئل مکرون از سران باشگاه رئال‌مادرید درخواست کرده به کیلیان امباپه اجازه دهند تیم امید فرانسه را در رقابت‌های المپیک 2024 همراهی کند. امباپه روزهای پایانی حضورش در پاری‌سن‌ژرمن را سپری می‌کند و با وجود داشتن ‌بندی برای تمدید قراردادش با پاریسی‌ها در پارک دو پرنس نخواهد ماند و سرانجام پس از چند فصل گمانه‌زنی قرار است به پایتخت اسپانیا برود و انتقالش آنقدر قطعی است که مکرون دیگر پاریسی‌ها را طرف حساب قرار نداده و برای بردن امباپه به المپیک مستقیما با رئال‌مادرید وارد مذاکره شده است. مکرون در این باره گفت: «من روی هر تیمی که قرار است تیم بعدی امباپه باشد، نهایت فشار را می‌آورم تا بتوانم او را به المپیک ببرم».
***
تساوی تلخ یاران سردار آزمون در رم
تیم فوتبال لورکوزن آلمان به‌ رغم توقف برابر رم، به دلیل برتری در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت، راهی فینال لیگ اروپا شد. در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه ۲ بازی برگزار شد که در یکی از آنها در ورزشگاه بی‌آرنا، تیم‌های فوتبال بایرلورکوزن آلمان و رم ایتالیا برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت تا با توجه به پیروزی ۲ بر صفر لورکوزن در خانه حریف، این قهرمان جدید بوندس‌لیگا باشد که با برتری ۴ بر ۲ در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت راهی دیدار نهایی شود.

Page Generated in 0/0055 sec