printlogo


کد خبر: 282451تاریخ: 1403/2/22 00:00
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد
افزایش دمای هوا تا اواسط هفته جاری

با آنکه در برخی مناطق کشور بارندگی‌ها ادامه دارد اما طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی هوا طی روزهای آینده گرم می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور همچنین افزایش دما در نیمه غربی ایران تا یکشنبه و در نیمه شرقی تا روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح پیش‌بینی  ۵ روزه وضعیت جوی کشور اظهارکرد: شنبه (امروز) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می‌دهد. یکشنبه (فردا) نیز گستره بارش شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) بارش‌ در این مناطق تشدید می‌شود. همچنین گستره بارش دوشنبه مناطقی از مرکز دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب را نیز فرامی‌گیرد. وی تاکید کرد: دمای هوا تا یکشنبه در نیمه غربی و از شنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور به‌ طور نسبی افزایش می‌یابد. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وزش باد شدید طی روز شنبه (امروز) پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور است که موجب خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق بویژه منطقه زابل می‌شود. 
علاوه بر این سرعت وزش باد دوشنبه در نیمه غربی و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش خواهد یافت. خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا ظهر شنبه مواج خواهد بود. ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران هم گفت: آسمان تهران شنبه (امروز) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد و در شب صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (فردا) کمی ابری، بتدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0072 sec