printlogo


کد خبر: 282461تاریخ: 1403/2/22 00:00
در حاشیه سفر رئیسی به قم انجام شد
دیدار رئیس‌جمهور با مراجع و علمای قم

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در ادامه سفر‌های استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 اردیبهشت) با حضور در قم با جمعی از علما، فضلا و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در این دیدارها که با حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز همراه بود، ضمن استماع دیدگاه‌های حاضران و پاسخ به برخی سوالات و نکات مطرح‌شده، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دولت در 2.5 سال گذشته پرداخت. 
* تاکید مراجع بر معیشت مردم
رئیس‌جمهور در بخشی از این سفر با حضور در بیت آیت‌الله العظمی سیدموسی شبیری‌زنجانی، با ایشان دیدار کرد. رئیسی در این دیدار ضمن تشکر از توجهات آیت‌الله شبیری‌زنجانی نسبت به دولت، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد.
آیت‌الله شبیری‌زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال ‌طلب توفیق کرد.
همچنین رئیس‌جمهور در دفتر آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی نیز حضور یافت و با ایشان دیدار کرد. آیت‌الله سبحانی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه(س) نزدیک شدن به سالروز ولادت امام رضا(ع) و آغاز دهه کرامت، سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی را نمود برجسته تلاش‌های دولت توصیف و تصریح کرد: تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی بر تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.
ایشان همچنین خواستار توجه بیشتر به مسائلی از جمله بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد.
رئیسی نیز در این دیدار ضمن تبریک متقابل ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت و تبریک پیشاپیش ولادت امام رضا(ع) تصریح کرد: دولت با این باور که با وجود همه محدودیت‌ها مشکلات کشور با توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی قابل حل و فصل است، برای تامین مطالبات و رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کند.
* خدمت به مردم بهترین کارهاست
رئیس‌جمهور همچنین با آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله نوری‌همدانی در این دیدار خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با‌ارزش‌ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور نیز در این دیدار گفت: همه تلاش بنده و دولت مردمی این است که با وجود موانع و مشکلات، شتاب روند رشد کشور را افزایش دهیم و به لطف خدا توانسته‌ایم به ‌رغم دشمنی‌ها و فشارهای بی‌نظیر در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش بیکاری و احیای واحدهای راکد گام‌های مثبتی برداریم.
رئیسی در تشریح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم بویژه حمایت از اقشار کم‌درآمد، افزایش تا ۳ برابری مستمری ۳ دهک اول، خدمات آب، برق، گاز و بیمه سلامت رایگان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش خروج افراد از پوشش نهادهای حمایتی در نتیجه سیاست‌های توانمندسازی، افزایش ارزش یارانه و کاهش تاثیرپذیری معیشت مردم از نوسانات ارزی در نتیجه توزیع کالابرگ را از جمله این اقدامات عنوان کرد.
* «وعده صادق» موجب افتخار است
رئیس‌جمهور در ادامه دیدارهای خود در بیت آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی حضور یافت و با ایشان گفت‌وگو کرد. رئیسی در این دیدار از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد.
رئیسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» خاطرنشان کرد: تدابیر اتخاذشده در انجام عملیات «وعده صادق»، موجب هماهنگی حداکثری بین میدان، دیپلماسی، رسانه و تحقق کامل اهداف این عملیات شد و در نتیجه مردم نیز با هر سلیقه‌ای از این حرکت غرورآفرین تمجید کردند.
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها، در بخش دیگری از بیاناتش عملیات غرورآفرین «وعده صادق» را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد.
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در دفتر آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی نیز حضور یافت. آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار گفت: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود. ایشان با اشاره به جایگاه جهانی و مهم شهر قم، توجه بیشتر به ارتقای شاخص‌های توسعه شهری و رفع مشکلات این شهر را خواستار شد.
رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، کشور در حال پیشرفت است و در عزم دولت برای تسریع و تداوم مسیر رفع مشکلات و توسعه کشور خللی پیش نیامده است، افزود: رشد تولید را محور رفع مشکلات و پیشرفت اقتصادی می‌دانیم، لذا با تلاش‌های شبانه‌روزی حدود ۹ هزار واحد تولیدی راکد را احیا کرده‌ایم. همچنین روند ساخت مسکن در کشور رونق گرفته که خود به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد باعث رونق واحدهای صنعتی و خدماتی بسیاری شده است.

Page Generated in 0/0060 sec