printlogo


کد خبر: 282481تاریخ: 1403/2/23 00:00
دور دنیا

رهبر انصارالله: 
حملات آمریکا علیه مسلمانان بعد از ۱۱ سپتامبر خطرناک‌ترین هجمه است
رهبر انصارالله یمن با اشاره به توطئه‌های غربی‌ها علیه کشورهای اسلامی گفت: هجمه آمریکا علیه مسلمانان بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر خطرناک‌ترین هجمه علیه مسلمانان است. عبدالملک بدرالدین الحوثی، دیروز شنبه در اظهاراتی گفت: توطئه غربی‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم در راستای اشغال سرزمین‌های اسلامی و سلطه بر ملت‌ها و منابع آنها انجام شد. این توطئه هویت دینی مسلمانان را هدف قرار داد و به دنبال دور کردن آنها از تمام عناصر قدرت معنوی بود. وی تاکید کرد: هجمه آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خطرناک‌ترین هجمه علیه مسلمانان است و در امتداد توطئه‌های قبلی انجام شد. دشمنان در چارچوب برنامه‌های بلندمدت، بزرگ و چند مرحله‌ای علیه امت اسلامی حرکت و این نقش خصمانه را به نسل‌های بعد منتقل می‌کنند. الحوثی افزود: بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر آمریکا ائتلاف بین‌المللی تشکیل داد و یک هجمه رسانه‌ای منظم را برای ترساندن امت اسلامی رهبری کرد. متاسفانه در آن زمان رسانه‌های عربی و اسلامی نیز در ترساندن امت اسلامی با هجمه آمریکایی‌ها همراهی کردند. رسانه‌های عربی - اسلامی در آن زمان شکست روانی را تقویت کردند و این امر زمینه را برای سلطه آمریکا بر کشورهای‌مان فراهم کرد. کشورهای اسلامی برای محافظت از خود در مقابل هجمه آمریکا موضع یکسانی اتخاذ نکردند بلکه با ضعف و شکاف ظاهر شدند. پس از ۱۱ سپتامبر بیشتر نظام‌های اسلامی برای جلب رضایت آمریکا از همدیگر پیشی می‌گرفتند، حتی اگر بهایش از دست دادن استقلال و آزادی ملت‌های خود بود. بیشتر کشورهای اسلامی زمینه را برای نفوذ آمریکا فراهم کردند و برای ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکایی آماده بودند. نظام‌های اسلامی آمادگی این را داشتند که تسلیم آمریکا شوند و حتی برنامه‌های درسی خود را تغییر دهند تا آمریکا آموزش، فرهنگ‌سازی و رسانه را کنترل کند. نظام‌های اسلامی آمادگی این را داشتند تا زمینه را برای سلطه نظامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا فراهم کنند. 
***
نبردهای سنگین در خارکیف؛ روسیه از کنترل ۵ روستا خبر داد
به دنبال آغاز حمله زمینی فرامرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستاهای نزدیک به روسیه شده‌اند. بنابر اعلام روسیه، 5 روستا تحت کنترل درآمده است. نیروهای روسیه در منطقه‌ای که نزدیک به 2 سال پیش از آنجا عقب رانده شده بودند، پیشروی کردند و این تازه‌ترین دستاورد از یکسری پیشروی‌هایی است که در آن نیروهای اوکراینی خود را مغلوب و در هم شکسته می‌بینند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه «نبردی شدید» در خارکیف در جریان است، افزود: «ما باید عملیات تهاجمی روسیه را مختل کنیم و ابتکار عمل را به اوکراین بازگردانیم». «اولگ سینگوبوف» فرماندار خارکیف دیروز در شبکه‌ اجتماعی با بیان اینکه «در مجموع ۱۷۷۵ نفر تخلیه شده‌اند»،  افزود: حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بر ۳۰ شهرک تأثیر گذاشته است. به گزارش دیلی‌تلگراف، منطقه خارکیف از سپتامبر ۲۰۲۲ عمدتا تحت کنترل اوکراین مانده است. در همین حال روسیه می‌گوید 5 روستا در منطقه خارکیف اوکراین را تحت کنترل خود درآورده است. 
***
یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه کشته شد
سخنگوی گردان‌های قسام از مرگ یکی دیگر از اسیران صهیونیست در غزه خبر داد. ابوعبیده اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی یک ماه پیش مکان اسارت نداف ببلابیل، اسیر ۵۱ ساله اسرائیلی دارای تابعیت انگلیسی را همراه با اسیر جودی وانشتاین بمباران کرد که بر اثر آن وضعیت جسمانی این اسیر رو به وخامت گذاشت و او به سبب عدم دریافت مراقبت‌های ویژه پزشکی به خاطر تخریب بیمارستان‌های نوار غزه و خارج شدن آن از خدمت، کشته شد. دیروز گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس ویدئو و پیام جدیدی درباره یکی دیگر از اسرای اسرائیلی در بند مقاومت در نوار غزه منتشر کرد. در تصاویر منتشر شده از سوی گردان‌های قسام یک اسیر اسرائیلی دیده می‌شود که خود را «نداف ببلابیل» و ۵۱ ساله ساکن شهرک «نیریم» معرفی می‌کند. گردان‌های قسام با انتشار یک پیام و قرار دادن علامت سوال در پایان ویدئو گفته به‌زودی اعلام خواهد کرد چه بر سر این اسیر اسرائیلی آمده است. گردان‌های قسام این پیام خود را به 3 زبان عربی، عبری و انگلیسی آورده و اعلام کرده بود: تا دقایقی دیگر... چه اتفاقی افتاده است؟ چند روز قبل نیز ابوعبیده در پیامی تلگرامی اعلام کرد جودی وانشتاین اسیر ۷۰ ساله اسرائیلی که در بمباران ماه گذشته محل نگهداری خود همراه با اسیری دیگر بر اثر بمباران به شدت مجروح شده بود، کشته شده است. 
***
کشف ۸۰ جسد در ۳ گور جمعی در بیمارستان شفای غزه
وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه اعلام کرد پیکرهای۸۰ شهید را در ۳ گور جمعی در محوطه‌ بیمارستان شفای غزه کشف کرده است. طبق گزارش خبرگزاری سما، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد ده‌ها جسد داخل بخش‌های مختلف این بیمارستان کشف شده است. از سوی دیگر سازمان دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار شهید فلسطینی همچنان زیر آوار هستند و طرف‌های ذی‌ربط و خانواده‌های آنها تا این لحظه نتوانسته‌اند پیکر شهدا را از زیر آوار بیرون بکشند. اخیرا نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد کادر پزشکی، سومین گورستان جمعی را در بیمارستان الشفا در غزه کشف کرد. این نهاد تاکید کرد که کادر پزشکی تاکنون جسد 80 شهید را در سومین گورستان جمعی در بیمارستان شفا کشف کرده و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش، تعداد گورهای جمعی کشف‌شده در محوطه بیمارستان‌های غزه به 7 مورد رسیده است. 

Page Generated in 0/0058 sec