printlogo


کد خبر: 282489تاریخ: 1403/2/23 00:00
اخبار

نهایی شدن محل آرامستان جدید تهران 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن توافق با مالک زمین محل احداث آرامستان جدید تهران در شرق خبر داد. حسین نظری دیروز در آیین بهره‌برداری از 4 بازار میوه و تر‌بار شهرداری تهران گفت: در حوزه احداث بازارهای میوه و تر‌بار هر تعداد که آماده می‌شود تحویل شهروندان تهرانی می‌دهیم تا روند خدمت‌رسانی سرعت بگیرد. امروز در قالب یکصدوبیستمین پویش امید و افتخار 4 بازار میوه و تر‌بار در مناطق 11، 9، 6 و 22 به بهره‌برداری ‌رسید تا از این پس در روند خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی قرار بگیرند. تا پایان سال جاری نیز 40 بازار میوه و تر‌بار دیگر احداث می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی درباره نقطه‌یابی آرامستان‌های جدید شهر تهران نیز گفت: نقطه‌یابی‌ها انجام شده اما تا با مالک توافق کامل حاصل نشود این نقاط قابل اعلام نیست، البته زمینی در شرق تهران نقطه‌یابی شده و تقریبا توافق نهایی آن حاصل شده است. 
***
۱۲ مصدوم در حادثه آتش‌سوزی محله نامجو
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران جزئیات انفجار شدید در یک ساختمان مسکونی در خیابان نامجو را تشریح کرد.  سیدجلال ملکی، دیروز در گفت‌وگو با مهر درباره وقوع حادثه در خیابان نامجو اعلام کرد: ساعت ۱۵ دقیقه بامداد حادثه انفجار در خیابان نامجو، خیابان شیخ صفی از طریق سامانه ۱۲۵ به نیروهای آتش‌نشانی اعلام و در کمتر از ۳ دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: انفجار شدید در یک ساختمان ۴ طبقه رخ داده بود به طوری که حتی پنجره‌های منازل مسکونی اطراف تخریب و حتی دیوارهای مجاور و ستون‌ها دچار آسیب جدی شده بود، همچنین حریق هم در طبقه چهارم به دلیل این انفجار رخ داده بود که بر اثر این حادثه یک مرد تقریباً ۴۵ ساله دچار سوختگی و تحویل نیروهای اورژانس شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: یک دستگاه موتوسیکلت و یک خودرو هم در پارکینگ دچار تخریب شده بود ولی خوشبختانه کسی در این حادثه زیر آوار محبوس نشده بود. ملکی اظهار داشت: ایمن‌سازی محل توسط آتش‌نشانان انجام شد و کارشناس آتش‌نشانی بررسی علت حادثه را به صورت اولیه انجام داد و احتمالاً نشت گاز از وسایل منزل و ایجاد شعله و جرقه دلیل این انفجار بوده است ولی بررسی کامل در این زمینه ادامه دارد. اورژانس تهران اعلام کرد: همچنین بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس استان تهران، آتش‌سوزی در محله نامجو، ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.
***
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد
راه‌اندازی خانه نخبگان و ایجاد ۵ میز اقتصادی کشور
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هسته اولیه خانه نخبگان با حضور چند هزار نفر از نخبگان سازماندهی خواهد شد، گفت: در سال جاری با توجه به تمرکز دولت بر موضوع اقتصاد، 5 میز حول 5 موضوع کلیدی اقتصاد ایجاد می‌شود تا راهکارهای مناسب را به مسؤولان ارائه دهند. سید سلمان سیدافقهی با اشاره به اصلاح رویکردهای بنیاد ملی نخبگان در حوزه شناسایی مستعدان و نخبگان، اظهار کرد: در دور جدید، شناسایی به معنای خوداظهاری وجود نخواهد داشت و بنیاد ملی نخبگان شناسایی فعال را سرلوحه کار خود قرار داده و نخبگان را طبق شاخص‌های تعیین‌شده شناسایی و سپس با آنها ارتباط هدفمند برقرار می‌کند. این روند در سال جاری برای نخستین بار در تاریخ بنیاد ملی نخبگان اجرا می‌شود. قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به راه‌اندازی خانه نخبگان، یادآور شد: خانه نخبگان با این هدف شکل گرفت که مجموعه نخبگان کشور در همه شئون مختلف حول مسائل اساسی کشور هم‌اندیشی کنند و به صورت هدفمند راهکاری متناسب با شرایط کنونی ارائه دهند. هسته اولیه خانه نخبگان با حضور چند هزار نفر از نخبگان سازماندهی خواهد شد و در سال جاری با توجه به تمرکز دولت بر موضوع اقتصاد، 5 میز حول 5 موضوع کلیدی اقتصاد ایجاد خواهد شد تا راهکارهای مناسب را به مسؤولان ارائه دهند.
***
راه‌اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت استان خوزستان گفت: با همت جوانان استان خوزستان، یک کارگاه کوچک تولید شمش آلومینیوم از ضایعات که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای ۵ تا ۶ نفر شده، راه‌اندازی شد. مصطفی اسکندری، با بیان اینکه برای ایجاد ۱۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان خوزستان و در شهر‌های بهبهان، آغاجاری، رامهرمز  باغملک و هفتگل هدف‌گذاری صورت گرفت، گفت: تا امروز ۷۰۰ طرح اشتغال‌زایی به بانک معرفی شده و تا یکی دو ماه آینده ۷۰۰ طرح دیگر به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد. وی افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های یخچال‌سازی ویترینی، ایجاد کارگاه‌های پوشاک و تهیه البسه ورزشی و راه‌اندازی کارگاه روغن‌گیری از مهم‌ترین فعالیت‌های اشتغال‌زایی بوده که هر یک از این کارگاه‌ها زمینه‌ساز ایجاد اشتغال بین ۵ تا ۶ نفر شده بود. اسکندری با اشاره به تکمیل زنجیره سبز و آبی در استان خوزستان، گفت: احداث کانال‌های آبی برای آبرسانی به مزارع کشاورزی به میزان ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر از مهم‌ترین برنامه‌های ما در استان خوزستان در قالب زنجیره سبز و آبی بوده است. اسکندی به راه‌اندازی کارگاه کوچک شمش آلومینیوم در استان خوزستان به همت 2 جوان مهندس متالوژی در این استان اشاره کرد و گفت: این کارگاه از ضایعات‌های موجود در استان شمش تولید و به بازار ارائه می‌کند. اسکندری افزود: با همت این 2 جوان متخصص و حمایت مالی بنیاد برکت، کوره و نیازمند‌های این طرح تهیه شد و روزانه این کارگاه در حال تفکیک آلومینیوم و سپس ذوب آن است.

Page Generated in 0/0060 sec