printlogo


کد خبر: 282498تاریخ: 1403/2/23 00:00
اخبار

وحیدی: مشارکت مرحله دوم انتخابات بیشتر از مرحله دوم دوره قبل بود
وزیر کشور میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم را بیشتر از رقم مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرد. احمد وحیدی در نشست خبری پس از پایان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز کار نیمه‌تمام انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. انتخابات یک نقطه بسیار روشن در تاریخ جمهوری اسلامی برای تحکیم مردم‌سالاری دینی در دوران انقلاب اسلامی است و اکنون شاهد دوره جدیدی از آن هستیم. وی افزود: همیشه در انتخابات مرحله دوم اینطور معمول بوده که میزان مشارکت کمتر شده اما در این مرحله از مرحله دوم دوره قبل مشارکت بیشتری رخ داده است. وحیدی یادآور شد: در حوزه امنیت و سلامت با استانداردهای بالا عمل و امانتداری خوبی نسبت به آرای مردم انجام شد. حضور مردم در این انتخابات با وجود توطئه‌ها و دروغ‌ها و اقدامات دشمنان بسیار قابل توجه بود و برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند. وزیر کشور با بیان اینکه برگزاری این انتخابات یک‌ کار جمعی گسترده با کمک تمام دستگاه‌ها بود، اظهار کرد: این انتخابات بخوبی به پایان رسید و امروز می‌توانیم ادعا کنیم این امانت را با کمال بی‌طرفی، صداقت و مراقبت ضوابط قانونی حفظ کردیم. تلاش کردیم در این انتخابات مبتنی بر قانون جدید، کارها به صورت مستمر و دقیق دنبال شود. وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در 8 حوزه انتخابیه گفت: یکی از اقدام‌های مهم در این دوره از انتخابات این بود که نتایج آرا با سرعت و دقت به اطلاع مردم رسید و توانستیم‌ با همکاری ستاد انتخابات کشور این اقدام را به نتیجه برسانیم. وحیدی ادامه داد: وحدت و یکپارچگی قوا برای پیمودن راه بزرگی که در پیش داریم نیازمند ریل‌گذاری مستحکمی است که ایران را بسازیم و امیدوارم مجلس جدید و همگان به سوی یک افق بلند حرکت کنیم. وزیر کشور یادآور شد: اعتبارنامه‌های نمایندگان از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل از شروع مجلس جدید به دست منتخبان خواهد رسید.‌ وی تصریح کرد: برخلاف اینکه گاهی تا یک‌دهم میزان مشارکت فعلی انتخابات پیش‌بینی‌هایی شکل می‌گرفت اما همه منتخبان از آمار نسبتا قابل ‌قبول و خوبی برخوردار بودند.
***
اژه‌ای: امروز سبعیت صهیونیست‌ها برای تمام مردم دنیا آشکار است
رئیس قوه‌قضائیه گفت: رخداد‌های ۷ ماه اخیر، جنایت‌پیشگی و سبعیت صهیونیست‌ها را بار دیگر برای همه مردم جهان آشکار کرد و امروز همگان شاهدند در جوامع دانشگاهی مغرب‌زمین چه اعتراضاتی در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حال انجام است.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی به تبیین و تشریح تحولات پس از عملیات‌های ظفرمندانه «توفان ‌الاقصی» و «وعده صادق» در منطقه و دنیا پرداخت و اظهار داشت: مستکبران و طواغیت با صرف هزینه‌های هنگفت مالی و تبلیغاتی درصدد بودند چهره جنایتکار و سفاک رژیم صهیونیستی را در دنیا پاک کنند تا نسل جوان در سراسر جهان از جنایات بیش از ۷ دهه‌ای صهیونیست‌ها بی‌اطلاع بماند اما رخداد‌های ۷ ماه اخیر، جنایت‌پیشگی و سبعیت صهیونیست‌ها را بار دیگر برای همه مردم جهان آشکار کرد.
رئیس دستگاه قضا همچنین بیان کرد: تنفر عمومی از رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی روز به روز در دنیا در حال افزایش است و آنچه امروز در جوامع دانشگاهی کشوری همچون آمریکا مشاهده می‌کنیم، مسبوق به سابقه نیست؛ آمریکایی که دولتش حامی درجه یک صهیونیست‌های جنایتکار است. وی افزود: از سوی دیگر شاهدیم اساتید و دانشجویان غربی به عنوان نخبگان جوامع غربی، اعتراض خود به جنایات صهیونیست‌ها در غزه را نه تنها به زبان مادری، بلکه به زبان فارسی نیز بیان می‌کنند که خود این موضوع بیانگر شکل‌گیری وحدت و یکپارچگی آزادی‌خواهانه و مقاومت‌مدارانه برای رهایی قدس شریف از چنگال ظلم استعماری غربی - صهیونیستی است. این جوانان و دانشجویان غربی که امروز در صف نخست اعتراض به صهیونیست‌های آدمکش هستند، همان کسانی هستند که طی سال‌های اخیر مخاطب نامه‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.
***
«وعده صادق» محصول تدبیر، اراده هوشمندی و شجاعت رهبری بود
سردار شریف «وعده صادق» را محصول تدبیر، اراده، هوشمندی و شجاعت رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها و آمریکا منفورترین رژیم‌های روی زمین هستند. به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه دیروز (شنبه) در همایش «مدار امید» که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال اخیر اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا با وجود اختلافاتی که با هم داشتند، نمی‌خواستند گفتمان سومی به اسم انقلاب اسلامی شکل گیرد چون می‌دانستند این محتوای مستحکم و هماهنگ با فطرت انسان‌ها در هر نقطه‌ای از زمین می‌تواند برای آنها زلزله سیاسی درست ‌کند. وی اضافه کرد: ۴۵ سال قبل معمار کبیر انقلاب اسلامی درباره ماهیت رژیم صهیونیستی هشدار دادند: «اینها نه تنها دشمن فلسطینی‌ها و مسلمانان بلکه دشمن بشریت هستند»، طی ۴۵ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، موضوع فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی از کلیدواژه‌های مطرح در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و در ۷ ماه اخیر دنیا به ماهیت رژیم منحوس صهیونیستی پی برد و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های غربی علیه ظلم رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده دوراندیشی و حکیمانه بودن تدابیر امامین انقلاب به عنوان سرمایه و موتور محرکه انقلاب اسلامی است.

Page Generated in 0/0057 sec