printlogo


کد خبر: 282512تاریخ: 1403/2/24 00:00
اخبار

نخستین تجربه کارگردانی شفیعی
امیر غفارمنش و مجتبی شفیعی «سینگل» می‌شوند
نمایش «سینگل» به کارگردانی مجتبی شفیعی با بازی امیر غفارمنش و تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود. در این نمایش پویا غازی به عنوان  مجری طرح و علی نصر مدیر تولید مجتبی شفیعی را یاری می‌کنند. شفیعی پیش از این نیز با نمایش‌های «یتیم‌خانه فونیکس»، «پیانیستولوژی» و «دریاچه قو» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته و تئاتر «آی‌راک» با بازی او و مارال فرجاد در جشنواره بین‌المللی تریسته در کشور ایتالیا اجرا شده است.
***
به کارگردنی احسان حاجی‌پور «حافظ» بر صحنه تئاتر جان می‌گیرد
نمایش «حافظ» که به زندگی، زمانه و اندیشه‌های لسان‌الغیب حافظ شیرازی می‌پردازد توسط احسان حاجی‌پور و مریم یاسین‌زاده نوشته شده و با تهیه‌کنندگی امید معلم و به کارگردانی احسان حاجی‌پور به‌زودی روی صحنه خواهد رفت. این نمایش که بیش از ۱۰۰ هنرمند در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت، قرار است به بخش‌هایی از زندگی این سخن‌سرای بزرگ ایرانی در قالب یک اثر نمایشی با همراهی موسیقی بپردازد. همچنین آذر معماریان به عنوان مشاور تهیه‌کننده در این پروژه همکاری خواهد داشت.
***
پرفروش‌های کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب اعلام شد
«مهمان‌های ناخوانده» همچنان محبوب خانواده‌ها
بر اساس اعلام کانون پرورش فکری، کتاب‌های «مهمان‌های ناخوانده»، «چیستان‌های خواندنی»، «تمرین خردسالان ۲»، «جست‌وجو در مدرسه»، «آش سنگ»، «آخ پایت را بلند کن»، «درخت آرزوها»، «جزیره هزار داستان»، «شب‌های شیرین»، «قصه‌های علمی»، «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی»، «ماه می‌گه، دالی موشه!»، «سرک کشیدن زیر پوست» و «آی قصه قصه ۱» در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان پرفروش‌های کانون را کسب کردند. همچنین کتاب‌های «خشم قلمبه»، «جزیره بی‌تربیت‌ها»، «قصه‌های علمی»، «خداحافظ راکون پیر»، «آهوی گردن دراز»، «قدم یازدهم» و «کرمی که هیولا شد» نیز از جمله پرفروش‌های بخش مجازی است.
***
در مراسم سالانه انجمن نمایشگران عروسکی انجام شد
اهدای نشان ویژه عروسکی به یوسف صدیق
مراسم سالانه انجمن نمایشگران عروسکی با تقدیر و خاطره‌گویی محمد بحرانی، هادی حجازی‌فر و آزاده انصاری با اهدای نشان ویژه خانه تئاتر به یوسف صدیق، کارگردان و مدرس نمایش عروسکی برگزار شد. در این برنامه هما جدیکار، رئیس هیات مدیره انجمن نمایشگران عروسکی با انتقاد از بلاتکلیفی جشنواره نمایش عروسکی که هنوز دبیر آن مشخص نشده است، از کوشش‌های انجمن نمایشگران عروسکی برای تعیین دبیر این دوره از جشنواره خبر داد که البته این تلاش‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. جدیکار همچنین تاکید کرد: قطعا امسال جشنواره خواهیم داشت. زمان پیشنهادی ما برای برگزاری این دوره اواخر شهریور بود و گزینه‌های دبیری خود را نیز معرفی کرده‌ایم اما تعیین دبیر آنقدر به تاخیر افتاد که مدیر کل هنرهای نمایشی عوض شد.
***
اسپیلبرگ در نقش تهیه‌کننده مانوئل گارسیا رولفو به دنیای ژوراسیک می‌رود
مانوئل گارسیا رولفو، بازیگر «وکیل لینکلن» در حال مذاکره است تا در فیلم جدید «دنیای ژوراسیک» برای یونیورسال پیکچرز جلوی دوربین برود. به این ترتیب گارسیا رولفو به اسکارلت جوهانسون و جاناتان بیلی در قسمت بعدی «دنیای ژوراسیک» که توسط گرت ادواردز سازنده «سرکش یک» کارگردانی خواهد شد، می‌پیوندد. دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس اصلی «پارک ژوراسیک» و «دنیای گمشده: پارک ژوراسیک» کار نوشتن فیلمنامه را بر مبنای یک خط داستانی کاملاً جدید برعهده دارد. این فیلم که قرار است توسط استیون اسپیلبرگ تهیه و تولید شود، ۲ جولای ۲۰۲۵ اکران می‌شود.
***
همزمان با هفته کرامت روی صحنه می‌رود
«دختری از تبار آفتاب» در حوزه هنری
همزمان با فرا رسیدن هفته کرامت، به همت مرکز رشد نوجوان، نمایش «دختری از تبار آفتاب» ویژه بانوان از ۲۲ لغایت ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه می‌رود.  «دختری از تبار آفتاب» نمایشی با موضوع زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) است که از ابتدای تولد ایشان تا هجرت به ایران را به تصویر می‌کشد. همچنین به مقایسه‌ جایگاه دختران در زمان جاهلیت و در دوران پیامبر می‌پردازد و نیز گریزی به مسائلی که دختران امروز با آن درگیرند، می‌زند. حدیقه حیدری، نویسندگی این کار را برعهده داشته و به همراه فاطمه محمدی کارگردانی آن را برعهده دارند.
***
با موضوع چالش‌های تنظیم‌گری نخستین شماره «کُد» در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
شماره‌های ۵۲ و ۵۳ ماهنامه خبری تحلیلی «کد» ویژه فروردین و اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ همراه با گفتارها و نوشتارهایی از صاحب‌نظران حوزه تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی منتشر شد. در این شماره‌ها به موضوع «عملکرد ساترا در سال ۱۴۰۲» پرداخته شده است و گفتارها و نوشتارهایی از صاحب‌نظران حوزه تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی منتشر شده است. 

Page Generated in 0/0058 sec