printlogo


کد خبر: 282519تاریخ: 1403/2/24 00:00
دور دنیا

حمله موشکی از غزه به عسقلان و کرم ابوسالم
منابع خبری از حمله موشکی به مناطق اشغالی و به صدا درآمدن آژیر خطر در این مناطق خبر دادند. به گزارش ایسنا، روز گذشته آژیر خطر در منطقه اشغالی عسقلان و همچنین کرم ابوسالم واقع در غلاف غزه به صدا درآمد. شبکه الجزیره با تایید این خبر به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد این ارتش ۲ راکت را که از رفح به سمت کرم ابوسالم شلیک شد، رهگیری کرد. منابع خبری گزارش دادند این حمله راکتی خسارت‌هایی به دنبال نداشته است. همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد حمله راکتی به عسقلان از منطقه نفوذ نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا انجام شده است. این حمله جدید در حالی است که در ساعات پایانی شب گذشته و اوایل دیروز آژیرهای خطر در شهر عسقلان در مجاورت نوار غزه پس از اصابت موشک به این شهر به صدا درآمد. شهرداری عسقلان نیز از شلیک ۲ موشک از غزه به سمت این شهر خبر داده بود. نیروهای مقاومت فلسطین طی چند روز گذشته چندین بار کرم ابوسالم را هدف حملات خود قرار دادند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی در بزرگ‌ترین حمله مقاومت فلسطین به کرم ابوسالم ۱۴ صهیونیست کشته و تعدادی زخمی شدند. 
***
خسارت ۳ میلیارد دلاری بندر ایلات در پی اقدامات ارتش یمن
یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد در پی اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ، خسارت ۳ میلیارد دلاری به بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی وارد شده است. این اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت خسارت‌های مستقیم اقتصادی بندر‌ ام‌الرشراش (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی به دلیل اقدامات یمن در دریای سرخ به ۳ میلیارد دلار رسید. اندیشکده الشرق الاوسط که مقر آن در واشنگتن است، به‌ رغم اینکه در بسیاری از مسائل از رژیم صهیونیستی و آمریکا جانبداری می‌کند و در مسائل سیاسی، نظامی و دیپلماتیک تلاش کرده است سانسور و مغالطه کند اما این بار در گزارشی به قلم «موشه تردمان» اعتراف کرد رژیم تل‌آویو به دلیل اقدامات یمن خسارت‌های اقتصادی زیادی متحمل شده است. در این گزارش آمده است: محاصره‌ای که یمنی‌ها در حال حاضر در دریای سرخ ایجاد کرده‌اند، به اقتصاد اسرائیل آسیب وارد کرد و مشکلاتی برای بندر ایلات که به طور اساسی از طریق آن خودرو وارد می‌شود و کود پتاسیم به آسیا و اقیانوس آرام صادر می‌شود به وجود آورد و این بندر به دلیل این امر حدود ۳ میلیارد دلار خسارت دید. در بخشی از این گزارش آمده است: هفتم فوریه در جلسه استماع کنست درباره آثار اقتصادی اقدامات یمن، گدعون گولبر، مدیر بندر ایلات از کابینه اسرائیل خواست حقوق کارکنان این بندر را فراهم و پرداخت کند. طبق این گزارش، یکی دیگر از چالش‌های بلندمدت پیش روی دشمن صهیونیست که به طول مدت بحران جاری در دریای سرخ بستگی دارد، اختلال و تعطیلی گسترده در زنجیره واردات جهانی است. 
***
دبیرکل جهاد اسلامی: تا زمان پیروزی می‌جنگیم
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد مقاومت فلسطین تا زمان پیروزی می‌جنگد. به گزارش ایسنا، زیاد النخاله در نشست گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق گفت: ملت فلسطین و مقاومت در غزه در نبردی می‌جنگند که مانند آن را قبلا ندیده بودند. ما می‌جنگیم و می‌جنگیم تا زمانی که به پیروزی دست یابیم. از خداوند می‌خواهم قلب‌های ملت‌مان را قوی کند. النخاله گفت: بدون جنگیدن با دشمن تحت اشغال باقی می‌مانیم. جنگ غزه فرصتی برای تمام مبارزان در مقابله با محور صهیونیستی است. غزه آزمونی برای همه ما و ملت ما است که از اشغال و کوچاندن رنج می‌برند. به رغم تمام فداکاری‌های مردم ما و شهدایی که جان‌شان را می‌دهند، گزینه مقاومت بهترین است. به نقل از المیادین، در حالی که جنگ غزه برای دویست و نوزدهمین روز متوالی ادامه دارد، ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا عملیاتی را در شهر رفح در جنوب غزه آغاز و هزاران فلسطینی را مجبور به تخلیه منازل‌شان کرد. 
***
لاپید: اسرائیل بیش از هر چیز به رفتن نتانیاهو نیاز دارد
یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طی سخنانی در میان شهرک‌نشینان اسرائیلی که به سیاست‌ها و عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو در جنگ غزه اعتراض دارند و خواستار انجام معامله تبادل اسرا با حماس هستند، اعلام کرد: اسرائیل روزهای سختی را می‌گذراند و چیزی که امروز اسرائیل بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد، این است که نتانیاهو از زندگی ما بیرون برود. وی گفت: ماموریت من این است که هر کاری می‌توانم انجام بدهم تا در زمان مناسب یک تغییر سیاسی انجام شود. یائیر لاپید خطاب به معترضان صهیونیست گفت: به شما قول می‌دهم تا زمان سقوط کابینه نتانیاهو به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. کابینه نتانیاهو دوام نمی‌آورد و ما اسرا را باز خواهیم گرداند. این در حالی است که «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس روز گذشته از مرگ یکی دیگر از اسرای صهیونیست در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی بیش از یک ماه قبل مکان اسارت «نداف بوبلابیل» اسیر 51 ساله اسرائیلی دارای تابعیت انگلیسی را بمباران کرد که بر اثر آن وضعیت این اسیر رو به وخامت رفت و به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم در سایه ویرانی بیمارستان‌های غزه و از کار افتادن آنها جانش را از دست داد. 

Page Generated in 0/0041 sec