printlogo


کد خبر: 282520تاریخ: 1403/2/24 00:00
اخبار

نماینده مجلس فرانسه خواستار محرومیت اسرائیل از  المپیک شد
یک نماینده مجلس فرانسه ضمن دفاع از مردم فلسطین، خواستار تحریم اسرائیل در المپیک پاریس شد. 
«آیمریک کارون» نماینده چپگرای مجلس فرانسه در یک برنامه تلویزیونی در شبکه BFMTV فرانسه خواستار محرومیت رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حضور این رژیم با پرچم بی‌طرف شد. نماینده مجلس فرانسه در این خصوص گفت: حضور اسرائیل در جشنواره «یورو ویژن» که محل آواز و رقص است و در رویدادی مانند المپیک یک بی‌شرمی است. آنچه اسرائیل امروز در فلسطین انجام می‌دهد مصداق بارز نسل‌کشی است. وی ادامه داد: برای نخستین‌بار در تاریخ، یک نسل‌کشی برابر چشمان ما در حال انجام است و هر روز مستندات آن ثبت و ضبط می‌شود. چرا هیچ کس حاضر نیست در همدردی با مردم فلسطین حتی یک کلمه صحبت کند؟ اگر روسیه در یوروویژن و المپیک تحریم شده است اسرائیل هم باید به دلیل قتل ۳۵ هزار نفر در فلسطین در مدت 7 ماه با همین تحریم‌ها مواجه شود. 
***
وضعیت متهمان فساد بزرگ فوتبال در فدراسیون چه می‌شود؟
فدراسیون فوتبال درباره افراد درگیر در پرونده فساد بزرگ یک باشگاه صنعتی موضع مشخصی دارد. به گزارش فارس، فوتبال کشورمان از روز گذشته با افشای جزئیات جدید پرونده فساد یکی از باشگاه‌های صنعتی لیگ برتر واقع در جنوب شرق کشور با شوک بزرگی روبه‌رو شده است؛ باشگاهی که در ایام شیوع ویروس کرونا به لیگ برتر آمد و در سال‌های گذشته تخلفات متعددی در آن انجام شده که زمینه حضور چند مدیر فوتبالی و برخی مدیران سابق به دادگاه را فراهم کرده است و بررسی‌ها درباره سرمربی سابق این تیم نیز ادامه دارد. در این پرونده یک فعال رسانه‌ای، یکی از مسؤولان سابق سازمان لیگ که در حوزه لیگ‌ دسته اول فعالیت داشت و مدتی در بازداشت به سر می‌برد و یکی از مدیران ارشد اجرایی تاثیرگذار سازمان لیگ نقش زیادی دارند که جلسه دادگاه آنها نیز در استان محل استقرار این باشگاه برگزار شده است، همچنین از یک مسؤول کمیته داوران هم به عنوان یکی دیگر از افراد دخیل در پرونده یاد می‌شود. فدراسیون فوتبال که در اطلاعیه دیروز کمیته اخلاق این پرونده را مربوط به سال ۱۴۰۰ دانسته است، در حال حاضر برای تصمیم‌گیری درباره قطع همکاری با برخی متهمان منتسب در این پرونده به زیرمجموعه خود، منتظر اعلام حکم دادگاه و اتمام تحقیقات کمیته اخلاق است و در حال حاضر آنها مشکلی برای فعالیت در سازمان لیگ و فدراسیون ندارند. این احتمال نیز وجود دارد برخی مسؤولان ارشد پیشین فدراسیون برای پیگیری پرونده به زودی به کمیته اخلاق احضار شوند. 
***
الهلال با اقتدار قهرمان لیگ عربستان شد
الهلال در هفته سی‌ویکم رقابت‌های لیگ‌ عربستان با نتیجه ۴ بر یک الحزم را شکست داد تا مقتدرانه قهرمانی خود را قطعی کند. به گزارش ایسنا، الهلال در ادامه هفته سی‌ویکم رقابت‌های لیگ عربستان در ورزشگاه خانگی خود از الحزم پذیرایی کرد. آبی‌پوشان صدرنشین در ادامه پیروزی‌های پیاپی خود توانستند برابر میهمان خود الحزم با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی برسند تا 3 هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کنند. میتروویچ در این بازی دبل کرد. ساوویچ و بازیکن حریف دیگر گل‌های الهلال را در این بازی به ثمر رساندند. الهلال فصل با شکوهی را تجربه کرد، به طوری که در ۳۱ بازی خود ۲۹ پیروزی و تنها 2 تساوی کسب کرد تا مقتدرانه قهرمان شود. الهلال با این پیروزی ۸۹ امتیازی شد تا با اختلاف ۱۲ امتیاز نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود به صدرنشینی‌اش ادامه دهد، این در حالی است که تا پایان لیگ تنها ۳ بازی دیگر باقی مانده است. 
***
دورتموند در صورت باخت در فینال پاداش بیشتری خواهد داشت!
بروسیا دورتموند در صورت باخت در فینال لیگ قهرمانان اروپا درآمد بیشتری به جیب خواهد زد! در این میان جود بلینگام، ستاره پیشین دورتموند در مقابل باشگاه سابقش در ومبلی صف‌آرایی خواهد کرد و نکته جالب اینکه اگر این بازیکن ۲۰ ساله به رئال برای بالا بردن پانزدهمین جام اروپایی کمک کند، دورتموند پول خوبی به جیب خواهد زد! بازنده فینال لیگ قهرمانان این فصل 12.9 میلیون پوند (14.7 میلیون یورو) به دست خواهد آورد، در حالی که برنده 17.2 میلیون پوند(۲۰ میلیون یورو) پاداش به جیب خواهد زد. طبق گزارش روزنامه آلمانی Rhur Nachrichten، یکی از بندهای قرارداد بلینگام قهرمانی در لیگ قهرمانان است که رئال مادرید را مجبور به پرداخت ۵ میلیون یورو اضافی (4.3 میلیون پوند) می‌کند و اگر بلینگام همانطور که انتظار می‌رود در تیم منتخب فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد، تیم آلمانی مبلغ ۲ میلیون یورو (1.7میلیون پوند) دیگر دریافت خواهد کرد. در نتیجه، دورتموند برای باخت در فینال 22.5 میلیون یورو (یعنی 14.7 میلیون یورو برای بازنده + بندهای قرارداد بلینگام) درآمد خواهد داشت ولی اگر قهرمان شود ۲۰ میلیون یورو کسب خواهد کرد! 

Page Generated in 0/0056 sec