printlogo


کد خبر: 282536تاریخ: 1403/2/24 00:00
اخبار

خانواده شهید زاهدی با رهبر انقلاب دیدار کردند
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب از دیدار خانواده شهید «زاهدی» با معظم‌له خبر داد.
مهدی فضائلی در مطلبی در فضای مجازی نوشت: رهبر انقلاب پس از نماز ظهر و عصر دیروز و در دیدار خانواده ‎شهید زاهدی، همزمان با چهلمین روز شهادت این شهید، فرمودند: شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای باارزش و بااهمیتی شد. فضائلی ادامه داد: ایشان در این دیدار عنوان کردند عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه اینها به برکت شهادت ایشان بود. وی یادآور شد: رهبر انقلاب همچنین بیان کردند او به دست اشقی‌الخلایق به شهادت رسید.  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (۱۶ فروردین ۱۴۰۳)‌ بر پیکر ۷ شهید راه قدس، «محمدرضا زاهدی»، «محمدهادی حاجی‌رحیمی»، «حسین امان‌اللهی»، «سیدمهدی جلادتی»، «محسن صداقت»، «علی آقابابایی» و «سیدعلی صالحی‌روزبهانی» نماز اقامه کردند. 
* اعطای درجه سرلشکری به خانواده شهید زاهدی
همچنین دیروز درجه سرلشکری شهید زاهدی به خانواده ایشان اعطا شد. این درجه به پاس عمری مجاهدت و تلاش بی‌وقفه در جهت حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری مطرح و با تایید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خانواده ایشان اهدا شد. سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز با حضور در منزل شهید محمدرضا زاهدی با اعطای درجه سرلشکری به خانواده این شهید گفت: این درجه بنا به پیشنهاد سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای درجه شهید، محضر رهبر معظم انقلاب پیشنهاد شد که ایشان هم پذیرفتند و این لوح را به یادبود این شهید برای ارتقای درجه سرلشکری تقدیم شما می‌کنیم.
این درجه به پاس عمری مجاهدت و تلاش بی‌وقفه در جهت حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری مطرح و با تایید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خانواده ایشان اهدا شد. 
***
قدردانی رئیسی از مردم قم رهنمودهای مراجع و علما را چراغ راه دولت مردمی می‌دانیم
رئیس‌جمهور در پیامی از استقبال گرم و پرشور مردم آگاه، انقلابی و بصیر استان قم قدردانی کرد و گفت: «مثل همیشه حمایت‌ها، فرمایشات و رهنمودهای الهام‌بخش آنان را ‌قوت قلب و چراغ راهی برای دولت مردمی می‌دانیم و آن را سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت مردمی قرار خواهیم داد». در بخشی از پیام رئیس‌جمهور آمده است: به پاس استقبال گرم و پرشور مردم آگاه، انقلابی و بصیر استان قم از دولت مردمی و لطف و بزرگواری ویژه علما و مراجع عظام تقلید، لازم می‌دانم به نمایندگی از دولت مردمی، صمیمانه از این حضور دلگرم‌کننده‌، قدردانی و سپاسگزاری کنم.
این پیام می‌افزاید: بی‌شک این حمایت‌های محبت‌آمیز که جلوه دیگری از اتحاد ملی است، توان و انگیزه دولت را برای خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مردم و حل مشکلات آنان، مضاعف خواهد کرد. در پیام رئیس‌جمهور همچنین آمده است: در این سفر پربرکت علاوه بر زیارت بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(‌س) در روز ولادت آن بانوی
با کرامت، بررسی روند اجرای مصوبات سفر دور نخست، بازدید و بهره‌برداری از چندین طرح اقتصادی و عمرانی بویژه طرح‌های ساخت مسکن و توفیق دیدار و تبادل‌نظر با مراجع عظام حاصل شد. دولت مصمم است با رفع موانع و اجرای طرح‌های معطل مانده، شکوفایی هر چه بیشتر استان قم را محقق کرده و بر مطالبات مردم عزیز آن جامه عمل بپوشاند.
***
انعقاد توافقنامه همکاری بین ارتش و معاونت علمی ریاست‌جمهوری
معاون هماهنگ‌کننده ارتش و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند. ارتقای سطح مدیریت دانش و دستیابی به سازمان دفاعی دانش‌بنیان در ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف این توافقنامه است. 
این توافقنامه مشترک شامل چند حوزه اصلی از جمله حوزه‌های دانش و پژوهش‌های علوم انسانی، سلامت، حوزه تحقیقات صنعتی و امور نخبگان است و یکی از اهداف آن دستیابی به سازمان دفاعی دانش‌بنیان و کسب مرجعیت علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قطب‌های تخصصی است. در مراسم امضای این توافقنامه مشترک، امیر سرتیپ دوم حمدالله نصرالهی معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش، دکتر فرج‌اللهی رئیس مرکز طرح‌های کلان و راهبردی و دکتر صدری‌زاده دستیار و مشاور معاون علمی رئیس‌جمهور حضور داشتند.
***
ایران آماده کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده افغانستان است
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اعلام کرد ایران آمادگی دارد به درخواست مقامات افغانستان، کمک‌های لازم را به مناطق آسیب‌دیده در بخش‌های شمالی افغانستان ارسال کند. حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «وقوع سیل در مناطق شمال افغانستان که موجب جان باختن تعداد زیادی از ساکنان این مناطق شد موجب تاسف و ناراحتی اینجانب شد؛ ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم افغانستان، جمهوری اسلامی ایران آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان، نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم را که هدایای ملت شریف ایران به مردم عزیز  افغانستان است از طریق هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در اسرع وقت به مناطق آسیب‌دیده اعزام و ارسال کند». 

Page Generated in 0/0060 sec