printlogo


کد خبر: 283516تاریخ: 1403/2/25 00:00
زندگینامه تنها شهید اروپایی دفاع‌ مقدس منتشر شد
«موسیو کمال» در نمایشگاه کتاب

گروه فرهنگ و هنر: مدیر داخلی انتشارات حماسه یاران گفت: کتاب «موسیو کمال» به قلم بهزاد دانشگر،‌ داستان تنها شهید اروپایی دوران دفاع‌مقدس است. او یک مرد فرانسوی مسیحی بود که به ایران آمد و مسلمان شد، سپس به قم رفته و طلبه می‌شود. به گزارش فارس، علی‌اصغر سعدآبادی، مدیر داخلی انتشارات حماسه یاران، یکی از تازه‌های این انتشارات را کتاب «خانواده ابدی» معرفی کرد و در این باره اینگونه توضیح داد: «کتاب خانواده ابدی روایت یکی از هزاران ترور مردم بی‌گناه توسط منافقین در دهه ۶۰ است. منافقین با تهاجم به خانه محسن اسکندری، مادر خانواده را جلوی چشمِ ۴ فرزندش، هدف ۸ گلوله قرار می‌دهند. آن روز مادر خانواده یکی دو میهمان هم داشته که آنها هم کشته می‌شوند».
وی ادامه داد: «دختر ۶ ساله این خانواده هم تیر می‌خورد. بعد از آن، پدر خانواده به فرزندانش کمک می‌کند تا شوک ناشی از روز حادثه و شهادت مادر را پشت سر بگذارند. بانویی مؤمن هم مسؤولیت فرزندان شهید را بر عهده می‌گیرد و با پر کردن جای خالی مادر، زندگی دوباره‌ای به آنها می‌بخشد». سعدآبادی در ادامه جدیدترین کتاب‌های انتشارات حماسه یاران را «موسیو کمال»، «پنجره‌ای رو به خانه ما»، «عروس حاج غلامحسین» و... نام برد و درباره آنها توضیح داد: کتاب «موسیو کمال» به قلم بهزاد دانشگر،‌ داستان تنها شهید اروپایی دوران دفاع ‌مقدس است. او یک مرد فرانسوی و مسیحی بود که به ایران آمد و مسلمان شد. سپس به قم رفت و طلبه شد. با شروع جنگ هم به جبهه رفته و به شهادت می‌رسد. این کتاب چند روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب برای نخستین بار منتشر شد.
مدیر داخلی این انتشارات کتاب جدید دیگر را «پنجره‌ای رو به خانه ما» نام برد و گفت: این کتاب نخستین قسمت مجموعه «جوانه» است که در مقوله فرزندآوری و رشد جمعیت کار می‌کند. «پنجره‌ای رو به خانه ما» به زندگی خانم صادقی که مادر ۱۰ فرزند است می‌پردازد. او درباره کتاب «عروس حاج غلامحسین» هم افزود: حاج غلامحسین فردی است که در نسل فرزندان و نوه‌هایش ۱۱ نفر شهید شده‌اند. خاطرات عروس او که مادر 2 شهید است، در این کتاب آمده است.

Page Generated in 0/0055 sec