printlogo


کد خبر: 283521تاریخ: 1403/2/25 00:00
اخبار

رم بند خرید آزمون را فعال نمی‌کند
باشگاه رم بند خرید مهاجم ایرانی‌اش را در پایان فصل جاری فعال نخواهد کرد. سردار آزمون تابستان گذشته با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رم پیوست و این فصل در این تیم ایتالیایی بازی‌های تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است اما در حالی که پیش از این گفته می‌شد مدیران باشگاه رم در اندیشه حفظ او هستند، حالا خبر می‌رسد این قضیه منتفی است. روزنامه ایتالیایی «ایل‌ مساجرو» چاپ رم با انتشار گزارشی مدعی شد مدیران باشگاه رم تصمیم گرفته‌اند در پایان قرارداد قرضی فعلی سردار آزمون، بند خرید این مهاجم ایرانی را فعال نکنند. باشگاه رم این گزینه را دارد تا با پرداخت 12.5 میلیون یورو قرارداد آزمون 29 ساله را فعال کند. حال در صورت درست بودن این خبر، او باید تابستان پیش رو به جمع شاگردان ژابی آلونسو بازگردد تا درباره آینده حرفه‌ای‌اش تصمیم‌گیری شود. مهاجم تیم‌ ملی فوتبال کشورمان این فصل در 28 بازی در رقابت‌های مختلف برای جالوروسی به میدان رفته و آمار ۳ گل‌ زده و ۴ پاس گل را از خود بر جا گذاشته است.
***
تقلب بازیکن پیشین بارسلونا؛ وقتی برادر دوقلویش را قالب کرد!
در اتفاقی کم‌سابقه در فوتبال اروپا بازیکن پیشین بارسلونا برادر دوقلویش را به جای خود معرفی کرد. در فصلی جدید از تقلب و حیله‌گری در تاریخ فوتبال، یک بازیکن فوتبال که سابقه عضویت در آکادمی باشگاه بارسلونا را هم دارد، برادرش را به جای خود برای عقد قرارداد با تیم دینامو بخارست رومانی معرفی کرد. به گزارش مارکا، تیم پایتخت رومانی ماه فوریه به تصور اینکه در حال جذب یکی از محصولات آکادمی باشگاه بارسلوناست، با «ادگار ایه» قرارداد بست اما اکنون بعد از ۳ ماه مشخص شده بازیکنی که در این مدت در حال بازی برای دینامو بخارست بوده، برادر دوقلوی او «ادلینو» بوده است. در پی افشای این موضوع، باشگاه دنیاموبخارست که برای فرار از سقوط می‌جنگد از ادگار ایه شکایت کرده است. گویا چیزی که سبب شده باشگاه دینامو بخارست متوجه فریب ‌خوردنش شود، این بوده که ادلینو برخلاف برادر دوقلویش تنها قادر به صحبت به زبان پرتغالی بوده است، چرا که بازیکن اصلی به سبب سابقه بازی در کشورهای مختلف امکان برقراری ارتباط به زبان‌های دیگر را دارد. گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که سازمان لیگ رومانی، باشگاه دینامو بخارست را به خاطر استفاده از بازیکن غیرمجاز با کسر 8 امتیاز مجازات کند که این اتفاق سقوط این تیم به دسته پایین‌تر را به همراه خواهد داشت.
***
حذف جوکوویچ به دست تنیسور نه‌چندان مطرح شیلیایی
مرد اول تنیس جهان در دومین دیدار خود در رقابت‌های مسترز رم، مقابل حریف نه‌چندان مطرح خود از شیلی تن به شکست داد. به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز رم، نواک جوکوویچ صرب در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر «آلخاندرو تابیلو» نفر ۳۲ رنکینگ برترین تنیسورهای جهان از شیلی با نتیجه ۲ بر صفر تن به شکست داد و ناباورانه از دور این رقابت‌ها کنار رفت. جوکوویچ در این دیدار در ۲ ست متوالی با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ برابر رقیب خود تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
***
ستاره النصر در راه بازگشت به فوتبال اروپا
ستاره سنگالی النصر از وضعیت خود در این تیم راضی نیست و قصد دارد به فوتبال اروپا بازگردد. به گزارش ایسنا، سادیو مانه یکی از خریدهای بزرگ لیگ عربستان در تابستان سال قبل بود. مانه تصمیم گرفت از بایرن مونیخ جدا شود تا پیراهن النصر را بر تن کند اما نتوانسته در این تیم انتظارات را برآورده کند به طوری که حتی برای مقطعی با هواداران تیم عربستانی به مشکل خورد و کریستیانو رونالدو برای برطرف کردن این مشکل واسطه شد. به نوشته سایت عربی کوره، سادیو مانه از وضعیت خود در  النصر راضی نیست و به بازگشت به فوتبال قاره سبز می‌اندیشد. این بازیکن سنگالی با النصر تا سال ۲۰۲۶ قرارداد دارد و این نشان می‌دهد برای جدایی از النصر و بازگشت به فوتبال قاره سبز نیاز به اجازه باشگاه عربستانی دارد. گالاتاسرای مشتری جدی سادیو مانه است و در تلاش است این مهاجم ۳۲ ساله را جذب کند. مانه در فصل جاری در ۴۲ بازی موفق به زدن ۱۹ گل و دادن ۱۱ پاس گل با پیراهن النصر شده است.
***
واکنش وزارت ورزش به فساد در فوتبال
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاست ما مبارزه با فساد و دوپینگ در ورزش است و با جدیت به آن عمل خواهیم کرد. سیدمحمدشروین اسبقیان درباره موضوع فساد در فوتبال کشور اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم این موضوع به سال ۱۴۰۰ بازمی‌گردد اما باید بگویم مبارزه با فساد در ورزش اولویت کاری وزارت ورزش و جوانان است. او ادامه داد: وزیر ورزش تاکید ویژه‌ای روی موضوع مبارزه با فساد دارد و روز گذشته هم جلسه‌ای با مسؤولان فدراسیون پزشکی ورزشی پیرامون مبارزه با دوپینگ داشتیم. اسبقیان افزود: ورزش ایران باید عاری از دوپینگ و فساد باشد و از آنجا که انقلاب ما فرهنگی و اسلامی است، قطعا سلامت ورزش و مدیران از اولویت‌های ما است.

Page Generated in 0/0051 sec